• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst meerdere berekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Axpero

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Dag Allen,

Ik ben nu al een paar uur bezig met het volgende.

Ik probeer aan een keuzelijst met de keuzes: 8,7,6,5 en 4 uur,
berekeningen te koppelen. Per uur is er een verschillende berekening.

dus stel: ik werk maandag 7 uur dan moet er formule vanuit blad 1 naar blad2 worden gekopieerd onder de keuze 7 uur. Echter in blad 1 staan meerdere formules om de 7 uursdienst te berekenen.

wie o wie begrijpt mij en kan me hierbij helpen?

Voorbeeld doet wonderen, dan weten wij wat je precies bedoelt, en jij krijgt een passend antwoord

Bedoel je dit??

bijna, wel respect hoor had dit nooit kunnen bedenken.

wat ik liever zou willen is dat ik de groene rijen zelf invul zowel op blad1 als blad2
uiteindelijk is het de bedoeling dat ik alleen blad 2 wil gebruiken.
nu is het zo dat als ik maandag een 8 uursdienst heb en dinsdag ook dan kopieert die de informatie uit de groene cellen van blad1, dat is niet de bedoeling.

Bijlagen

Kwam tot de ontdekking dat ik de formule in E26:I26 fout heb overgenomen. Dat aangepast en tevens de formules voor E27:I27 daarmee vereenvoudigd.

Bijlagen

Kwam tot de ontdekking dat ik de formule in E26:I26 fout heb overgenomen. Dat aangepast en tevens de formules voor E27:I27 daarmee vereenvoudigd.

Jongens jullie zijn ge-ni-aal!!

dit is precies wat ik nodig heb. Alleen als ik hem op vrij zet (omdat er die dag niet gewerkt wordt) wordt er toch een percentage van 100 weergeven. Dit is niet handig voor het uitrekenen van het gemiddelde. over de 5 werkdagen. (als je dus een dag vrij hebt)

Je had de correctie voor E26:I26 nog niet verwerkt.
Blijft dan nog wel even de vraag: Als je geen uren invult moet de onderste regel dan 100% aangeven of zou die dan bijv leeg moeten blijvcen?

Bijlagen

Je had de correctie voor E26:I26 nog niet verwerkt.
Blijft dan nog wel even de vraag: Als je geen uren invult moet de onderste regel dan 100% aangeven of zou die dan bijv leeg moeten blijvcen?

als ik geen uren invul moet hij dus leeg blijven

de laatste bijlage is perfect. ALLES WERKT 100%

Enorm bedankt voor jullie tijd en moeite!!!

Laatst bewerkt:
Jongens, ik heb het helemaal verpest ik heb 2 regels verwijder (ringtime) en nu is alles in de 100 gelopen. Hoe kan ik die twee regels verwijderen zonder problemen. ?

in welk bestand heb je die regels verwijderd en welke regels?

Laatst bewerkt:
Je kunt toch terug naar het laatste bestand dat wij je geleverd hebben (het staat hier nog in het draadje) en vandaar uit weer opnieuw aan de slag?
Wel iedere keer dat je een aantal aanpassingen hebt gedaan het bestand saven onder een nieuwe naam om, bij foutjes niet te ver terug te hoeven gaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik begrijp precies wat je bedoelt en dat doe ik ook steeds. Alleen steeds als ik het originele voorbeeld van jou erbij pak en ik haal daar 2 regels weg. klopt niks meer en werkt het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan