Op een oudere HP laptop met 256 GB SSD had ik enkele jaren Windows 10 en Ubuntu met succes in gebruik. Omdat ik de Windows eraf wil en Ubuntu niet wilde updaten naar 24.04 heb ik besloten Ubuntu 24.04 als enige besturingssysteem te installeren via een stick. Dat verliep en werkte prima tot dat ik de laptop opnieuw opstartte. Toen meldde een zwart scherm dat er geen besturingssysteem te vinden was. Na wat zoekwerk bleek dit een bekend euvel van HP-laptops. Omdat ook het BIOS niet bereikbaar was, koos ik daarom voor de andere optie, namelijk Windows 11 installeren met enkele aanpassingen vanwege de bekende zware eisen van W11. Echter de installatie bleef hangen op het Windows logo. Na wat zoekwerk was de mededeling dat de installatie alleen op een NTFS-ingedeelde schijf kon. Met GParted heb ik dat toen geregeld maar zag dat er stukjes lege partities zaten. Helaas blijkt de installatie van W11 nog steeds te blijven hangen en kan ik geen oplossing meer vinden. Ik vermoed dat de indeling van de SSD nu een rommeltjes is geworden. Is er een manier waarop ik de SSD weer goed kan krijgen zodat ik W11 of Ubuntu toch kan installeren? Of is een andere SSD nodig?