• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kopieren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmitLC

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2016
Ik wil graag aan de hand van criteria de gegevens uit het eerste tabblad verplaatsen naar het tweede en of derde tabblad.

Nu heb ik al deze formule op het tweede tabblad
Code:
=ALS('Blad 1'!F2="*";'Blad 1'!A2;"")
welke prima werkt om zeg maar de gegevens naar het tweede tabblad te kopieren, maar daarop is het geen punt dat het één lange lijst wordt.
Echter wil ik op het derde tabblad kopjes maken met de gegevens van A100 t/m A199 - A200 t/m A299 enz. enz.

Is dit mogelijk door extra criteria toe te voegen aan de formule?

Groet en alvast bedankt voor eventuele hulp?

Leon.

Kun je een voorbeeldbestand posten ivm uw vraag.

Voorbeel document

In bijgaand bestand zie je in de kolom post * staan, dit is de criteria die ik gebruik om bepaalde gegevens naar het tabblad lijst loge te kopiëren.

In het tabblad Lijst bewoners heb ik nu even geknipt en geplakt, maar het zou fijn zijn als dit ook met een dergelijke formule kan.

Bekijk bijlage Voorbeeld helpmij.xlsm

Bijlagen

De gegevens worden naar Lijst loge gekopieerd.

De gegevens worden naar Lijst loge gekopieerd.

Beste Cobbe,

Ik had nu weer tijd om er verder naar te kijken en heb het inderdaad gezien, gelukkig begin ik ook steeds meer te begrijpen van VBA en heb hem dus voor mijn gebruik aan kunnen passen, mijn hartelijke dank hiervoor.

Heb ik alleen nog de vraag of de gegevens naar het tabblad "lijst bewoners" ook zo gegenereerd kunnen worden zoals ik in mijn voorbeeld had geknipt en geplakt, dus in kopjes per bouwdeel en verdieping.

Groet, Leon.

Praktisch alles is te doen in VBA maar waarom zou je dat doen?
Zet alles onder elkaar en je maakt het je enkel gemakkelijker om naderhand met deze gegevens te werken.

Dat gepuzzel om dat volgens uw layout te doen weegt volgens mij niet op tegen het gebruiksgemak.

Praktisch alles is te doen in VBA maar waarom zou je dat doen?
Zet alles onder elkaar en je maakt het je enkel gemakkelijker om naderhand met deze gegevens te werken.

Dat gepuzzel om dat volgens uw layout te doen weegt volgens mij niet op tegen het gebruiksgemak.

De achterliggende gedachte achter dit document is dat wij elke nacht de post verwerken voor de bewoners, hierbij maken we één lijst voor onszelf met daarop de volledige namen en kamer nummer, en een tweede lijst komt in een informatie bord
in de centrale hal te hangen waarop de bewoners kunnen zien of er post voor hun is, uit privacy overwegingen zetten we daarop alleen de initialen, en om dit overzichtelijk te maken ook nog in kopjes verdeeld op bouwdeel en verdieping.

Deze tweede lijst wordt daarna nooit meer bewerkt dus kan qua layout naar hartenlust bewerkt worden zonder dat daar naderhand problemen mee zouden ontstaan.

Kijk eens of je hier iets aan hebt.

Kijk eens of je hier iets aan hebt.
Dit is al weer een stap verder, maar klopt het dat er nu kopjes van telkens drie bewoners aangemaakt worden en niet een verspringing op basis van aangeboden informatie? (weet ook niet of dat überhaupt kan eigenlijk)

Daar moeten toch enkel die bewoners ingevuld worden die post hebben, of niet?
En dat gebeurt ook, controleer maar.

Dat gebeurd inderdaad ook, alleen zijn ze hier inmiddels gewend aan de opmaak dat er per bouwdeel en verdieping een apart kopje op de lijst staat.

Dit is een voorbeeld van de lijst die er vandaag hangt.bewonerslijst.png
En zo ziet het eruit met gebruik van jouw formule/macro Muteren.png

Begrijp me niet verkeerd, ik ben onwijs blij met jouw hulp, want ook hier leer ik weer van, maar zou het kunnen zoals in de bovenste afbeelding?

Laatst bewerkt:
Wellicht zal dat wel mogelijk zijn maar ik vind dat een beetje veel van het goede.
Misschien dat iemand een werkwijze ziet om dat te doen zonder al dat puzzelen.

Maar ik zie dat niet zitten.

Wellicht zal dat wel mogelijk zijn maar ik vind dat een beetje veel van het goede.
Misschien dat iemand een werkwijze ziet om dat te doen zonder al dat puzzelen.

Maar ik zie dat niet zitten.
Geeft niks, we werken al tijden dmv knippen en plakken en daar is iedereen aan gewend dus is op zich geen punt, ik wil het ook alleen doen als het niet teveel werk wordt en het ook niet teveel vraagt van het systeem qua berekeningen.

In ieder geval bedankt tot zover.

Er is besloten om op het moment de werkwijze even te laten zoals deze nu is om verwarring bij collega's te voorkomen.

Een ieder bedankt voor het meedenken, groet, Leon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan