• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fouten in rangschikking, kan er iemand me soms helpen deze in orde te krijgen aub

Over welk(e) werkblad(en) heb je het en wat mankeert er aan de volgorde en de lay-out?

Kijk eens op blad1.
Als je bij wedstrijden een rang moet maken, dan werk je meestal met de gewonnen -, gelijk -, en verloren matchen.
Bericht automatisch samengevoegd:

Kijk eens op blad1.
Als je bij wedstrijden een rang moet maken, dan werk je meestal met de gewonnen -, gelijk -, en verloren matchen.
Bij 3punten doe je bvb x 0,00000000003
bij 2punten x 0,0000000002
bij 1punt x 0,0000000001
bij 0punten x -0,0000000001

De som van deze vermenigvuldigingen tel je bij de gewone punten.

Bijlagen

op de pagina scores heb je ook een rangschikking en die staat niet in de goede volgorde naam 19 heeft 34 punten dus die zou moeten hoger in de rangschikking moeten staan evanals speler 20 . de twee extra bladen hebben hier niets te doen ik had deze zelf erbij gezet om mijn rangschikking zelf manueel goed te plaatsen . wat ik ook graag zou hebben is de rangschikking een ander blad heeft en niet op de scores tabblad staat

op de pagina scores heb je ook een rangschikking en die staat niet in de goede volgorde naam 19 heeft 34 punten dus die zou moeten hoger in de rangschikking moeten staan evanals speler 20 . de twee extra bladen hebben hier niets te doen ik had deze zelf erbij gezet om mijn rangschikking zelf manueel goed te plaatsen . wat ik ook graag zou hebben is de rangschikking een ander blad heeft en niet op de scores tabblad staat

Zie blad RANG

Bijlagen

Bij mij wel, de Noodknop op werkblad Data al eens geprobeerd?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Application.EnableEvents = True
End Sub

ik heb de file nog eens toegevoegd zonder de tabbladen die er niet hoorden te staan dus bij deze dit is de originele file ; en volgens mij zit er een probleem in de volgorde van de rangschikking die niet klopt
wat ik graag dus zou hebben is de rangschikking niet op de pagina staat van scores ook . sorry voor de vraagjes

Bijlagen

Jouw knoppen doen hier bij mij niets, ik kan er niet op klikken, ik kan ze niet verplaatsen of bewerken.
Ik vraag mij ook steeds af waarom mensen met VBA willen werken als ze er zelf geen kaas van gegeten hebben.
Je kan dit perfekt oplossen zonder VBA.

@Tech8 Werkblad is protected

@QuinaChristophe
Wijzig in Sub CommandButton1_Click() in werkblad Scores
Code:
Range("b26:ac" & [b56].End(xlUp).Row).Sort [c26], xlDescending
in
Code:
Range("b26:ag" & [b56].End(xlUp).Row).Sort [c26], xlDescending
Je sorteerbereik nam speeldag 27 niet mee, met deze wijziging wordt t/m speeldag 30 meegenomen.

Terug
Bovenaan Onderaan