Java

Status
Niet open voor verdere reacties.

demeyer

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
ik kreeg verschillende malen het bericht hier in bijlage
weet iemand of dat te vertrouwen is?

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    28,6 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
ik kreeg "u hebt de laatste Java versie"
maar weet intussen dat ik in Chrome een probleem kan krijgen met Java
bedankt!

Helemaal met manamana eens: Nooit bij dergelijke 'waarschuwingen' vanuit websites over "verouderde Java", "Verouderde webbrowser" etc. op de dan gepresenteerde Install/Update/etc. knop klikken, want je mag er vergif op innemen dat die je niet brengen bij de officiële bron maar bij reclame/malware/trojans etc., nog afgezien of de melding klopt wat betreft achterlopen of niet.

Je kunt (net zoals manamana al zegt) zelf controleren of je de laatste versie hebt of niet, bij de officiële bron.

Nu staat er niet welk besturingssysteem je hebt, maar (indien Windows) zou ik (in deze volgorde) de volgende tools draaien en die alles laten fixen. Mogelijk heb je (nu al) adware/malware op je pc die dergelijke meldingen presenteert [natuurlijk kan het ook zijn dat je 'grijsgekleurde websites' bezoekt.] Na Adwcleaner herstart je pc, houd daar rekening mee (vandaar ook deze volgorde waarbij Adwcleaner als laatste gaat).
Junkware Removal Tool
AdwCleaner

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je hebt Java eigenlijk niet nodig, heb je games ofzo die het nodig hebben?
Zo niet, verwijderen.

als ik klik op de link Junkware Removal Tool van Dnties
kom ik op andere programma's terecht o.a. Malwarebytes dat ik op mij PC heb

Dat is een foutje van de website van Bleepingcomputer.com
De download links op die webpagina (die in blauw, dus vanaf Bleepingcomputer.com zelf of vanaf de website van de maker) zijn namelijk wél goed.

Tijs.

Krijg 'm wel gewoon, welke ik ook pak, de auteur is Malwarebytes staat erbij, daarmee in de war?

ik heb onderaan de blz geklikt op de pijl naast Malware removal - kreeg Winzip Malware Protector
heb geInstalleerd en laten scannen
vond 1 infectie : freeyoutubedownloaderoc.exe en laten opschonen
zit ik juist?

a. Voor JRT had ik het toch duidelijk aangegeven:
Dat is een foutje van de website van Bleepingcomputer.com
De download links op die webpagina (die in blauw, dus vanaf Bleepingcomputer.com zelf of vanaf de website van de maker) zijn namelijk wél goed.
Dus geen idee wat je nu geïnstalleerd hebt, maar JRT hoef je niet te installeren en je hebt nu iets gebruikt wat ik niet bedoelde. Dus alsnog ook JRT uitvoeren.
[Overigens heel goed dat die Youtube downloader er vanaf is, want div. Youtube downloaders bevatten malware/adware.]
b. Ik zie geen terugmelding dat je (ook) Adwcleaner hebt gedraaid, terwijl ik dat wel aangegeven had. Zie eerdere posting.

Tijs.

Ok, aanvullende info: JRT is 3 maanden geleden overgenomen door MalwareBytes, inclusief de maker.

Zie Security.nl: https://www.security.nl/posting/433152/Malwarebytes+neemt+Junkware+Removal+Tool+over

Overgenomen van het Protocol van Ronaldino alhier:

MBAM - Directe laatste link, oude versie, moet worden bijgewerkt volgens vorige protocollen. Reden: Oude versie volgt een ander abonnements-model.
Double-Checked: Hitman Pro: Schoon. VirusTotal: 0/57: Schoon.
AdwCleaner - Directe laatste link. Opletten via Google of andere zoekmachines, op moment van schrijven zijn er fake-versies in omloop. Origineel door XPlode, via toolslib.net.
Double-Checked: Hitman Pro: Schoon. VirusTotal: 6/57.
JRT - Directe laatste link, via download.fosshub.com (mirror), Hard DOS, maar eerlijk. Junkware Removal Tool van http://thisisudax.org/.
Double-Checked: Hitman Pro: Schoon. VirusTotal: 0/57: Schoon.

N.B: Uiteraard moeten daarna nog wel alle browsers nog "even" worden terug gezet naar de fabrieksinstellingen, & zet de eventuele standaard AV uit alvorens te beginnen.

Laatst bewerkt:
heb JRT gedownload
laten scannen
resultaat hier in bijlage

Bijlagen

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 45
ik heb nu adwcleaner
geklikt op knop Scan
blijft staan op wat je hier ziet in bijlage

Bijlagen

• Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    78,5 KB · Weergaven: 32
ik las je waarschuwing voor Youtube downloader
geldt die ook voor de betalende versie?

Ik vertrouw geen enkele YouTube downloader, eerlijk gezegd.
En in Adwcleaner zijn er (na scannen, zie ook je eigen schermafdruk) meerdere tabbladen, waarvan jij alleen de eerste laat zien/bekeken hebt.
Je had dus (na scannen) gewoon op Verwijderen moeten klikken...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan