JPG bestanden openen

fwalraven

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Hallo,

Middels een query zijn de cijfers tussen de aanhalingstekens, welke in veld 10 staan, ingevuld.
Echter als hyperlink werkt het niet.
Het werkt alleen als ik hyperlink bewerken doe, maar dat gaat op deze manier 1 voor 1.

Kan dit ook via een query?

Code:
Veld9
C:\GENALOGIE\DTB\DTB ALPHEN GLD NH\DTB ALPHEN GLD NH A (1).jpg
C:\GENALOGIE\DTB\DTB ALPHEN GLD NH\DTB ALPHEN GLD NH A (2).jpg
C:\GENALOGIE\DTB\DTB ALPHEN GLD NH\DTB ALPHEN GLD NH A (2).jpg
C:\GENALOGIE\DTB\DTB ALPHEN GLD NH\DTB ALPHEN GLD NH A (3).jpg

xps351,
Ik heb een paar honderd JPG bestanden met daarop vermeld gemiddeld zo,n 35 namen en genummerd zijn. Bv. bijgevoegd bestand, zie bovenaan, is Alphen 1 Deze zijn middels een OCR programma omgezet in bewerkbare tekst en in een Access 2016 database gezet.
Veld 9 wat als hyperlink zou moeten werken doet het dus niet, dus bij klikken het bijbehorende JPG plaatje openen. Alleen als per veld hyperlink bewerken doe dan werkt het wel. Maar duizenden velden zo bewerken zie ik niet zitten. Dus vandaar mijn vraag kan dit ook via een query.
DTB ALPHEN GLD NH A (1).jpg DTB ALPHEN GLD NH A (1).jpgDTB ALPHEN GLD NH A (1).jpg

Alleen als per veld hyperlink bewerken doe dan werkt het wel.
Wat voor bewerking doe je dan?

In principe zou je met een updatequery alle velden9 moeten kunnen bijwerken. Ik weet alleen niet wat het verschil is tussen de waarde voor en na bewerking.
Een updatequery ziet er zo uit:
Code:
UPDATE JouwTabel SET Veld9 = ?;
Wat er bij het vraagteken moet komen is afhankelijk van de vereiste bewerking.

Wat voor bewerking doe je dan?
Klik met de rechtermuis knop op het betreffende veld. Dan kun je hyperlink selecteren en vervolgens hyperlink bewerken. Dan selecteer je de de bijbehorende afbeelding. Oke en het geselecteerde veld werkt als een hyperlink.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-10-05 152032.png
    Schermafbeelding 2025-10-05 152032.png
    213,8 KB · Weergaven: 10
Het blijft lastig om zien wat het verschil is tussen de vulling van een veld voordat je bewerken hyperlink hebt gedaan en erna.

Eerder schreef je:
Middels een query zijn de cijfers tussen de aanhalingstekens, welke in veld 10 staan, ingevuld.
Ik begrijp hieruit dat je met die qeury veld9 vult (al zie ik nergens aanhalingstekens). Kan je die qeury laten zien? Misschien gaat het daar al mis en kan je door op een andere manier te vullen het bewerken vermijden.

In kolom 10 staan de nummers die corresponderen met de het het JPG plaatje.
In kolom 9 staat dan de map waarin het JPG plaatje is opgeslagen.
Kolom 10 kan als de hyperlinks werken dan weer verwijderd worden.

Bijna aan het einde van de map staan de aanhalingstekens ......A(1). jpg
Zie mijn eerste vraag.

Code:
UPDATE TABEL1 SET veld9 = "C:\GENALOGIE\DTB\DTB ALPHEN GLD NH\DTB ALPHEN GLD NH A (" & [Veld10] & ").jpg";

Terug
Bovenaan Onderaan