• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Regel lager

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer waarschijnlijk goed gegokt, anders moet TS goed gelijkende voorbeeldbestanden uploaden.

Ik heb ter controle de cursor op tabblad Verl & Ink in kolom B op regel 14 gezet, als ik de code laat draaien blijft hij daar, hij zou naar B19 moeten spring en daar plakken (dat is de eerst volgende lege regel).
Je toont hiermee aan dat je geen bal snapt van de aangereikte suggesties.
Dat is voor ons allen, behalve voor jou, een weet en zeker geen vraag.

Gokje.

Sheets(1) aanpassen in de code indien anders
Code:
Sub test()
with Workbooks.Open("D:\bedrijfsnaam\certificaat\blad2.xlsm")
 .Sheets("Verl & Ink").Cells(rows.count, "B").end(xlup).offset(1).Resize(, 6).Value = thisworkbook.sheets(1).Range("G13:L13").Value
 .Close True
End With
End Sub
Heel hartelijk dank voor het volgen, meekijken en mee denken.

Ik heb nu deze code gebruikt, maar het resultaat is exact hetzelfde als de code van edmoor.
Zit het probleem erin dat ik met twee aparte bestanden werk??

Twee bestanden is geen enkel probleem.
Tien of meer ook niet.
Relevante voorbeeld bestanden zijn wel cruciaal.

Is bovenstaande van toepassing geweest en uitgevoerd?
Als ik het goed begrijp wordt in de code met Sheets(1) het werkblad bedoeld waarin ik de gegevens verwerk..
Die gegevens komen via een formule dan terecht in de kolommen G t/m L op regel 13 terecht.
Dan mag ik aannemen dat hierin geen fout zit thisworkbook.sheets(1).Range("G13:L13") of moet daar nog de opdracht bij dat die range gekopieerd moet worden.

Je toont hiermee aan dat je geen bal snapt van de aangereikte suggesties.
Dat is voor ons allen, behalve voor jou, een weet en zeker geen vraag.
Hallo snb, hartelijk dank voor je opmerking,
Ja ik kan die codes niet vertalen, dat is ook de reden dat ik op dit forum terecht ben gekomen.
Als ik dat onder de knie had kon ik jouw nog wel het een en ander bij kunnen brengen.

Wat is de naam van het werkblad?

Bijvoorbeeld op het vlak van correct Nederlands ?

Test het zo maar eens.
Code:
thisworkbook.sheets("VBH").Range("G13:L13").value

Test het zo maar eens.
Code:
thisworkbook.sheets("VBH").Range("G13:L13").value
Begin een beetje de draad kwijt te raken, maar ik wil toch nog het een en ander proberen.

Ik heb er nu één excel bestand van gemaakt waarvan ik de twee tabbladen moet gebruiken, mijn invoer blad "VBH" waarvan de regel gekopieerd moet worden naar tabblad "verl & ink" waar die regel geplakt moet worden.

Nu dacht ik slim te zijn, ik neem een macro op en ik pas de code aan dat hij wel naar de volgende lege regel springt en dan plakt, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar.
Zoals je weet doet een macro altijd exact hetzelfde, en blijft in dezelfde regel plakken en dat moet in dit geval dus niet.

Sub MacroKopie()
' MacroKopie Macro
Range("G13").Select
Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
Selection.Copy
Sheets("Verl & Ink").Select
Range("B20").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("B21").Select
Sheets("VBH").Select
Application.CutCopyMode = False
Range("G8").Select
End Sub

Is het mogelijk om een macro aan te passen, of zeg je, mooi bedacht maar die vlieger gaat niet op.

in het begin van uw raag staan er genoeg voorbeelden, of denk je dat we zelf voorbeelden zullen blijven maken. en dat is voor mij een weten een voor u ook.

Probeer het dan zo eens, ik heb zo weinig mogelijk aan jouw macro gewijzigd:
Code:
Sub MacroKopie()
' MacroKopie Macro
    Range("G13").Select
    Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
    Selection.Copy
    Sheets("Verl & Ink").Select
    Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
    Range("B21").Select
    Sheets("VBH").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Range("G8").Select
End Sub

Zie #9.

En:

Laatst bewerkt:
Nu dacht ik slim te zijn, ik neem een macro op en ik pas de code aan dat hij wel naar de volgende lege regel springt en dan plakt, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar.
het is niet iedereen gegeven. Als het met dit bestand niet lukt zal ??? misschien wel bereid zijn uw handje te komen vasthouden.

Modedit: Genoemde user op verzoek verwijderd.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze opmerking is nergens voor nodig.
Ik merk steeds vaker dat sommige helpers een kort lontje hebben aangaande de soms geringe kennis van
forumbezoekers. Ze komen op dit forum om iets te leren, vaak met vallen en opstaan. Denigrerende opmerkingen zijn mijns inziens uit den boze.

@ AD1957
De opmerking in #8 vind je dan wel gepast?
De strafste uitspraak van TS is dan nog verwijderd door een moderator.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan