Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sub Dagnaam()
Datum = DateSerial(TextBox4, TextBox3, TextBox2)
TextBox1.Value = DatePart("ww", Datum - Weekday(Datum, 2) + 4, 2, 2)
TextBox5.Value = WeekdayName(Weekday(Datum, vbMonday), False, vbMonday)
End Sub
Dan doe je het toch niet best, als je tegen die tijd maar één bloedmooie jonge verpleegster kunt betalen. Of gaat ze uit liefde mee denk je?.
Functies die je in VBA gebruikt rekenen met de systeemdatum in de Amerikaanse layout. En dat gebeurt met alle datumberekeningen. Daarom gaat een tekstvak op een formulier vaak fout, omdat je de datum in de Nederlandse notatie invoert, maar de VBA functie hem ziet als Amerikaans. Vandaar dat ik een ingelezen datum altijd omzet naar een getal en vervolgens op het eind met CDate weer terugvertaal naar een datum. Moet ik er gelijk bij zeggen dat ik hoofdzakelijk met Access werk, waar dat regelmatig voorkomt.Overigens. Ik zie dat DateSerial automatisch al koppelstreepjes toevoegt en dat de datum op Nederlandse wijze wordt genoteerd: "d-m-yyyy". Middels Format kan ik dit wijzigen naar: "dd-mm-yyyy".
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.