• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste waarde in locatie bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle780

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2022
Goedemiddag heren en dames,

Ik heb een vraag. In bijgaand bestand staan een reeks met locaties voor een magazijn van een groothandel. Nu wil ik graag dmv de locatie de grootte van het vak bepalen en daardoor het locatie Type bepalen . Korte uitleg van een locatie
MA01B01
MA=gang
01= vak#
B=plank#
05=bak#

Bovenstaande is in mijn geval "Bak-5" het locatie type, maar ook MA01B01 t/m MA01B04 moet als locatie type "Bak-5" krijgen. Elk Plank# kan dus verschillende locatie types hebben. Is hier een formule voor te bedenken? In de bijlage een voorbeeldbestand toegevoegd. Het hoogste getal in de reeks bv B10 bepaald het locatie type, in dit geval "Bak-10".

Ik hoop dat het e.e.a. te begrijpen valt.

Bijlagen

Het zou mooi zijn als je een aantal uitkomsten handmatig in je bestand zet.
Doen het vak en de gang niet mee?

Het zou mooi zijn als je een aantal uitkomsten handmatig in je bestand zet.
Doen het vak en de gang niet mee?

Nee, vak en gang doen eigenlijk niet mee. Je kunt je voorstellen dat elke gang (MA) elke kast (01) en elke plank (B) gelijke grootte zijn. Uiteindelijk is B opgedeeld in 1 tot zelfs 12 vakken. Dit is eigenlijk het type locatie. Waar 5 locaties zijn (05) is de plank (B) opgedeeld in 5 gelijke delen. Dit bepaald dan welk artikel op deze locatie past en vooral welke niet.

In het bijgevoegde bestand heb ik de gewenste uitkomst zelf achter getypt. Ik hoop dat het met een soort formule sneller kan, dit zijn namelijk maar 300 locaties, in totaal moet deze klus gedaan worden over 10.000 locaties.

Bijlagen

Bedoel je zoiets?

Zie bovenstaand bericht. Je uitkomst is niet wat ik bedoel. Bij u is de uitkomst Bak-5 bij alle "B" locaties terwijl elke B locatie niet gelijk is maar juist verschillend kan zijn.

Toch bedankt voor je inzet, misschien kun je er nogmaals naar kijken? :)

Zoiets voor B1?
Code:
="Bak-"&AANTAL.ALS($A$1:$A$155;LINKS(A1;5)&"*")

Zoiets voor B1?
Code:
="Bak-"&AANTAL.ALS($A$1:$A$155;LINKS(A1;5)&"*")

Ik ga het morgen even verder testen, maar dit ziet er goed uit! Enorm bedankt tot zover allen!:) ik doe nog even bericht als het definitief gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan