• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekhouding formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie dat je mijn vorige formule (#94) NIET in je bestand heb doorgevoerd.

Zet daar dan (in aparte cellen) handmatig de verwachte uitkomsten bij.

Laat ook zien welke formules je zelf hebt geprobeerd.

Daarnaast zie ik de gevraagde toevoegingen niet in je bestand terug.

Wat verwacht je nu van ons, als je niet zelf je best doet om geholpen te worden.

Laatst bewerkt:
Bedankt ik heb alle "" naar 0 veranderd en volgens mij werken ze nu onderaan.
Kan iemand even kijken of ik gelijk heb want ik ben een beetje cijferziek geworden op het moment.

Bekijk bijlage 281717

Je hebt onderstaande vragen in je excelbestand staan.

Dit zijn echt geen vragen voor een excelforum.

Zoals al eerder is aangegeven => focus je op je eigen bedrijfsvoering en besteed de financiële dienstverlening uit.

Dit is een win - win situatie.

Je hebt meer tijd om je te richten op je eigen onderneming => meer omzet.

Foute keuzes op basis van (eventueel) foutieve financiële cijfers blijven achterwege.

Kan ik algemene heffingskorting gebruiken als ondernemer? Ook als ik loondienst heb hiernaast nog?
En arbeidskorting?

Kan ik ook geld weg zetten voor een eigen bedrijfs ongevallen verzekering (zakelijk dus)? Voordat de belastingen er vanaf gaan. Ik wil niet een verzekering hebben bij andere maar dit zelf achter de hand houden speciaal daarvoor.
Mag ik andere potjes maken voor de belastingen? Zoals voorzieningen.
Waar zet ik Sales tax + VAT (tax) neer??????
Wat zijn persoonsgebonden aftrekposten?
Hoe reken ik mijn netto winst van dollars om in euro's? voor de belasting. (want IB betaal ik in NL als het goed is, maar alles daarboven vind plaats in Amerika)
Kan ik pensioen inhouden voor mijzelf op een eigen rekening voor de belastingen?
Heb ik ook te maken met waardevermindering en wat is dat dan?
Waar noteer je de BTW van je verkochte producten (omzet) ???
Omzet Belasting is een uitgaven van je bedrijf dan mag dit toch ook als truc bij uitgavens worden genoteerd per maand?
Wat zijn nu afschrijvingen? (en in mijn geval zoals hierboven?)
Geschenken aan derde vanuit het bedrijf waar noteer ik die?
Wat zijn nu in mijn geval algemene kosten?
En overige kosten dan?
Kan je betaalde btw van deze maand of vorige maand noteren als uitgaven of als fianciele baten en lasten? (trucje?)
Wat is nu een investeringsaftrek? (investering eigen geld!) A. je koopt iets (PC) en dit kan je dan in delen aftrekken? B. Ik investeer 5000 euro in mijn bedrijf en ik kan dit maandelijks (5%) aftrekken voor belastingen, btw vrij. >????
Als je omzet belasting hebt betaald mag je dan de maand daarop dit noteren als uitgaven van je bedrijf, wat technisch gezien is het een uitgaven! ??
Waar noteer ik betaalde omzetbelasting?

- eigen vermogen
- langlopende sculden: hyptheek banklening
- kortlopende schulden (leverancierskrediet BTW)
Overige pasiva = groepsvermogen: verogen van rechtspersoon. Voorziening: verplichtingen toekomst pensioen verzekering.

Ik vroeg dat ook helemaal niet hier op het forum, dat is gewoon inhoud in het bestandje voor mijn boekhouder.

Bekijk bijlage 281729
Zie dit bestandje (update)

- N32 doet het niet goed bij bepaalde maanden en snap niet waarom.
- V6 en V7 willen mij niet lukken. wat ik wil is dat je 2 bars ziet met daarin het % ik krijg alleen 1 bar te zien of met een verandering in de formule 2 maar dan 1 positieve en 1 negatieve.
ze moeten beiden gewoon positief qua uiterlijk zijn maar dan 22% moet wel een balkje weergeven en die overige % een groter balkje.
Ook krijg ik dus die % niet in het balkje zelf maar alleen gecentreerd, links of rechts.
- En zou iemand willen kijken of alle andere formules in dit tabblad nu zo goed mogelijk zijn opgeschreven zonder fouten. Zoals ik het nu zie doen de onderste het goed.

Dank jullie hartelijk!

Laatst bewerkt:
Ik vroeg dat ook helemaal niet hier op het forum, dat is gewoon inhoud in het bestandje voor mijn boekhouder.

Dan laat deze gegevens ook weg in het bestand dat je presenteert op het forum. Dat werkt alleen maar contra-productief / schept alleen maar onduidelijkheid.

N32 doet het niet goed bij bepaalde maanden en snap niet waarom.

Je geeft niet aan bij welke maanden en wat je dan als uitkomst verwacht bij die maanden.

- V6 en V7 willen mij niet lukken. wat ik wil is dat je 2 bars ziet met daarin het % ik krijg alleen 1 bar te zien of met een verandering in de formule 2 maar dan 1 positieve en 1 negatieve.
ze moeten beiden gewoon positief qua uiterlijk zijn maar dan 22% moet wel een balkje weergeven en die overige % een groter balkje.
Ook krijg ik dus die % niet in het balkje zelf maar alleen gecentreerd, links of rechts.

Lees deze vraag zelf nu eens terug en ga er van uit dat je niet weet hoe een bestand is opgebouwd (dat is de beginsituatie van een forumlid).
Zou jij dan snappen welke vraag nu wordt gesteld en hoe de mogelijke oplossing er dan uit dient te zien?

Voor mij is het in ieder geval onduidelijk.

nou N32 zegt al genoeg toch? het gaat om die 2 rode die halen data uit het andere tabblad maar die 2 in het rood doen het niet terwijl andere maanden daarvoor het wel doen.

wat ik bedoel met die bars is dat, als je naar het voorbeeld kijkt dan zie je 22% staan maar geen balk, snap niet waarom dit zo is.
en die daar onder is dan denk ik te lang want die 2 moeten samen bij elkaar 100% representeren en dan moet je een kleine balk van 22% hebben en een balk die 3x zo groot is voor 79%

dan zou ik ook graag willen dat ie percentages in de balken zelf komen te staan en niet gecentreerd in de cel.

Kan je hier iets mee?

Laatst bewerkt:
doordat jij op meerdere plekken lege kolommen hebt toegevoegd tussen de maanden klopt de maandbepaling in je formule niet meer je zult het deel kolom()-3 moeten vervangen door de juiste maand. de kosten van software van september worden nu bijv in juli getoond. ofwel behalve het 1e kwartaal klopt geen enkele kolom op die regel nog.

vervang het =kolom()-3 deel van de formule in cel D32 door =AANTALARG($D$2:D2) en kopieer daarna de hele formule naar rechts in alle maandkolommen en daarna wordt de juiste maand weer getoond met het "trucje" dat het aantal cellen met een waarde in rij 2 wordt geteld, voorwaarde om dit te laten werken is dat in de lege kolommen tussen de kwartaalmaanden nooit een waarde komt te staan

- de voorwaardelijke opmaak in v6 en 7 is eenvoudig aan te passen door de instelling van de gegevensbalk hoogste en laagste op automatisch te zetten..

Dank je roeljongman.

In de gegevensbalk staat al laag en hoog of ik doe iets verkeerd?

Bedankt ze doen het nu!
Maar toch vraag ik het even, kan het ook anders zodat ik gewoon 1 cel overal kan kopiëren? want als ik iedere keer de rest moet wijzigen ook alle andere cellen eromheen dan moet ik 100 cellen met de hand steeds doen.

je blinkt weer uit in onduidelijkheid, welke 100 cellen?

je hoeft maar 1 formule aan te passen in D32 zoals beschreven en dan kun je de formule kopieren en plakken in de 11 andere maandkolommen. dan heb je de formule voor alle maanden toegepast.

Alle cellen van D6 t/m R36 die leeg zijn.
Daarom zou er niet een kortere/makkelijkere formule zijn die je zo kan kopieren over alle cellen zelfs op andere regels.

dan moet je zorgen dat in het deel van de formule waar nu "software" staat een verwijzing komt te staan bijv naar kolom B. die omschrijving moet dan wel exact overeenkomen met gebruikte termen in het kasboek.

OK ik heb het opgelost.
Nu wil ik nog even terug komen naar die bars.
In dit bestandje staat de uitleg zoals het moet zijn, de cel is al geselecteerd voor je

Laatst bewerkt door een moderator:
dat heeft vooral met slordig werken te maken. er gelden op sommige rijen meerdere voorwaardelijke opmaken en dan weet je niet welke hij pakt en of de weergave logisch is.

Je zult de voorwaardelijke opmaken moeten opschonen of opnieuw moeten instellen zodat je nette bereiken hebt en de balken er logisch uit zien.

TOP! dank je wel nu begrijp ik ook waarom het bestandje steeds vastliep, haha.

Ik zit nu met een ander klein probleempje bij opstarten of opslaan zegt het bestandje dat er ongeldige koppelingen in zitten maar ik kan ze nergens vinden.
Jullie??

Laatst bewerkt door een moderator:
In je gedefinieerde namen wordt verwezen naar een extern bestand (C:\Users\ayudh\Desktop\Amazon\[Boekhouden_in_Excel_v3.03_def_demo_007.xlsx]). Ik weet niet of dat de bedoeling is. Als dat bestand niet bestaat zal sowieso je een dergelijke melding krijgen.

Niet in een cel, maar onder "Formulas" > "Name Manager" of het Nederlandse equivalent

Dames, heren.

Even algemeen: heeft deze draad nog zin in het kader en de bedoeling van dit forum ?

Als er een topic per vraag was geweest had dit helder geweest. De vraag m.b.t. de foutmelding uit #114 is bv. duidelijk een Excelvraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan