Winndows-11 Internet: Enkele sites niet bereikbaar

aspaan

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2025
Berichten
6
Hallo,

Ik werk met Windows-11 en sinds kort heb ik bij een aantal sites geen connectie meer
Ik heb wel connectie met diverse sites, maar bij een aantal krijg ik steeds na een paar minuten de volgende melding:

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

Die sites hebben voorheen altijd gewerkt, maar sinds nu een aantal maanden lukt dat niet meer
Heeft iemand een idee waar het probleem zit?
Alvast bedankt
 
Geef eens een voorbeeld adres van zo'n site.
 
Probeer een andere browser: Test of de website werkt in een andere browser (bijv. Edge, Firefox, Chrome). Als het in de ene browser werkt en in de andere niet, ligt het probleem bij de browserinstellingen.

Wis uw browsercache en cookies: Opgeslagen (corrupte) gegevens kunnen problemen veroorzaken.
  • Open de instellingen van uw browser en zoek naar opties om browsegegevens te wissen (cache, cookies, geschiedenis).
  • Start de browser opnieuw op.
Gebruik de netwerkprobleemoplosser van Windows:
  • Ga naar Instellingen > Systeem > Probleemoplossing > Andere probleemoplossers.
  • Voer de probleemoplosser uit voor Internetverbindingen en Netwerkadapter.
 
Laatst bewerkt:
Voorbeelden van sites, die niet door mij meer bereikbaar zijn o.a.:

www.ghisler.com
 
Die werken hier zonder enig probleem.
Heb je al gedaan wat Senso in #3 zei?
Welke browser gebruik je?
 
Er staat meer in #3 dan alleen dat.
 
Ja ik heb gedaan wat Senso zei, lost allemaal niets op
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik heb inmiddels alles geprobeerd en lost niets op:
Caches, cookies geschiedenis gewist, Firefox herstart, lost niets op
Probleemoplosser van Win-11 zowel Internetverbinding en netwerkadapter geeft melding: Kan probleem niet oplossen.
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik heb nu ook al met Opera-Browser geprobeerd, werkt ook niet
 
Laatst bewerkt:
Iets van een VPN, anti-virus, adblocker aktief?

Werkt het wel vanaf een ander apparaat in hetzelfde netwerk?
 
Controleer Firewall- en Antivirusinstellingen: Uw firewall of antivirusprogramma blokkeert de verbinding mogelijk ten onrechte.
  • Probeer tijdelijk uw firewall of antivirus uit te schakelen om te testen of dit het probleem oplost.
  • Als dit het probleem oplost, moet u uw browser of de specifieke website toevoegen aan de lijst met toegestane apps in de instellingen van uw beveiligingssoftware.
 
Ik heb voorheen gedraaid met McAfee Anti-virus, werkte toen ook niet
Op dit moment McAfee compleet verwijderd en terig naar Windows Firewall/Defender, werkt nu ook niet
Ik heb inmiddels alles geprobeerd en ook jullie adviezen doorgevoerd, geen resultaat
Ik heb ook alle mogelijke browsers geprobeerd, FF, Opera, Edge, geen resultaat
Ik heb ook binnen hetzelfde modem/netwerk met meerdere Laptops geprobeerd, zelfde probleem
Ik krijg het donkerbruin vermoeden, dat het toch bij het Modem moet liggen, en denk dat ik wellicht met KPN daarover moet bellen.
 
Flush de DNS-cache en vernieuw IP-instellingen:
  • Open de Opdrachtprompt als beheerder (zoek naar "cmd" in het Startmenu, klik met de rechtermuisknop en kies "Als beheerder uitvoeren").
  • Voer de volgende opdrachten één voor één in en druk na elke opdracht op Enter:
    • ipconfig /flushdns
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • netsh int ip reset
    • netsh winsock reset
  • Herstart uw computer na het uitvoeren van deze opdrachten.
 
Als het op elk apparaat het zelfde probleem geeft moet het iets met de router of de provider te maken hebben. Of er moet op elk apparaat (of in de router) een zelfde tooltje/browser extensie geïnstalleerd zijn die bepaalde sites tegenhoudt.
 
Ik heb meerdere Laptops op de router/modem aangesloten en allen werken onder Windows-11
Alle laptops hebben hetzelfde euvel wat ik aan heb gemeld
Ik denk dat ik eerst maar eens contact opneem met mijn Provider (KPN) voordat ik diverse instellingen zelf ga doen, omdat ik bang ben dat ik (door onwetendheid) een onbruikbaar systeem ga krijgen en dan ben ik verder van huis
 
Altijd een system backup maken voordat u zaken gaat veranderen aan windows, dan is er altijd een weg terug.
 
Zet de modem een nachtje zonder stroom. Mogelijk met een nieuw IP adres geeft dit geen problemen meer.
 
Zet de modem een nachtje zonder stroom. Mogelijk met een nieuw IP adres geeft dit geen problemen meer.
KPN heeft geen dynamische adressen. Al zet je jouw modem een jaar uit, je krijgt steeds hetzelfde IP-adres.

Ik ben benieuwd welke modem @aspaan heeft. Van de KPN-modems weet ik dat IPv6 soms problemen geeft. Dus zet dat eens uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan