• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Excel planning sneller maken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedoel je zoiets?
Zie tabblad "TblLossen".

Bijlagen

Hallo,

Ik heb het e.e.a. nog iets aangepast.
Ik denk dat dit aardig goed in de beurt komt van wat je bedoelt.

Bijlagen

Hallo,

Ik heb het e.e.a. nog iets aangepast.
Ik denk dat dit aardig goed in de beurt komt van wat je bedoelt.
Goedemiddag Peter,
Dat is exact wat ik bedoel!!

Ik heb nog wel twee vragen:
1) Is het mogelijk dat de tijd-schepen van vroeg naar laat gefilterd worden in de tabel?
2) Het valt mij op dat wanneer het veld schip of het veld tijd niet ingevuld is dat er niets word weergegeven in de tabel. Is het mogelijk dat wanneer 1 van de 2 wel ingevuld is dat dat dan wel in de tabel komt?

Alvast enorm bedankt voor de tijd die je erin gestopt hebt!

Gr. Gerard

Hallo,

Bij deze, dacht ik zijn de 2 issues opgelost.

Bijlagen

Hallo,

Bij deze, dacht ik zijn de 2 issues opgelost.
Goedemorgen Peter,
Ik heb getracht om te zorgen dat de combinatie van TIJD-SCHIP op een nieuwe regel komt (hoeft niet in een nieuwe cel).
Dit wilde ik voor elkaar krijgen met ,"#(lf)"
Maar in welke toegepaste stap voeg ik die toe?

Heb je het bestand in #24 getest en bekeken ?

Hallo,

Code:
Ik heb getracht om te zorgen dat de combinatie van TIJD-SCHIP op een nieuwe regel komt (hoeft niet in een nieuwe cel).
Deze begrijp ik helaas niet.
Kan je het e.e.a. eens illustreren?

Oooh excuses, ik snap wat je bedoelt.

Ik heb het bestand bekeken. Op het eerste zicht zag ik eigenlijk geen verschillen met het bestand wat Peter59 had geupload.
Macro's zijn bij mij ingeschakeld, maar ik heb het vermoeden dat dit toch nog word tegen gehouden door bedrijfspolicies.

Wat is de functie van deze macro?

Hallo,

Code:
Deze begrijp ik helaas niet.
Kan je het e.e.a. eens illustreren?
Goedemorgen Peter,

Momenteel word in de tab "Laden" de waarden "Tijd_Schip" als lange regel opgenomen. In de Excel die ik heb aangeboden zijn de scheepsnamen allemaal even lang dus kan je de cel grootte makkelijk wijzigen om het overzichtelijk te houden, maar in werkelijkheid heet bijvoorbeeld een schip EVY en de ander heet ELIZABETH-MARIA. Wat je dan kan krijgen is dit:
1700122841268.png
Eigenlijk zou ik willen dat TIJD-SCHIP allemaal onder elkaar komen te staan ongeachte de lengte van TIJD-SCHIP. Zoals hieronder:

1700122644432.png

Waarom zou ik deze hebben geplaatst ?
Ik vraag dit omdat ik de Macro niet werkend krijg vermoedelijk i.v.m. bedrijfspolicies. Ik heb nu dus geen idee wat deze macro uitvoert.

Hallo,

Dat issue ook opgelost in het gedeelte van power pivot met deze functie.
Code:
Tijd-Schip:=CONCATENATEX(TblInvulblad;[Laadtijd-Schip] & UNICHAR(10);"")
Nieuwe bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Hallo,

Dat issue ook opgelost in het gedeelte van power pivot met deze functie.
Code:
Tijd-Schip:=CONCATENATEX(TblInvulblad;[Laadtijd-Schip] & UNICHAR(10);"")
Nieuwe bijlage toegevoegd.
Ik krijg onderstaande foutmelding. De formule "UNICHAR" / "UNITEKEN" staat niet tussen mijn opties.
Moet ik ergens iets aanvinken voor aanvullende functies?

1700131451011.png

1700134240286.png

Tja, dat is een goeie. Dat kan van alles zijn zoals een verschillende versie van power pivot.
Bij mij doet deze code het perfect maar probeer eens om UNICHAR te veranderen in CHAR.

Ik heb uiteindelijk een simpele oplossing gevonden voor de linebreak aangezien UNICHAR niet bij mij werkt.
In het berekende veld kon ik simpelweg onderstaande invoeren
&

"Spatie [Shift+enter] Spatie"
1701444777442.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan