Overzetten van de ene naar een andere Map op de PC

Ik gebruik KLADBLOK nooit, gebruik altijd TotalCommander daar voor, lijkt mij dat dit geen probleem is.

Deze regels gebruik ik nu:
@Echo off
for %%p in (A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do dir "G:\MP3Nieuw\%%p*.mp3"
pause

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

Laatst bewerkt:
"Ik gebruik KLADBLOK nooit."
Dat moet je nu wel gebruiken, wil je een batch file maken.
Maak een snelkoppeling en plak in de locatie:
%windir%\system32\notepad.exe

Open deze koppeling = kladblok en plak daar de opdrachtregels. Opslaan als naam.bat en dan is dit de batch file. Bij klikken of dubbelklikken wordt deze uitgevoerd. Met RMK = rechtermuisknop kun je kiezen voor > Bewerken.

Ik heb nu onderstaande en deze werkt. Wel aanpassen.
Er was wel een klein foutje is die van AHulp. De dir moet zijn van de submappen van de HOOFDMAP.

PHP:
@echo off
echo:
echo ---------------------------------------------------------
echo:
echo Wilt u werkmap-bestanden verplaatsen naar de submap van de hoofdmap?
echo:
@CHOICE /C JNC /M "Uitvoeren?"
IF ERRORLEVEL 3 GOTO C
IF ERRORLEVEL 2 GOTO N
IF ERRORLEVEL 1 GOTO J
:C
Exit
:N
Echo De keuze was N
Goto Einde
:J
rem -----------------------------------------------------------
for %%p in (A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do move "H:\WERKMAP\%%p*.txt" "H:\HOOFDMAP\%%p\"
rem move "H:\WERKMAP\a*.txt" "H:\HOOFDMAP\A\"
rem move "H:\WERKMAP\b*.txt" "H:\HOOFDMAP\B\"
rem move "H:\WERKMAP\c*.txt" "H:\HOOFDMAP\C\"
:Einde
echo:
echo ----------------------------------------------------------
echo:
echo Wilt u werkmap-bestanden Kopieren naar de submap van de hoofdmap?
echo:
@CHOICE /C JNC /M "Uitvoeren?"
IF ERRORLEVEL 3 GOTO C
IF ERRORLEVEL 2 GOTO N
IF ERRORLEVEL 1 GOTO J
:C
Exit
:N
Echo De keuze was N
Goto Einde
:J
for %%p in (A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do xcopy "H:\WERKMAP\%%p*.txt" "H:\HOOFDMAP\%%p\"
for %%p in (A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do dir "H:\HOOFDMAP\%%p*.txt"/s
rem xcopy "H:\WERKMAP\a*.txt" "H:\HOOFDMAP\A\"
rem xcopy "H:\WERKMAP\b*.txt" "H:\HOOFDMAP\B\"
rem xcopy "H:\WERKMAP\c*.txt" "H:\HOOFDMAP\C\"
:Einde
rem xcopy "H:\WERKMAP\*b.txt" "H:\HOOFDMAP\A\"
rem voor de opdrachtregel, is de opdracht uitschakelen
rem pause kun je ook inbouwen
echo:
echo ----------------------------------------------------------
pause

Laatst bewerkt:
Deze regels gebruik ik nu:
@Echo off
for %%p in (A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do dir "G:\MP3Nieuw\%%p*.mp3"
pause

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
Dat is logisch voor elke letter waar geen MP3 voor aanwezig is.

Dat is logisch voor elke letter waar geen MP3 voor aanwezig is.
Ik heb een map waarin 400 records zitten en ik kan wel zeggen dat er een paar beginletters zijn die niet voorkomen, maar de A zeker

Doe het eens zo:
Code:
@Echo off
for %%p in (A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do (
    if exist "G:\MP3Nieuw\%%p*.mp3" dir "G:\MP3Nieuw\%%p*.mp3"
    )
pause
P.S.
Het zijn geen records maar bestanden.

Met
Code:
dir /ON /B G:\MP3Nieuw\*.mp3 > dirlist.txt
krijg je een op naam gesorteerde lijst van je mp3 bestanden.
Dubbelklik na uitvoeren van dit commando (vanuit een batchfile of commandprompt) op dirlist.txt om het resultaat te bekijken.

Ik krijg nu per letter een lijst met alle mp3's, dat is dus wel oke.
Is het ook mogelijk dat ik alleen zie welke letters voorkomen, in elk geval niet de titels
Maar het blijft mij duizelen, het lijkt wel dat er een virus rond dwaalt
Als ik de Kopieerbatch start krijg ik een flits en meer niet
Als ik via de rechter muisknop wil bewerken en weer opsla dan is de tekst chinees terwijl hij wel opstart (bij de controle regel)
Zeg AUB wel als ik te moeilijk ben, dan ga ik het weer handmatig doen, ik wil niemand overlast aan doen

Misschien dat je makkelijker een programma kan gebruiken.
Heb je ook Excel?
Probeer dan dit document eens.

Vul in A1 de HOOFDMAP in en in C1 de WERKMAP.
Druk dan op de knop Verversen.
Dit vult in kolom A de gevonden bestanden in en in Kolom C waar deze naar toe moeten.
Klik op de knop Kopiëren om de bestanden te kopiëren.
Vink de checkbox aan om tevens de bestanden na het kopiëren uit de werkmap te verwijderen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, je doet veel te moeilijk want als je die code van post 22 gekopieerd en geplakt had in een kladblok en opgeslagen had als bat en wel de paden en extensies nauwkeurig had aangepast dan kan ik je verzekeren dat die 100% werkt. Heb ik wel vijftig keer getest. Een dir van de werkmap heeft weinig zijn, ik dacht dat het om de dir van de submappen ging en die krijg je keurig netjes gepresenteerd! Ook het verplaatsen en kopiëren werkt perfect met die code.

Beste Edmoor daar kom je als leek nooit uit. De bron is de WERKMAP hoort in kolom A en het doel zijn de submappen in de HOOFDMAP in kolom C. Dan zet je daar in C4 Verplaatsen naar waar geen sprake van is, het is kopiëren en erg verwarrend.

Vraag me af of je het uitvoering heb getest?

Laatst bewerkt:
Zoals jij ook hebt gedaan heb ik het uiteraard wel getest en het werkt hier prima.
Bestanden gaan van de werkmap naar de correcte mappen in de hoofdmap.

Ja, met moeite voor elkaar gekregen maar de punten die ik aangaf zijn voor mij toch verwarrend. Het is altijd bron naar doel. Maar goed, het is een leuke variant en als TS er mee kan werken prima.

Ja, met moeite voor elkaar gekregen maar de punten die ik aangaf zijn voor mij toch verwarrend. Het is altijd bron naar doel. Maar goed, het is een leuke variant en als TS er mee kan werken prima.
Ik ga post 22 straks uitvoeren zoals jij hebt beschreven en ik zal je na afloop mijn ervaring mededelen.
Het probleem voor mij is/was dat ik van verschillende welwillende mensen tips krijg en dir dan ook uit wil voeren en dan zie je op den duur door de bomen het bos niet meer.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor het mee denken.
Ik hoef nu geen tips meer, ik laat mijn bevindingen bij SENSO achter

Terug
Bovenaan Onderaan