Opbouwende kritiek gevraagd op mijn WordPress website design

Status
Niet open voor verdere reacties.

margeen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Ik ben een freelance WordPress en Magento webdesigner en ik ben opzoek naar opbouwde kritiek mbt mijn werk. Ik zou het fijn vinden als jullie mij feedback zouden kunnen geven over de kwaliteit van mijn werk en wat ik beter zou kunnen doen.
Voor mijn klant Robopapier heb ik een eenvoudige website gebouwd met WordPress, de klant wou een klein budget uitgeven en wou een hele eenvoudige website. Met het Divi theme van Elegant Themes heb ik deze site gebouwd voor €99,99 ex btw
http://robopapier.nl
Wat denken jullie van de prijs kwaliteit verhouding? Ik kijk uit naar jullie reacties.
Olga
www.webdesignstudenten.nl

In het algemeen ziet het er wel aardig uit, alleen heb ik het gevoel alsof de pagina aan de bovenzijde niet compleet is / er mist iets.

mist iets.jpg

Da's natuurlijk niet zo, maar bij het openen ontstaat bij mij het gevoel alsof er aan de bovenkant iets 'ontbreekt' (zie rode pijl) Als er een paar millimeter witruimte zou zijn geplaatst, dan zou de indruk dat er aan de bovenzijde wat ontbreekt, weggenomen zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Met alle goede bedoelingen en geheel opbouwend bedoeld het volgende.
Deze pagina is zo Basic ( kan ook niet anders voor 99,- ) dat er gewoon weinig aan op of aan te merken valt.
Persoonlijk zou ik direct door scrollen, dit geld ook voor de overige pagina's die ik via je link heb gezien. Vind ze niet uitnodigend. Eerste indruk is heel belangrijk, je visitekaartje aan eventuele klanten.
Dit geheel op eigen titel.

Onderwerp verplaatst naar een categorie waar deze beter past. Succes met de kritiek :thumb:

Hoi,

Met alle goede bedoelingen en geheel opbouwend bedoeld het volgende.
Deze pagina is zo Basic ( kan ook niet anders voor 99,- ) dat er gewoon weinig aan op of aan te merken valt.
Persoonlijk zou ik direct door scrollen, dit geld ook voor de overige pagina's die ik via je link heb gezien. Vind ze niet uitnodigend. Eerste indruk is heel belangrijk, je visitekaartje aan eventuele klanten.
Dit geheel op eigen titel.
€99,-- voor een dergelijke Basic pagina is €40,-- teveel : Klik

Laatst bewerkt:
Met alle respect, maar zelfs voor Eur. 99,- vind ik het resultaat erg mager. De website is erg basic en niet uitnodigend. Verder nog de volgende punten:

1. De foto aan de bovenkant is onscherp
2. Ik zou verwachten dat de iconen halverwege de pagina (Internationaal, Concurrerende Prijzen en Snelle Levertijden) klikbaar zijn zodat deze punten op een aparte pagina verder toegelicht worden.
3. Ik zie op je eigen website dat je ook nog eens Eur. 45,- in rekening hebt gebracht voor het schrijven van de teksten op deze website. Echter, de tekst zit vol met taal- en spelfouten. Dat kan dus écht niet.

@Tommy78 : jouw opmerking past misschien ook wel in hetgeen ik in dit topic schrijf?

Ik had de rechtstreekse link zoals die in het startbericht stond, nog niet bekeken, maar idd. als je naar de website robopapier gaat en de diverse pagina's leest, dan wemelt het van taalfouten. (Ik weet niet wie daarvoor verantwoordelijk is, mogelijk het bedrijf zelf, maar dan vind ik dat je als websitebouwer een corrigerende taak hebt)

Laatst bewerkt:
Tja, ik wou eens mild zijn dit keer maar jullie hebben gelijk hoor.
Weet je wat het is en ik merk het in de fotografie ook waar ik zelf veel mee bezig ben, men kent de basis (alhoewel ik dat hier al sterk betwijfel) en men heeft gelijk een pagina www....fotografie en nemen opdrachten aan.
Dit is naar mijn idee in dezelfde trent maar (nu ben ik niet mild) het lijkt nergens op.

@Tommy78 : jouw opmerking past misschien ook wel in hetgeen ik in dit topic schrijf?

Absoluut. Nadat ik mijn reactie geplaatst heb, zag ik inderdaad jouw reactie in het andere topic en ik ben het helemaal met je eens :thumb:.

Dan zal ik maar eens even iedereen tegen gaan spreken , altijd lachen :)

Thema's kopen kan natuurlijk. Dan betaal je 10-100 euro voor een thema wat dan zelf ingevuld moet worden.
Dat zelf invullen daar heeft een klant niet zo snel zin in en kost een ontwikkelaar (of designer of w/e je jezelf noemt) wat tijd.
Daarbij komt dat we niet weten of de TS een gesprek (of meerdere gesprekken) met de opdrachtgever heeft gevoerd.
Noch wat de afspraken m.b.t zijn. (meer gesprekken = duurder. Snel leveren = duurder. etc. etc.)

Al met al vind ik dat er nogal snel aannames gemaakt worden en de echte feedback uitblijft.

Dat ikzelf dit ook meemaak kan ik wel even demonstreren.
Bij deze eerste foto is de kennis van de designer / ontwikkelaar goed ten harte genomen en bij deze tweede is het design bedacht door de klant zelf.
Daar zit nogal een verschil in al zeg ik het zelf.

let op dit wil niet zeggen dat bovenstaande reacties minder waar worden. Persoonlijk vind ik dat er wat te veel aannamens gemaakt worden.

Enfin, ik zal eens aan mijn feedback beginnen:

Eerst het belangrijkste.... de security :)
  1. De loginpagina (/wp-login.php) is voor iedereen beschikbaar op het default aders. Dit kan ECHT niet. (plugin downloaden -> verbergen)
  2. Het form is beveiligd middels een eenvoudig te breken captcha (mijn bot kan echt wel lezen welke getallen hij moet optellen). Verder maak je het HEEL makkelijk om de som te vinden aangezien je het HTML element een makkelijke (unieke) naam hebt gegeven (zie foto): Oplossing is andere captcha (van google bijv..)
    [smallimg]http://i.imgur.com/r3pcvj9.png[/smallimg]
  3. Mocht je blog posts willen plaatsen zorg dan dat de username NIET wordt weergegeven (plugins). je kan dan een display name instellen die getoond wordt.

Daarna stukje finishing touch:
  • De hello world blogpost is nog zichtbaar -> verwijderen
  • Als je zoekt krijgt de gebruiker een engelse pagina te zien -> vertalen
  • Zoals gezegd de foto duidelijker , proberen, te maken. indien niet mogelijk -> stockfoto
  • Meta-data nog zichtbaar in sidebar
  • uberhaupt de sidebar?
  • Geen bedrijfsinformatie op ELKE pagina. (erg belangrijk ! denk aan footer en KVK nummer)

Usability
  • De tab-toets werkt wel maar geeft geen visuele indicator
  • alt tags missen bij de foto's (denk aan screenreaders voor slechtziende etc.)

Indruk

• Een foto van het team / werkplaats bij "over ons" doet wonderen
  • Wat meer tekst op de pagina's "offerte aanvragen" en "standaard aanbod"
  • de url van de pagina "offerte aanvragen" is /producten. niet handig
  • Icoontjes op de homepage zijn nietszeggend

Had net nog wat dingen maar denk al niet superhelder vandaag dus ik laat het voor nu hier even bij.
Wil nog even afsluiten met:

Opzich ziet de website er prima uit en voor 99 euro mag niemand klagen. Je hebt je best gedaan maar hebt nog wel wat te leren. Geef vooral niet op en succes :thumb:

PS: op schrijf en spelfouten kan ik niet oordelen, daar zullen bovenstaande heren/dames stukken beter in zijn :)

Ik respecteer je mening, maar herken eigenlijk in geen van de berichten 2 t/m 8 hetgeen jij opmerkt.
Jij schrijft namelijk dat er snel 'aannames' worden gemaakt. Welke dan / waar lees je die aannames / wat bedoel je precies?

Verder schrijf je dat 'echte' feedback uitblijft. Ook die snap ik niet echt? In bericht 2,3 en 6 wordt er m.i. échte feedback gegeven.

Tja, ik wou eens mild zijn dit keer maar jullie hebben gelijk hoor.
Weet je wat het is en ik merk het in de fotografie ook waar ik zelf veel mee bezig ben, men kent de basis (alhoewel ik dat hier al sterk betwijfel) en men heeft gelijk een pagina www....fotografie en nemen opdrachten aan.
Dit is naar mijn idee in dezelfde trent maar (nu ben ik niet mild) het lijkt nergens op.

Die ken ik wel een aantal haha. Wekelijks krijg ik rampgevalltjes binnen :p

@gast0225
Slechte woordkeuze geweest :)

Ik bedoelde meer inhoudelijke feedback dan "ik vind x niet mooi". We weten namelijk niet of de TS überhaupt inspraak heeft gehad m.b.t design of fotokeuze. (Vandaar.mijn foto's ter vergelijking)

Daarom ben ik.veelal op de technische / slordige dingen gaan focussen. Net als jullie Bijv. Al op taalgebruik (waar ik beter niets over kan aanmerken :p)

Hoop het hiermee wat te verduidelijken en een prettig weekend verder :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan