Kan ik algemene heffingskorting gebruiken als ondernemer? Ook als ik loondienst heb hiernaast nog?
En arbeidskorting?
Kan ik ook geld weg zetten voor een eigen bedrijfs ongevallen verzekering (zakelijk dus)? Voordat de belastingen er vanaf gaan. Ik wil niet een verzekering hebben bij andere maar dit zelf achter de hand houden speciaal daarvoor.
Mag ik andere potjes maken voor de belastingen? Zoals voorzieningen.
Waar zet ik Sales tax + VAT (tax) neer??????
Wat zijn persoonsgebonden aftrekposten?
Hoe reken ik mijn netto winst van dollars om in euro's? voor de belasting. (want IB betaal ik in NL als het goed is, maar alles daarboven vind plaats in Amerika)
Kan ik pensioen inhouden voor mijzelf op een eigen rekening voor de belastingen?
Heb ik ook te maken met waardevermindering en wat is dat dan?
Waar noteer je de BTW van je verkochte producten (omzet) ???
Omzet Belasting is een uitgaven van je bedrijf dan mag dit toch ook als truc bij uitgavens worden genoteerd per maand?
Wat zijn nu afschrijvingen? (en in mijn geval zoals hierboven?)
Geschenken aan derde vanuit het bedrijf waar noteer ik die?
Wat zijn nu in mijn geval algemene kosten?
En overige kosten dan?
Kan je betaalde btw van deze maand of vorige maand noteren als uitgaven of als fianciele baten en lasten? (trucje?)
Wat is nu een investeringsaftrek? (investering eigen geld!) A. je koopt iets (PC) en dit kan je dan in delen aftrekken? B. Ik investeer 5000 euro in mijn bedrijf en ik kan dit maandelijks (5%) aftrekken voor belastingen, btw vrij. >????
Als je omzet belasting hebt betaald mag je dan de maand daarop dit noteren als uitgaven van je bedrijf, wat technisch gezien is het een uitgaven! ??
Waar noteer ik betaalde omzetbelasting?
- eigen vermogen
- langlopende sculden: hyptheek banklening
- kortlopende schulden (leverancierskrediet BTW)
Overige pasiva = groepsvermogen: verogen van rechtspersoon. Voorziening: verplichtingen toekomst pensioen verzekering.