Ouder versie van de windows verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Hallo,
Ik heb windows7 op windows xp geinstalleerd en ondanks formatteren van c:\ en bij starten van de laptop krjg dual boot ouder versie van windows & windows7.
hoe kan ik de oudere versie van windows verwijderen aub.
alvast bedankt

In msconfig de opstartregel voor XP weghalen en kijken of er een map is met windows.old, die via schijfopruiming verwijderen.

Maar als er echt is geformatteerd staat er echt niets meer van XP op, dat is dan onmogelijk.

Lange Pier bedankt voor je reactie, ik heb idd via msconfig gekeken maar er staat daar geen xp meer en ook geel windows.old mapje.daarom vond ik het raar dat ik nog bj opstarten ouder versie van windows krijg te zien

Staan XP en win 7 misschien op verschillende partities?

XP gebruikt de boot.ini om via te booten, w7 de bcd, daarin wordt xp opgenomen bij een dual boot en dan staat die erbij in de ms config bij opstarten.

Dus eigenlijk is wat er nu gebeurt onmogelijk.

Screenshots van zowel schijfbeheer en verkenner zouden kunnen helpen dit raadsel te ontrafelen.

Kijk eens bijn win 7:
Start
configuariescherm (grote of kleine pictogrammen)
systeem
geavanceerde systeem instellingen
tab -> geavanceerd
opstart- en herstel instellingen

Hoeveel besturingssystemen staan hier?
Zet hem op win 7 en haal vinkje bij lijst met besturingssytemen weg.
Misschien laat je het programma ccleaner ook nog zijn werk doen.

Hartelijk dank kostenzer ,het is opgelost.topic kan afgesloten worden.bedankt allemaal voor jullie reacties

Heb je topic de status "vraag is opgelost" gegeven.
Dat kun je als TS ook zelf doen in je beginposting.

Lange Pier bedankt voor je reactie, ik heb idd via msconfig gekeken maar er staat daar geen xp meer en ook geel windows.old mapje.daarom vond ik het raar dat ik nog bj opstarten ouder versie van windows krijg te zien
Staat hetzelfde in opstarten als via systeem, niet goed gekeken dus......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan