Bij sommige nieuwsbrieven worden geen afbeeldingen getoond.

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Goedendag,

Ik werk met een pc van ongeveer een jaar oud met Windows 11. Verder actuele specs en heb de laatste updates geïnstalleerd.

Echter... sinds enige tijd krijg ik bij een drietal nieuwsbrieven geen afbeeldingen meer te zien, in plaats daarvan de melding dat de gekoppelde afbeelding niet kan worden weergegeven (zie ook bijlage). Bij alle andere nieuwsbrieven gaat het wel goed.
Geen drama, maar toch wel vervelend en zou graag willen weten wat dit mogelijk kan veroorzaken…

De nieuwsbrieven zijn afkomstig van Bright, Tweakers en Google Alerts.

De drie meldingen.png

Wellicht kan iemand mij helpen met dit probleem(pje)?

Natuurlijk kan ik, als dat gewenst is, meer info geven....

En heb je al in de HTML-broncode gekeken?

Bedankt voor je reactie..

Nee, maar daar heb ik toch ook te weinig kennis voor. Maar ik neem toch aan dat 'juist' Tweakers en Google dat wel goed voor elkaar hebben?

En de nieuwsbrief lees je via jouw mailprogramma? of rechtstreeks op de website van de aanbieder.

Bedankt voor je reactie...

Sorry, had ik even moet vermelden. Ik werk met Microsoft 365. Dus ik lees ze via het e-mailprogramma.
Als ik overgens op de link klik, dan krijg ik wel op de betreffende website(s) de afbeeldingen allemaal te zien.

Open Outlook and click New Email. Click File > Options > Mail > Editor Options. Go to the Advanced tab. Enable the checkbox for Show picture placeholders.

Deze nakijken:
3. Check your Outlook's Trust Center:
  • Go to File > Options > Trust Center.
  • On Microsoft Outlook Trust Center, click Trust Center Settings.
  • Untick the Don't download pictures automatically in HTML e-mail messages or RSS items and Don't download pictures in encrypted or signed HTML email messages.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Als ik met mijn Nederlandse Outlook naar Nieuwe e-mail > Bestand > Opties > E-mail > editoropties > geavanceerd ga, zie ik geen optie zoals iets van ’Afbeeldingen weergeven’? Wel ‘Tekeningen en tekstvakken op het scherm weergeven’, maar dat zal het niet zijn.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd of begrijp ik iets niet….

En over het tweede verzoek:
Beide aankruisvakjes waren al ‘niet’ aangevinkt. Doe ik eigenlijk standaard bij een installatie van Windows.

Kan het niet zijn dat je die sites als veilige sites moet instellen?

Wel ‘Tekeningen en tekstvakken op het scherm weergeven’, maar dat zal het niet zijn.

Waarom zou het dat niet zijn? Lijkt mij dus van wel.

Het kan ook de firewall zijn. Schakel die eens tijdelijk uit. Kijk of het dan wel getoond wordt. Wel weer inschakelen.

check and adjust the settings of your firewall or antivirus software to allow Outlook to access the web addresses of the images.

5. Check if the sender is trusted: If the sender is not in your trusted senders list, images may be blocked. You can add the sender to your trusted senders list by right-clicking on the email and selecting Junk > Never Block Sender.

Image

Laatst bewerkt:
Kan het niet zijn dat je die sites als veilige sites moet instellen?
Ik weet niet precies waar je dat allemaal in kunt stellen, maar ik heb in de firewall, virusscanner (F-Secure) en in de browser Chrome gekeken, maar alles lijkt goed te staan...

Wel ‘Tekeningen en tekstvakken op het scherm weergeven’, maar dat zal het niet zijn.

Waarom zou het dat niet zijn? Lijkt mij dus van wel.

Het kan ook de firewall zijn. Schakel die eens tijdelijk uit. Kijk of het dan wel getoond wordt. Wel weer inschakelen.

check and adjust the settings of your firewall or antivirus software to allow Outlook to access the web addresses of the images.

5. Check if the sender is trusted: If the sender is not in your trusted senders list, images may be blocked. You can add the sender to your trusted senders list by right-clicking on the email and selecting Junk > Never Block Sender.

Image
Ik weet niet of 'citeren' de juiste manier is om te reageren, anders hoor ik het graag..

Alles wat je voorstelt heb ik uitgevoerd en opnieuw opgestart, maar helaas.... Firewall had ik overigens al eerder een keer uitgezet.

Ik was overigens van mening dat de instellingen die je in 'editoropties' en in het 'vertrouwenscentrum' maakt, geldt voor 'alle' nieuwsbrieven, maar wellicht is dat een verkeerde aanname.
Nooit geteld, maar ik krijg toch zeker wel zo'n 20 nieuwsbrieven, Maar er gaan er dus maar 3 consequent mis.

Tweakers met een plaatje.png

Wat ook merkwaardig is, dat er bij Tweakers 'soms' wel een plaatje te zien is??
Ik heb overigens bij Bright ook al een keer gevraagd of zij een idee hadden, maar nee dus...

in mijn outlook krijg ik deze melding over de afbeeldingen.
Wie is bright?
beeld in mail.jpeg

Voeg ze eens toe aan de contactpersonen.

in mijn outlook krijg ik deze melding over de afbeeldingen.
Wie is bright?
Bekijk bijlage 379330
Deze optie heb ik nog nooit gezien in Outlook 365. Misschien andere versie?

En Bright.nl is een techsite met veel nieuwtjes over mobieltjes, smart home enz....

Voeg ze eens toe aan de contactpersonen.
Je bedoeld neem ik aan e-mailadres toevoegen aan Adresboek...
Zoals bekend hebben veel grote jongens geen e-mailadres meer beschibaar. Maar.. Tweakers nog wel, maar, ook na opnieuw opstarten geen plaatjes... Misschien moeten we ons langzaam in berusten ☹️

Je bedoeld neem ik aan e-mailadres toevoegen aan Adresboek...
Zoals bekend hebben veel grote jongens geen e-mailadres meer beschibaar. Maar.. Tweakers nog wel, maar, ook na opnieuw opstarten geen plaatjes... Misschien moeten we ons langzaam in berusten ☹️
Dan ben ik nog steeds benieuwd naar de HTML-code waarin je afbeeldingen worden ge-embed.
Misschien kan je ook een topic starten in het BUG-forum van hun site.

Ja, je kunt uren zoeken en lezen over dit probleem. Daar is niemand je dankbaar voor. Kale links mag ik niet meer geven. Heeft Outlook geen helpdesk? Normaal moet je ook die melding krijgen die puppie geeft.

I.v.m. beveiliging moet je zelf akkoord kunnen geven. Maar goed, er is weer eens het amateurisme van Outlook bewezen. Alles weer op een andere plaats dan op internet staat, niets zelf kunnen oplossen etc. etc.

Is het geen beschadigd account?

Is het geen beschadigd account?
Ik weet het niet zo, maar het openen van een nieuwsbrief doet niets anders dan de renderengine van Microsoft openen, die aan de hand van de HTML in de mail de nieuwsbrief opbouwt. Ik weet niet welke renderengine er tegenwoordig gebruikt wordt in Outlook, maar de HTMLcode (zoek even naar 'de bron' van de mail) moet toch echt uitsluitsel geven.

Ik weet wel dat in het verleden Microsoft een oudere renderengine gebruikt heeft in Outlook.

Ik heb hier al een antwoord genoemd, zou misschien daar een mooie toevoeging zijn voor een onderzoek.

Dan ben ik nog steeds benieuwd naar de HTML-code waarin je afbeeldingen worden ge-embed.
Misschien kan je ook een topic starten in het BUG-forum van hun site.
Ik had al eerder aangegeven dat ik er te weinig verstand van heb. In de nieuwsbrief via rechter muisknop kom ik niet verder. Wel na doorklikken in de site, maar daar gaat het niet om.

Misschien kun je uitleggen waar ik moet kijken dan of misschien kan ik het ook doorsturen naar een adres waar je het zelf kunt bekijken?

Ik had zelf nog het idee om het door te sturen naar Gmail. Maar ook daar geen plaatjes...

Ik denk dat het langzaam maar opgeef. Zo erg is het nou ook weer niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan