• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekhouding formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
die 2 gebruik ik niet daarom hoeven ze er ook niet bij. Ik run een online bedrijf en dus investeringen ga ik niet aan.
Alleen voorraad.

Dit is mijn nieuwe versie: Bekijk bijlage 281577

Nu heb ik nog 5 dingen die niet helemaal netjes werken, zie de gele gearceerde cellen.
Ik geloof dat ze voor zichzelf spreken.
Zou je mij willen helpen?:thumb:

Als ik het goed begrijp de volgende formule in M46 plaatsten. Dan ben je de foutmelding kwijt. Of de formule op zich juist is heb ik geen idee van:
Code:
=IF(OR(M42<=0;M42="");"";SUM(7280+2123+(SUM((M42-7280-2123)*14%))))

Dit werkt ook niet. Laat ik het toch even uitleggen.

De 1e (net profit) moet gross profit - expenses doen, MAAR, het kan voorkomen dat 1 van deze 2 niet is ingevuld dan nog moet hij diegene invullen die wel is ingevuld. & er moet ook een controlle inkomen als beiden leeg zijn dan niets invullen.
Iets in de - (min) maakt niet uit.

De 2e (deductions) is vrij ingewikkeld. Hij berekend nu wel alles goed uit, alleen hier moet pas een bedrag komen te staan als de net profit groter is als de maximum waarde van deductions.

De 3e (taxable income) hoeft alleen maar te kijken of er bij deductions iets is ingevuld en dan net profit - deductions doen. Als er niets staat bij deductions dan alleen net profit kopiëren in deze cel.

De 4e (income tax) doet het prima, dacht even van niet, hier kom ik later op terug als dat nodig is.

De 5e (net income) moet kijken of income tax leeg is of niet, als die leeg is dan gewoon net profit overnemen.
Mocht income tax wel cijfers bevatten dan moet taxable income - income tax worden gedaan.
en er moet ook gekeken worden of deze cellen leeg zijn of niet.

En wat ga je nu zelf leren van deze excersitie(s)?

Je bent op een excel help forum, waarbij het de bedoeling is dat de vraagstellende forumleden zelf ook input leveren / er iets van leren.

Het is normaliter niet de bedoeling dat de forumleden een pasklare applicatie voor je gaan ontwikkelen.

Gezien je vraagstellingen lijkt me het laatste nu toch te gaan gebeuren.

Ik heb ook heel veel al geleerd hoor. Iedere formule die ik nu in mijn bestandje heb snap ik ook van begin tot eind, eerst niet.

In twee draadjes al 120 reacties? Dit geeft niet echt aan dat je er iets van begrijpt. Wat overigens niet erg is. Je kan natuurlijk niet overal verstand van hebben en bijleren is ook prima;)

Je hebt ergens geschreven dat je een webshop hebt. Deze zal kosten opleveren en mogelijk ook inkomsten. De belangrijkste vraag, en deze is volgens mij nog niet gesteld, is hoe administreer je deze gegevens? De P&L is het eindresultaat van deze gegevens. Jouw vragen gaan steeds over het eindresultaat en dat is, denk ik, het verkeerde uitgangspunt. Ga uit van de basisgegevens, zet deze in een tabel. Daarna kan je er prima rapportages zoals een P&L van maken. Ook met een draaitabel zodat je de gewenste uitvouw- invouwknop kan gebruiken.

Dezelfde reactie staat ook in: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/902561-knoppen/page2

Lekker nietszeggend.
Zoals geschreven is dat bestand essentieel voor een oplossing van jouw vragen. Maar als je de opzet van dat bestand niet wilt plaatsen met een x-aantal al dan niet fictieve regels kan je, zoals ik eerder geschreven heb, het draadje net zo goed sluiten. 88 posts om iemand iets duidelijk te maken:rolleyes:

Als je goed kijkt in mijn laatste upload dan zie je dat daar al voorbeelden in staan, al dan wel niet bij iedere maand maar wel 2 maanden.
Dat is voldoende om die gele cellen op te lossen als je het mij vraagt.

Code:
Iedere formule die ik nu in mijn bestandje heb snap ik ook van begin tot eind, eerst niet.

Met die kennis zijn je vragen in #84 zelf op te lossen.

nope thats not it. it does not calculate the rest.

vertaling volgens google:

Nope is dat het niet. het doet de rest niet berekenen.

1) We zijn op een Nederlands forum dus graag de antwoorden in het Nederlands.

2) dan is of je vraagstelling onduidelijk (voor mij) of jouw interpretatie van het antwoord.

zonder duidelijk antwoord waarom dit antwoord onjuist is, kun je echt niet geholpen worden.

Oh ja sorry daarvoor, ik was bezig met een brief in het engels en dan ga ik automatisch engels praten.

Zie deze foto; Bekijk bijlage 281709
De blauwe worden zo wel berekend maar de rode pijlen niet, de 1e rode pijl laat zien dat er niets is ingevuld en dan de 2e laat zien dat daar wel iets is ingevuld dus dan moet er nog steeds een uitkomst uitkomen bij pijl 3 wat dus niet het geval is.

Daarom zij ik hij trekt ze we van elkaar af die 2 als ze beiden zijn ingevuld en het vergeet de rest waarom ik vroeg.

Waarom post je een PNG waar forumleden NIET mee kunnen werken.

Je zult ondertussen toch wel weten dat je beter je excelbestand kunt posten.

Zet daar dan (in aparte cellen) handmatig de verwachte uitkomsten bij.

Laat ook zien welke formules je zelf hebt geprobeerd.

Zolang jij koppig die "" ipv 0 blijft gebruiken in je formules blijf je sukkelen.

Nog echt niet veel geleerd in die tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan