Hallo,
ik heb een macro waarbij ik informatie uit een celbereik wil kopieren naar een ander Excel document (test.xlsx). Thuis met Excel 2013 werkt dit gewoon. Op mijn werk (ook Excel 2013) krijg ik een foutmelding bij de regel pastespecial
ActiveSheet.Range("$A$2:$AC$5000").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<>"
Range("A1:E5000").Select
Selection.Copy
Set NewBook = Workbooks.Add
NewBook.Worksheets("Blad1").Range("A1").PasteSpecial
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Public\Documents\test.xlsx"
Application.DisplayAlerts = True
ActiveWorkbook.Close
Nu heb ik op mijn werk een andere macro gemaakt, maar dan krijg ik bij het afsluiten van het Excel bestand een irritante melding ''De afbeelding is te groot en zal worden afgekapt/The picture is too large and will be truncated". Ik moet dan eerst 2x op OK klikken voordat het bestand afsluit.
Dit is de code:
Dim xWs As Worksheet
Dim Rng As Range
Set Rng = Application.Selection
Application.Workbooks.Add
Set xWs = Application.ActiveSheet
Rng.Copy Destination:=xWs.Range("A1")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Public\Documents\TAG PRINTING.xlsx"
ActiveWorkbook.Close
De melding heeft ongetwijfeld te maken met de hoeveelheid data wat op het clipboard geplaatst is. Heb getracht deze leeg te maken via de macro maar dat lukt me niet.
1) Waarom werkt de 1e code niet bij iedere Excel 2013?
2) Is er misschien een betere macro beschikbaar dan diegene die ik hier gebruik om data vanuit het actieve bestand (range A1:E5000) te kopieren naar bestand test.xlsx (cel A1) op locatie C:\Users\Public\Documents\?
Bedankt alvast!!
ik heb een macro waarbij ik informatie uit een celbereik wil kopieren naar een ander Excel document (test.xlsx). Thuis met Excel 2013 werkt dit gewoon. Op mijn werk (ook Excel 2013) krijg ik een foutmelding bij de regel pastespecial
Selection.Copy
Set NewBook = Workbooks.Add
NewBook.Worksheets("Blad1").Range("A1").PasteSpecial
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Public\Documents\test.xlsx"
ActiveWorkbook.Close
Nu heb ik op mijn werk een andere macro gemaakt, maar dan krijg ik bij het afsluiten van het Excel bestand een irritante melding ''De afbeelding is te groot en zal worden afgekapt/The picture is too large and will be truncated". Ik moet dan eerst 2x op OK klikken voordat het bestand afsluit.
Dit is de code:
Dim xWs As Worksheet
Dim Rng As Range
Set Rng = Application.Selection
Application.Workbooks.Add
Set xWs = Application.ActiveSheet
Rng.Copy Destination:=xWs.Range("A1")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Public\Documents\TAG PRINTING.xlsx"
ActiveWorkbook.Close
De melding heeft ongetwijfeld te maken met de hoeveelheid data wat op het clipboard geplaatst is. Heb getracht deze leeg te maken via de macro maar dat lukt me niet.
1) Waarom werkt de 1e code niet bij iedere Excel 2013?
2) Is er misschien een betere macro beschikbaar dan diegene die ik hier gebruik om data vanuit het actieve bestand (range A1:E5000) te kopieren naar bestand test.xlsx (cel A1) op locatie C:\Users\Public\Documents\?
Bedankt alvast!!
Laatst bewerkt: