• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen vanuit een ander sheet plakken als maand overeenkomt (VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

quoter

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2019
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het creëren van een totaal overzicht van het aantal uren, vakantiedagen, omzet etc per werknemer. Het vervelende is dat deze gegevens allemaal uit losse exportbestanden moeten worden gehaald en dat dit voorheen altijd handmatig gebeurde, iets wat erg veel werk kost.. Nu heb ik het idee dat dit best eenvoudig op automatische wijze kan worden gedaan met VBA, alleen mis ik zelf de kennis van VBA om dit goed te doen.

Ik zie de macro een beetje als volgt voor me: als maand in het totaal overzicht overeenkomt met maand in het exportbestand zoek dan naar bijvoorbeeld declarabel en plak deze cel in het totaal overzicht. Reden dat hij eerst moet zoeken of er bijvoorbeeld een 'mei 2019" is omdat je ook de macro al moet kunnen laten draaien in bijvoorbeeld februari.

Mocht iemand mij een beetje op weg kunnen helpen zou mijn dank groot zijn! :d

Bijlagen

En die exportbestanden hebben allemaal dezelfde naam? en worden die uniform ingevuld?

Lever eens realistisch ingevulde exportbestanden, uiteraard zonder personalia e.d.

Laatst bewerkt:
En die exportbestanden hebben allemaal dezelfde naam? en worden die uniform ingevuld?

Lever eens realistisch ingevulde exportbestanden, uiteraard zonder personalia e.d.

De exportbestanden hebben inderdaad allemaal dezelfde naam. Ik zat te denken om hier een variabele voor aan te maken. Als dus de gegevens voor "piet" eerst worden gedownload heet het exportbestand performance, als erna het exportbestand voor "jan" wordt gedownload heet het performance (1).

De exportbestanden zien er wel allemaal hetzelfde uit als u dit bedoelt met uniform ingevuld.

bijgevoegd een realistisch exportbestand.

Bijlagen

Even voor mijn beeld, Heb je het hier over een totaal overzicht van alle exportbestanden in 1 overzicht: Dus bij 10 exportbestanden 1 overzicht van alle 10 opgeteld, of krijg je 10 overzichten van 10 exportbestanden?

Even voor mijn beeld, Heb je het hier over een totaal overzicht van alle exportbestanden in 1 overzicht: Dus bij 10 exportbestanden 1 overzicht van alle 10 opgeteld, of krijg je 10 overzichten van 10 exportbestanden?

goeie vraag, het gaat om één overzicht van verschillende exportbestanden. In een staat bijvoorbeeld het aantal vakantiedagen, in een het aantal dossiers enz.

Edit: wel gaat het om één overzicht per werknemer. Dus één overzicht waar de verschillende exportbestanden van een werknemer worden samengevoegd. Dit overzicht zal dus meerdere malen gemaakt moeten worden voor de verschillende werknemers.

Laatst bewerkt:
Zou prima met PowerQuery kunnen, bijgaand een voorbeeld dat alle bestanden in 1 map verwerkt die "performance" in de bestandsnaam hebben staan.

Bijlagen

Zou prima met PowerQuery kunnen, bijgaand een voorbeeld dat alle bestanden in 1 map verwerkt die "performance" in de bestandsnaam hebben staan.

Oehh dit ziet er erg goed uit. Ik duik hier even dieper in!

Dankjewel!

Oehh dit ziet er erg goed uit. Ik duik hier even dieper in!

Dankjewel!

Ik denk dat ik het toch iets anders ga doen. Er is namelijk wel een bestand wat er iets anders uitziet.

Eigenlijk wil ik dit trucje =INDEX('[performance (1).xlsx]Performance'!$1:$1048576;VERGELIJKEN($B4;'[performance (1).xlsx]Performance'!$A$1:$A$30;0);VERGELIJKEN($A8;'[performance (1).xlsx]Performance'!$A$4:$AH$4;0)) de hele tijd toepassen. Deze index functie zoekt bij de maand de relevante informatie.

Het idee is dat ik een soort template (het totaal overzicht) heb waar ik deze informatie in wil plakken d.m.v. een macro zodat ik dit voor alle werknemers kan doen. Daarna sla ik mijn template op als een nieuw bestand en verwijder ik de exportbestanden die gebruikt zijn zodat ik weer nieuwe kan gebruiken voor de volgende werknemer.
Of is dit erg omslachtig?

Iemand die me hiermee verder kan helpen?

Het quoten is totaal onnodig jezelf quoten op een voorgaand bericht is al helemaal onnodig. Je kan gewoon jouw bericht aanpassen als er nog niemand gereageerd heeft.

Maak eens een voorbeeld met een tabje performance en performance(1) (waarom dit soort logische namen?) en een tabje met hoe het eindresultaat eruit moet zien. Het gebruik van meer dan 1 miljoen rijen in formules gaat de performance van het bestand niet echt helpen.

De vraag is wat de verschillen zijn tussen de bestanden en of dit misschien ook met die query kan worden verholpen, of dat er mogelijk twee queries nodig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan