Hallo Allemaal,
Op mijn werk komt het geregeld voor dat ik een reeks producten in een tabel in excel moet plaatsen voor een client.
Momenteel zit ik vast in een Excel Document waarin in ik 250 images moet importeren.
De bedoeling is dat de plaatjes in kolom G terecht komen, in Kolom B staan de barcodes.
De images zijn allemaal gelijknamig aan de barcodes van het product.
Op het moment heb ik een VBA code waarin ik wel de plaatjes kan importeren maar ze vallen allemaal in dezelfde kolom.
Ik heb de volgende code gebruikt:
Uiteindelijk wil ik dus middels VBA in een keer de plaatjes per rij in de juiste kolom gieten, is dit mogelijk? Zo ja hoe?
Heel erg bedankt voor het lezen tot zover
Mvg,
Lapzwans.
Op mijn werk komt het geregeld voor dat ik een reeks producten in een tabel in excel moet plaatsen voor een client.
Momenteel zit ik vast in een Excel Document waarin in ik 250 images moet importeren.
De bedoeling is dat de plaatjes in kolom G terecht komen, in Kolom B staan de barcodes.
De images zijn allemaal gelijknamig aan de barcodes van het product.
Op het moment heb ik een VBA code waarin ik wel de plaatjes kan importeren maar ze vallen allemaal in dezelfde kolom.
Ik heb de volgende code gebruikt:
Code:
Sub InsertPictures()
'Update 20140513
Dim PicList() As Variant
Dim PicFormat As String
Dim Rng As Range
Dim sShape As Shape
On Error Resume Next
PicList = Application.GetOpenFilename(PicFormat, MultiSelect:=True)
xColIndex = Application.ActiveCell.Column
If IsArray(PicList) Then
xRowIndex = Application.ActiveCell.Row
For lLoop = LBound(PicList) To UBound(PicList)
Set Rng = Cells(xRowIndex, xColIndex)
Set sShape = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(PicList(lLoop), msoFalse, msoCTrue, Rng.Left, Rng.Top, Rng.Width, Rng.Height)
xRowIndex = xRowIndex + 1
Next
End If
End Sub
Uiteindelijk wil ik dus middels VBA in een keer de plaatjes per rij in de juiste kolom gieten, is dit mogelijk? Zo ja hoe?
Heel erg bedankt voor het lezen tot zover

Mvg,
Lapzwans.