Nieuwe manieren van inloggen voor internetbankieren.

Dat geloof ik, maar ik gebruik de app dus niet.

(...)

Overboeken met Internet Bankieren

Let op: met de e.dentifier geldt je daglimiet niet. Dan is er een limiet per overboeking.

(...)

In euro naar je eigen of gezamenlijke rekening bij ABN AMRO.

• Bevestigen met de ABN AMRO app -> Maximaal € 999.999 per overboeking. De daglimiet geldt hier niet.
  • Bevestigen met de e.dentifier of security key -> Maximaal € 999.999.999 per overboeking.
(...)

Bron: "Hoeveel kan ik maximaal overboeken?"

Welke vorm van bevestigen is volgens de ABN AMRO Bank veiliger?

Ik denk dat de app op de telefoon het veiligste is. Deze kan eenvoudig worden geupgraded als ABN meent dat het onveilig zou zijn. Een Random Reader/e.dentifier of andere TOTP-achtige tool is niet te updaten.

Ik denk dat de app op de telefoon het veiligste is. Deze kan eenvoudig worden geupgraded als ABN meent dat het onveilig zou zijn. Een Random Reader/e.dentifier of andere TOTP-achtige tool is niet te updaten.

Kan je daarom bij een overboeking "in euro naar je eigen of gezamenlijke rekening bij ABN AMRO" via een bevestiging met de "e.dentifier" of de "security key" (in plaats van met de "ABN AMRO app") meer dan 1000 keer zoveel overboeken? 😲

Het lijkt me dat er gewoon een limiet op moet zitten. Ik heb geen ervaring met ABN, maar bij de Rabo kan je prima je limieten zien en aanpassen. Binnen je eigen rekeneingen is alles verder ongelimiteerd. Als ik als een ware Ludo Sanders lekker honderdduizenden euro's wil overmaken tussen eigen rekening en de spaarrekeningen, dan kan dat gewoon ;).

Het lijkt me dat er gewoon een limiet op moet zitten. (...)

Er zijn limieten.

(...)

• Bevestigen met de ABN AMRO app -> Maximaal € 999.999 per overboeking. De daglimiet geldt hier niet.
  • Bevestigen met de e.dentifier of security key -> Maximaal € 999.999.999 per overboeking.

(...)

Bron: "Hoeveel kan ik maximaal overboeken?"

Bij een overboeking "in euro naar je eigen of gezamenlijke rekening bij ABN AMRO" via een bevestiging met de "e.dentifier" of de "security key" (in plaats van met de "ABN AMRO app") kan je meer dan 1000 keer zoveel overboeken.

Vreemde limieten, en ook niet echt veilig bij frauduleus gebruik. Zijn dit niet gewoon hard-coded limieten, omdat je limiet zelf uit staat? Ik kan me indenken dat er een mogelijkheid moet zijn of fatsoenlijke limieten in te kunnen stellen.

Terug
Bovenaan Onderaan