Beste allemaal,
Ben momenteel bezig met het afstuderen en moet hiervoor een excel bestand in elkaar zetten. Voor een onderdeel moet ik een vak maken waarbij ik
uit twee selectie moet kunnen kiezen.
Voorbeeld:
Selectie 1: keuze uit Zand, Grind, Klei
Selectie 2: keuze uit los, matig, vast
Nu moet ik een als functie zodanig opstellen dat de juiste waarden in cel 3 tevoorschijn komt. Dit is voor ieder selectie weer anders.
De cellen voor selectie 1 en 2 heb ik opgesteld door middel van gegevensvalidatie.
Vervolgens komt in cel 3 de volgende formule;
Deze formule werkt tot heden. Nu moet ik echter een 3e formule in de als functie toevoegen. Hierbij krijg ik problemen.
Had ooit gehoord dat er een maximum geld voor de als functie. Lig het daaraan? En wat is de oplossing hiervan?
Alvast bedankt!
Ben momenteel bezig met het afstuderen en moet hiervoor een excel bestand in elkaar zetten. Voor een onderdeel moet ik een vak maken waarbij ik
uit twee selectie moet kunnen kiezen.
Voorbeeld:
Selectie 1: keuze uit Zand, Grind, Klei
Selectie 2: keuze uit los, matig, vast
Nu moet ik een als functie zodanig opstellen dat de juiste waarden in cel 3 tevoorschijn komt. Dit is voor ieder selectie weer anders.
De cellen voor selectie 1 en 2 heb ik opgesteld door middel van gegevensvalidatie.
Vervolgens komt in cel 3 de volgende formule;
Code:
=ALS(B7=Gegevens!A11;ALS(C7="los";Gegevens!D11;ALS(C7=Gegevens!C12;Gegevens!D12;ALS(C7=Gegevens!C13;Gegevens!D13;ALS(C7=Gegevens!C14;Gegevens!D14))));ALS(B7=Gegevens!A3;ALS(Voorpagina!C7=Gegevens!C3;Gegevens!D3;ALS(Voorpagina!C7=Gegevens!C4;Gegevens!D4;ALS(Voorpagina!C7=Gegevens!C5;Gegevens!D5;ALS(Voorpagina!C7=Gegevens!C6;Gegevens!D6))))))
Deze formule werkt tot heden. Nu moet ik echter een 3e formule in de als functie toevoegen. Hierbij krijg ik problemen.
Had ooit gehoord dat er een maximum geld voor de als functie. Lig het daaraan? En wat is de oplossing hiervan?
Alvast bedankt!