Map foto`s met verschillende bestandsgrootte in 1 keer kleiner maken naar 2-3mb

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om een map met 100 stuks foto`s van verschillende bestandsgrootte bv. 20-17-15-13-10 mb in 1 keer te verkleinen naar 2 of 3 mb.
Nu doe ik dat handmatig per foto`s in photoshop CS6.
Ik kan wel een batch maken om te verkleinen maar dan krijg ik weer verschillende groottes 2,3,4,5,6 mb.

Tips zijn van harte welkom.

Gr Lowa

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren deze:
https://imageresizer.codeplex.com
Die verkleint naar dezelfde pixel grootte die je kiest. De grootte zelf kan dan nog wel wat verschillen....
Eenvoudig: je kies alle fotos en dan R-muis en kies wat je wilt en dan resizen.... klaar.

Kijk anders ook even naar Irfanview, daar zit ook een in.

Als je puur op bestandsgrootte gelijk wilt zijn... dan moet je wel op passen dat voor de grootste de stap terug maximaal is en dat de resolutie veel lager wordt (zeker in vergelijking tot de origineel de kleinste foto)

Laatst bewerkt:
Yep... daarom mijn voorkeur... op dezelfde resolutie... afhankelijk van wat er op de foto staat/licht-donker en zo... zal de grootte altijd verschillen....

Neen, je mist niks en lijkt me ook te zitten op de lijn:
Als je puur op bestandsgrootte gelijk wilt zijn... dan moet je wel op passen dat voor de grootste de stap terug maximaal is en dat de resolutie veel lager wordt (zeker in vergelijking tot de origineel de kleinste foto)

Ik ben fotograaf en de meeste klanten vragen alle foto`s als klein bestand om ze gemakkelijk te kunnen mailen of up te loaden
En dat is dan lastig om soms 200 tot 300 foto`s per stuk naar ongeveer 2mb te verkleinen. De resolutie blijft 300dpi wat ingesteld is in de camera.
Waarom zou je het op bestands formaat willen vraag ik me af ?

Laatst bewerkt:
Dan nog zou ik de foto's zelf gewoon verkleinen naar een vast formaat. Ik doe dat in PS en kies dan niet de maximale kwaliteit maar 8 of 10. Dan is het bestand acceptabel en klein.

Dan nog zou ik de foto's zelf gewoon verkleinen naar een vast formaat. Ik doe dat in PS en kies dan niet de maximale kwaliteit maar 8 of 10. Dan is het bestand acceptabel en klein.

Dat doe ik ook in PS6 maar dan moet ik elk bestand per stuk gaan verkleinen. Maar ik zoek een mogelijkheid om een batch te maken voor een hele map in 1 keer

Eindelijk de tijd gehad om de programmas uit te proberen.
Mijn conclusie is dat fotosizer het beste is voor wat ik verlang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan