• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor kopieren celbereik naar nieuw document werkt niet in alle Offices?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vieri

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Hallo,

ik heb een macro waarbij ik informatie uit een celbereik wil kopieren naar een ander Excel document (test.xlsx). Thuis met Excel 2013 werkt dit gewoon. Op mijn werk (ook Excel 2013) krijg ik een foutmelding bij de regel pastespecial

ActiveSheet.Range("$A$2:$AC$5000").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<>"
Range("A1:E5000").Select
Selection.Copy
Set NewBook = Workbooks.Add
NewBook.Worksheets("Blad1").Range("A1").PasteSpecial
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Public\Documents\test.xlsx"
Application.DisplayAlerts = True
ActiveWorkbook.Close

Nu heb ik op mijn werk een andere macro gemaakt, maar dan krijg ik bij het afsluiten van het Excel bestand een irritante melding ''De afbeelding is te groot en zal worden afgekapt/The picture is too large and will be truncated". Ik moet dan eerst 2x op OK klikken voordat het bestand afsluit.

Dit is de code:
Dim xWs As Worksheet
Dim Rng As Range
Set Rng = Application.Selection
Application.Workbooks.Add
Set xWs = Application.ActiveSheet
Rng.Copy Destination:=xWs.Range("A1")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Public\Documents\TAG PRINTING.xlsx"
ActiveWorkbook.Close

De melding heeft ongetwijfeld te maken met de hoeveelheid data wat op het clipboard geplaatst is. Heb getracht deze leeg te maken via de macro maar dat lukt me niet.

1) Waarom werkt de 1e code niet bij iedere Excel 2013?
2) Is er misschien een betere macro beschikbaar dan diegene die ik hier gebruik om data vanuit het actieve bestand (range A1:E5000) te kopieren naar bestand test.xlsx (cel A1) op locatie C:\Users\Public\Documents\?

Bedankt alvast!!

Laatst bewerkt:
Selection.Copy
Workbooks.Add
With ActiveSheet.Range("A1")
.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
End With

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Public\Documents\test.xlsx"
ActiveWorkbook.Close

Ik heb er bovenstaande van gemaakt. Ook dit werkt en de clipboard melding ben ik nu wel kwijt. Ik probeer alleen nog te begrijpen waarom mijn allereerste macro niet werkt in verschillende Excel 2013's

Zet na het gebruiken van een Copy en Paste altijd het effect van de Select uit met:
Application.CutCopyMode = False

Nog beter is het om je code zo te schrijven dat je geen .Select nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Zet na het gebruiken van een Copy en Paste altijd het effect van de Select uit met:
Application.CutCopyMode = False

Nog beter is het om je code zo te schrijven dat je geen .Select nodig hebt.

Cutcopymode had ik ook al geprobeerd, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Ik moet nog veel leren mbt macro's, dus geen .Select gebruiken zal ik moeten uitzoeken hoe.

Op je werk misschien een andere taalversie dan thuis? Dan is de naam van het eerste werkblad van een nieuw bestand anders...

Op je werk misschien een andere taalversie dan thuis? Dan is de naam van het eerste werkblad van een nieuw bestand anders...

Heb ik gechecked zonder succes. Mijn laatste macro werkt wederom niet op mijn werk.
'Run-time error 1004' pastespecial method of range class failed

Zelfde foutmelding als hierboven genoemd

Over die melding bij sluiten; kan het zijn dat er op het blad met de brongegevens (de gegevens die je kopieert) objecten staan?

Over die melding bij sluiten; kan het zijn dat er op het blad met de brongegevens (de gegevens die je kopieert) objecten staan?

Er staan geen objecten. Ik wil de macro die een 'afbeelding is te groot etc etc' melding genereert maar skippen. Alleen is dit wel de enige die op beide Excel (werk en thuis) de juiste actie doet.

Ik vroeg erom omdat de macro die jij verantwoordelijk acht voor die melding, op zich die melding niet zou moeten veroorzaken. Er zit iets in het bronbestand dat ervoor zorgt, niet in de macro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan