Laptop problemen

Dat zal ik later doen, de HP diagnose heeft niets gevonden. Nu is de HP batterij/stroomadapter controle bezig.

Met een spatie:
powercfg /batteryreport

Ik heb dit 2 keer geprobeerd en dan komt er fractie van een seconde even een zwart scherm en dan is het weer weg, het is weg voordat je het ziet. Verder niets.
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik heb de HP diagnostiek gedaan en niets gevonden, alles was goed. Toen dan maar opnieuw geïnstalleerd maar tijdens het opnieuw installeren van enkele programma's was het weer al fout, weer diverse foutmeldingen en de laptop viel weer uit.
Het lijkt er op dat ik maar een reparateur ga zoeken, opsturen naar HP.

Het bestand is te vinden in Windows\System32 met de naam battery-report

De opdracht moet wel als administrator zijn uitgevoerd.

C:\Windows\System32\powercfg.exe /batteryreport

Tevens moet je dat in een commandscherm doen.
Start dus een commandscherm als Administrator en daarin die opdracht uitvoeren.

Zo te zien net buiten de wettelijke garantie.

Lijkt een probleem met de batterij te zijn. Laptop opsturen of door een lokale winkel laten repareren. Hou er wel rekening mee dat de harde schijf gewist zal worden bij reparatie (zeker door HP). Dus stel vooraf je bestanden veilig. Staat er gevoelige info op die schijf, verwijder die dan (na het kopiëren)

@Senso . Wat betreft die garantie is het niet juist. Je mag zelf prima een apparaat open maken en dan mag de garantie niet vervallen, het is tenslotte jouw apparaat. Is dan aan de fabrikant om te bewijzen dat jij onoordeelkundig hebt gehandeld. Wel is het zo dat het in de praktijk een lastig verhaal kan worden dat een hoop tijd en ergernis kan kosten.

Zo te zien net buiten de wettelijke garantie.
Dat zal de fabrieksgarantie zijn. In Nederland geldt de wettelijke garantie voor de te verwachten levensduur van het apparaat, afhankelijk van de aanschafprijs (bij een duurdere laptop mag je een langere levensduur verwachten).
Ik heb -->hier<-- in 8 punten de verdere uitleg (in 8 punten) van de in Nederland geldende wettelijke garantie staan.
Voor onze zuiderburen: Sorry, bij jullie geldt alleen de Europees vastgelegde garantie van veelal 2 jaar.

zie het maar eens te krijgen
Dat is vaak het lastige aangezien die wettelijke garantie regel niet bij iedereen bekend is en winkels niet graag meer dan alleen de fabrieksgarantie geven. De garantie moet je ook altijd bij de verkopende partij claimen, de winkel waar het is gekocht. Bij de fabrikant hoef je dus geen extra garantie te verwachten tenzij het direct bij de webshop van de fabrikant zelf is gekocht.

Tis 1 jaar via de leverancier en daarna van de maker.
Precies andersom dus.... nadat de officiële garantieperiode is afgelopen, die doorgaans veel korter is dan de te verwachten levensduur, is de verkoper verantwoordelijk. Die heeft dan een ondeugdelijk product verkocht. Zie ook de site van Kassa, die dat regelmatig heeft uitgezocht.

Not, je claimt het eerste jaar bij de winkel, lijkt mij logisch, daarna is de maker verantwoordelijk.
Na die 2 jaar mag je het zelf uitzoeken.....

Uiteraard ga je terug naar de winkel, daar heb je het apparaat tenslotte gekocht. Eventuele reparatie valt dan voor rekening van de Leverancier. Ook dat is logisch. Edoch, als de garantieperiode is afgelopen, en het apparaat dan bínnen de te verwachten levensduur kapot gaat, is het de verantwoordelijkheid van de leverancier om het op te lossen. Van een computer/laptop mag je verwachten dat die bij normaal gebruik langer dan 2 jaar meegaat. De fabrieksgarantie is dan voorbij, maar de winkel moet dan dus de service verlenen. Is klip en klaar, en exact wat ik zei.

daarna is de maker verantwoordelijk
Garantie loopt altijd via de verkopende partij aangezien je daarmee een koopovereenkomst hebt gesloten bij de aankoop van het product. Indien deze failliet zou zijn kan je bij de fabrikant alleen fabrieksgarantie claimen.

Indien deze failliet zou zijn kan je bij de fabrikant alleen fabrieksgarantie claimen.
En daar heeft, denk ik, iedereen wel ervaring mee. Zo heb ik nog wel een paar apparaten staan die gelijk in het gelid gaan staan als ik "Foto Klein" roep. Waarna er dus niets meer gebeurt :).

Terug
Bovenaan Onderaan