• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost diverse cel opmaak

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
klopt inderdaad dat PQ dit aankan.
loop alleen nu tegen twee waarschijnlijk kleine uitdagingen aan:
- ik krijg niet de koptekst in het tweede bestand bovenin
- bij het update komt er een error [Expression.error] de kolom Colimn1 van de tabel is niet gevonden
heb je hier ervaring mee?

ik heb in de opbouw en samenvoegen van het bestand in beide de kolom artikelnr aangeklikt.
nu staat het tweede bestand onder het eerste bestand e niet in de kolommen erachter.
beide artikelnrs zijn gelijk.

Tja, dat wordt nu een moeilijke.
Ik zie natuurlijk niet wat je al voor elkaar hebt gekregen.
Zoals,
  1. Staan de bestanden in één map? Deze bestanden hoeven geen tabellen te zijn.
  2. Zijn deze bestanden allemaal voorzien van kopteksten?
  3. Heb je deze 1 voor 1 geladen in power query?
  4. Zijn dan deze div. bestanden d.m.v. "query samenvoegen" aan elkaar gekoppeld?
Ik heb het voorbeeld van jou (#14) opgedeeld in 3 bestanden t.w. "systeem", "lev1"en "lev3".
Deze zijn niet voorzien van kopteksten wat eigenlijk niet bevorderlijk is. Deze zijn opgeslagen in een map op mijn bureaublad. Deze 3 bestanden hierna, met een leeg excel document, d.m.v. power query geladen. In de bijlage zie je dus alleen de uitkomst en niet de 3 "originele" bestanden. Deze staan op mijn bureaublad.
1741892755515.png
Als het mogelijk is upload dan je originele bestanden en haal alle kolommen welke AVG gevoelige info bevatten leeg behalve de kolomkopteksten.
Dan kan ik of andere helpers, denkelijk nog iets meer voor je betekenen.
Anders wordt het een pb.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Peter,
  1. Staan de bestanden in één map? staan ze
  2. Deze bestanden hoeven geen tabellen te zijn. zijn het niet
  3. Zijn deze bestanden allemaal voorzien van kopteksten? ja
  4. Heb je deze 1 voor 1 geladen in power query? ja
  5. Zijn dan deze div. bestanden d.m.v. "query samenvoegen" aan elkaar gekoppeld? ja heb gister exact het filmpje gevolgd en dit op 1 punt anders gedaan, ik het de kolomkoppen aangevinkt in het eerste bestand.
ga het nu opnieuw proberen.
heb twee zaken aangepast, zag dat er in ons systeembestand spaties achter de artikelnrs stonden en heb dit weggehaald, als tweede was ik het vinkje weghalen (voor de kopteksten) vergeten.
werkt nu perfect.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan