mark1987vw
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 mei 2009
Hallo,
Ik heb een Userform (OpenGeldDag) met 2 tekst vakken (TextBox2 & TextBox 3) en 1 Keuzelijst (ComboBox1).
Daarnaast heb ik een Sheet met 3 kolommen; Datum, Naam en Week.
De Keuzelijst wordt automatisch gevuld door de datums (in kolom A op Blad1 (Totaal)).
Wanneer ik de Combobox aanklik wil ik dat die automatisch de waardes uit de Sheet in de beide tekst vakken laat zien.
Dus wanneer ik de datum 12 november 2020 laat zien. Dat die dan de waardes Mark(Naam) en 46 (Week) Laat zien in respectievelijk TextBox2 en TextBox3.
Dit staat namelijk zo in de tabel.
Nu heb ik op internet een code gevonden maar deze is uiteraard net iets anders zoals ik wil maar ik krijg het niet voor elkaar zoals ik het wil.
Dus ik hoop dat 1 van jullie kan helpen.
Dit is de functie die ik heb aangemaakt en deze heb ik in een module gezet:
En deze roep ik aan wanneer ik de ComboBox aanpas:
De datum wordt opgeslagen als:
Mogelijk gaat het fout hoe ik hem in de sheet zet. Maar ik kan nergens vinden hoe ik dit oplos.
Ik heb een Userform (OpenGeldDag) met 2 tekst vakken (TextBox2 & TextBox 3) en 1 Keuzelijst (ComboBox1).
Daarnaast heb ik een Sheet met 3 kolommen; Datum, Naam en Week.
De Keuzelijst wordt automatisch gevuld door de datums (in kolom A op Blad1 (Totaal)).
Wanneer ik de Combobox aanklik wil ik dat die automatisch de waardes uit de Sheet in de beide tekst vakken laat zien.
Dus wanneer ik de datum 12 november 2020 laat zien. Dat die dan de waardes Mark(Naam) en 46 (Week) Laat zien in respectievelijk TextBox2 en TextBox3.
Dit staat namelijk zo in de tabel.
Nu heb ik op internet een code gevonden maar deze is uiteraard net iets anders zoals ik wil maar ik krijg het niet voor elkaar zoals ik het wil.
Dus ik hoop dat 1 van jullie kan helpen.
Dit is de functie die ik heb aangemaakt en deze heb ik in een module gezet:
Code:
Dim id As Date, i As Long, j As Integer, flag As Boolean
Sub GetData()
If IsDate(OpenGeldDag.ComboBox1.Value) Then
flag = False
i = 0
id = OpenGeldDag.ComboBox1.Value
Do While Cells(i + 1, 1).Value <> ""
If Cells(i + 1, 1).Value = id Then
flag = True
For j = 2 To 3
OpenGeldDag.Controls("TextBox" & j).Value = Cells(i + 1, j).Value
Next j
End If
i = i + 1
Loop
If flag = False Then
For j = 2 To 3
OpenGeldDag.Controls("TextBox" & j).Value = ""
Next j
End If
Else
' ClearForm
End If
End Sub
En deze roep ik aan wanneer ik de ComboBox aanpas:
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
GetData
End Sub
De datum wordt opgeslagen als:
Code:
rng.Offset.NumberFormat = "dddd d mmmm yyyy"
Mogelijk gaat het fout hoe ik hem in de sheet zet. Maar ik kan nergens vinden hoe ik dit oplos.