Dan zal ik maar eens even iedereen tegen gaan spreken , altijd lachen
Thema's kopen kan natuurlijk. Dan betaal je 10-100 euro voor een thema wat dan zelf ingevuld moet worden.
Dat zelf invullen daar heeft een klant niet zo snel zin in en kost een ontwikkelaar (of designer of w/e je jezelf noemt) wat tijd.
Daarbij komt dat we niet weten of de TS een gesprek (of meerdere gesprekken) met de opdrachtgever heeft gevoerd.
Noch wat de afspraken m.b.t zijn. (meer gesprekken = duurder. Snel leveren = duurder. etc. etc.)
Al met al vind ik dat er nogal snel aannames gemaakt worden en de echte feedback uitblijft.
Dat ikzelf dit ook meemaak kan ik wel even demonstreren.
Bij
deze eerste foto is de kennis van de designer / ontwikkelaar goed ten harte genomen en bij
deze tweede is het design bedacht door de klant zelf.
Daar zit nogal een verschil in al zeg ik het zelf.
let op dit wil niet zeggen dat bovenstaande reacties minder waar worden. Persoonlijk vind ik dat er wat te veel aannamens gemaakt worden.
Enfin, ik zal eens aan mijn feedback beginnen:
Eerst het belangrijkste.... de security
- De loginpagina (/wp-login.php) is voor iedereen beschikbaar op het default aders. Dit kan ECHT niet. (plugin downloaden -> verbergen)
- Het form is beveiligd middels een eenvoudig te breken captcha (mijn bot kan echt wel lezen welke getallen hij moet optellen). Verder maak je het HEEL makkelijk om de som te vinden aangezien je het HTML element een makkelijke (unieke) naam hebt gegeven (zie foto): Oplossing is andere captcha (van google bijv..)
[smallimg]http://i.imgur.com/r3pcvj9.png[/smallimg]
- Mocht je blog posts willen plaatsen zorg dan dat de username NIET wordt weergegeven (plugins). je kan dan een display name instellen die getoond wordt.
Daarna stukje finishing touch:
- De hello world blogpost is nog zichtbaar -> verwijderen
- Als je zoekt krijgt de gebruiker een engelse pagina te zien -> vertalen
- Zoals gezegd de foto duidelijker , proberen, te maken. indien niet mogelijk -> stockfoto
- Meta-data nog zichtbaar in sidebar
- uberhaupt de sidebar?
- Geen bedrijfsinformatie op ELKE pagina. (erg belangrijk ! denk aan footer en KVK nummer)
Usability
- De tab-toets werkt wel maar geeft geen visuele indicator
- alt tags missen bij de foto's (denk aan screenreaders voor slechtziende etc.)
Indruk
- Een foto van het team / werkplaats bij "over ons" doet wonderen
- Wat meer tekst op de pagina's "offerte aanvragen" en "standaard aanbod"
- de url van de pagina "offerte aanvragen" is /producten. niet handig
- Icoontjes op de homepage zijn nietszeggend
Had net nog wat dingen maar denk al niet superhelder vandaag dus ik laat het voor nu hier even bij.
Wil nog even afsluiten met:
Opzich ziet de website er prima uit en voor 99 euro mag niemand klagen. Je hebt je best gedaan maar hebt nog wel wat te leren. Geef vooral niet op en succes :thumb:
PS: op schrijf en spelfouten kan ik niet oordelen, daar zullen bovenstaande heren/dames stukken beter in zijn