Opgelost in meerdere tabbladen hetzelfde commando uitvoeren.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos Van den Bro

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Hallo,

Is het mogelijk dat wanneer je via een knop in een tabblad (bv sorteren op) ditzelfde kan laten uitvoeren in de andere tabbladen?

Dank bij voorbaat,

Groeten

Jos

Lijkt me gezien de terminologie een Excel-vraag. Dus verkeerde groep.

Dan maar even uitleggen wat je precies bedoelt. Bij voorkeur aan de hand van een voorbeelddatabase.

Een formulier met meerdere tabbladen heeft één recordbron. Die kan je sorteren en daarmee sorteer je dus de gegevens op alle tabbladen.

Een formulier met meerdere tabbladen heeft één recordbron. Die kan je sorteren en daarmee sorteer je dus de gegevens op alle tabbladen.
Dit is een onzinnige opmerking, want niet waar. Een tabblad object is iets wat er technisch gezien niet is: het is feitelijk niet meer dan een manier om verschillende objecten overzichtelijk te groeperen. Maar dat kan dus van alles zijn: groepen velden die uit één tabel komen (handig als je een grote tabel hebt) of een formulier met meerdere subformulieren. Die kan je dan óók in een tabblad object zetten.

Het hangt er dus maar vanaf hoe en waarvoor je het tabbladbesturingselement gebruikt. Heb je een grote tabel met heel veel velden, dan maakt het voor de werking van het formulier dus niet uit of je alle velden onder elkaar zet, naast elkaar of verdeelt over pagina’s in een tabblad object.

@TS: leg eens uit wat je precies bedoelt, want ‘sorteren op tabbladen’ is dus een veel te vage omschrijving. Sowieso sorteer je op records, niet op velden. Dus als je naar een ander record gaat, zie je alle gegevens van dat record op het formulier. En gaat het om subformulieren, dan geldt hetzelfde.

Ik heb 4 tabbladen A B C D met dezelfde structuur maar andere inhoud.
Nu wil ik in bv tabblad A een knop maken met sorteren op veldnaam "plaats". Kan ik dit dan ook laten uitvoeren in tabblad B,C en D?

Makes no sense… Wat ben je aan het doen? Ik snap er geen jota van. Om te beginnen: een tabblad object heeft geen structuur. Het zijn lege pagina’s waar je dan alles op kan zetten. Zoals, wat ik al eerder aangaf: velden uit één tabel verdelen over een aantal pagina’s om het scherm overzichtelijker te houden.

Maar deze opmerking:
Ik heb 4 tabbladen A B C D met dezelfde structuur maar andere inhoud.
Zegt mij dus helemaal niets. Dezelfde structuur, maar andere inhoud? Wat bedoel je daarmee?

Schot voor de boeg: je gebruikt op je formulier één tabel/query als bron en wilt nu de gegevens in vieren delen die je dan toont op de vier tabbladen. Dat gaat niet lukken, want je kunt een recordset opmaken manier niet splitsen. Positief: je sortering is geen probleem, want die werkt op de hele tabel.

Nog maar een keer schieten dan: je hebt één tabel/query, op basis waarvan je 4 queries hebt gemaakt met 4 verschillende filters, en die staan als subformulieren op de 4 tabbladen. Maar deze oplossing klopt dan weer niet met je omschrijving. Pluspunt: je kunt de 4 (afzonderlijke) subformulieren wél met één knop sorteren.

Zit ik er naast, dan moet je maar een voorbeeldje posten, want verder als dit kom ik niet.

@Jos Van den Bro: Heb je al nagedacht over de gestelde vragen? Want anders verwacht ik weinig andere antwoorden :).

In elke map is er een formulier met dezelfde opbouw maar andere bron. Als ik in map/formulier A een knop maak met filteren op bv plaats, kan ik dat dan in de andere mappen/formulieren dan ook laten uitvoeren?

Dezelfde opbouw maar andere bron? Dat riekt al gelijk naar een heel slecht genormaliseerde database. Wij hebben hem niet gezien, maar de alarmbellen rinkelen nu volop :).

Maar ja, dat kan. In mijn optiek een zinloze handeling, want je kunt toch maar één formulier tegelijk bekijken. Dus wat heeft het voor nut om de andere formulieren dan ook tegelijk te filteren/sorteren? Ik zou dat doen bij het activeren van het actieve formulier. Afhankelijk van je dataset spaart dat ook (veel) tijd uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan