2 verbindingen op 1 pc. Is dat normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Ik heb in een netwerk een probleem met de clients.( zie threads hier op helpmij: " kan niet doorlinken". Nu probeer ik op allerlei manieren uit te vinden hoe dit op te lossen. Als je op bijgevoegde link klikt zie je op het onderste plaatje hoe een van mijn clienst met het netwerk en het internet is verbonden met de host.

is het normaal dat er dan 2 verbindingen zijn? Deze client draait op xp.
Bij een win 98 se machine zie je enkel maar een NIc naar de host.
 
Laatst bewerkt:
Als elke client rechtstreeks op de router aangesloten is, dan vraag ik me af of de verbinding 'Chello op MEDION' nog wel nodig is. Probeer dat even uit te schakelen.

Dennis.
 
Nou zakt me de broek van de k*nt.

Schakel ik de medioverbinding uit op die client, dan kan ik niet meer op helpmij.nl. Schakel ik de verbinding weer in dan kan ik wel weer op helpmij.

Zet ik die client uit, dan is er op de host niets aan de hand en kan dus gewoon op bv helpmij.

snap jij het nog, ikke niet meer :eek:

en nee, ik heb niet gedronken.

btw, ik heb een hub en geen router
 
Geplaatst door slofje
Zet ik die client uit, dan is er op de host niets aan de hand en kan dus gewoon op bv helpmij.
Sorry, maar dit begrijp ik even niet. Zou je iets nader willen uitleggen op welke wijze de clients verbonden zijn?

Dennis.
 
Dennis90

Ik dacht even dat ik spoken zag.
Ik heb hier het een en ander geprobeerd maar dat ging niet goed. Ik dacht dat ik de kabels van de hub en chello met elkaar verwisseld had.

Hoe heb ik de pc's met elkaar verbonden?

De host (xp pro sp2) zit via de nic van chello op het kabelmodem

In die host zit een nic en die is verbonden met de hub.
Alle clients zijn met een straight kabel verbonden met de hub.

Ik kan alles pingen. van de host naar de clients en van de clients naar de host. Binnen mijn netwerk kan ik overal op kijken. Dus dat werkt goed.

Nu heb ik op een van de clients ( ook met xp pro maar zonder sp2) twee verbindingen staan.
Dat vindt ik al vreemd. Op beide andere win 98 Se machines is dat niet. daar zie je alleen een lan verbinding met de host.

Schakel ik nu op die client ( met xp) de verbinding met chello uit ( dus de bovenste verbinding op het plaatje) dan kan ik op de host niet meer op chello. En dat vindt ik ook vreemd.
Nu zou dat kunnen zijn dat dit zo moet omdat het xp is. Dat weet ik dus niet.

Het probleem waar alles mee begonnen is , is dat ik via de clients dus niet alle internet pagina's kan bekijken. Ik kom meestal terecht op een soort google pagina. ( Zie ook mijn thread : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=203143

Het vreemde is , met helpmij.nl heb ik via de clienst geen probleem. Maar wil ik andere pagina's bekijken dan kom ik niet verder. Dit is op alle clients. Ik denk dat het gekomen is na installatie van sp2.

( lijkt op een crosspost maar dat is het niet)

alle beveiligingen heb ik zo laag mogelijk staan in de Norton firewalls ( op de clienst en de host en de MS firewall is uitgeschakeld - moet ik bij de Windows firewall nog iets anders instellen dan?)

Dus nu is mijn vraag : wat is hier niet goed en hoe is dit op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Heel duidelijk je uitleg. Nu alleen maar hopen dat ik jou kan helpen.

1) Schakel 'Chello op MEDION' uit(ik vroeg je dit al, maar doe het maar nog een keer)

2) Als je IE al open hebt staan dan:
a) Extra
b) Internet-opties
c) Verbindingen
d) Selecteer bovenste cirkeltje('Nooit een verbinding kiezen')
e) klik op OK

Dennis.
 
Dennis90

Dat rondje staat bij mij niet gehighlight. Ik kan er niets aan veranderen dus.
 
Ik krijg wel een " rondje " te zien als ik een soort van inbel verbinding maak. Maar dat gaat hier dus niet.
 
Geplaatst door slofje
Dennis90

Dat rondje staat bij mij niet gehighlight. Ik kan er niets aan veranderen dus.
Slofje,

Dan is die instelling wel goed verder. Ik weet van Chello eigenlijk niets.

Als je 'Chello op MEDION' even uitschakelt en dan naar dos gaat om achtereenvolgens de 2 hieronder vermelde commando's in te geven:

ipconfig/release
ipconfig/renew

En nu je browser refresh(of naar een bepaalde site te gaan), maakt hij dan wel verbinding?

Zo nee, geef dan het commando ipconfig/all
Zou je dan de uitvoer van dat commando hier willen plaatsen?

Dennis.
 
Geplaatst door slofje
Ik krijg wel een " rondje " te zien als ik een soort van inbel verbinding maak. Maar dat gaat hier dus niet.
Dit bericht zag ik even niet. Zou je dan hier een screenshot willen plaatsen?(als het niet te veel gevraagd is)

Dennis.
 
Dennis90

Geen van beide commando's reageren.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90

Dit bericht zag ik even niet. Zou je dan hier een screenshot willen plaatsen?(als het niet te veel gevraagd is)

Dennis.

waar wil je een screenshot van Dennis?
 
Zou je nu op de andere client die wel goed werkt(en niet de host, ik zeg dit even voor de zekerheid) alleen het commando ipconfig/all willen geven en ook de uitvoer ervan hier willen plaatsen?

Dennis.
 
Geplaatst door slofje


waar wil je een screenshot van Dennis?
Van die inbelverbinding, want dat was een beetje vaag. Wel belangrijk voor mij om het even te weten.

Dennis.
 
Alleen de host werkt goed, de drie clients niet.

Trouwens de screenshots doe ik via remote adminstrator. Anders gaat het niet. Ik werk nu via de host
 
Laatst bewerkt:
Laat maar, dit is niet het plaatje wat ik bedoel, maar dat plaatje van de stappen hierboven a t/m d. Wat voor soort verbinding staat er dan geselcteerd?
Geplaatst door slofje

Alleen de host werkt goed, de drie clients niet.
O, ik dacht dat je zei dat slechts één client niet werkte.

Maar kun je nu op de andere client ook even het commando ipconfig/all geven? Zo kan ik dat 2 clients met elkaar vergelijken.

Dennis.
 
Ik heb iets maar het werkt niet.

Wanneer ik de breedband verbinding heb gemaakt, kan ik geen verbinding krijgen met de host/internet
 
Laatst bewerkt:
Anders moet je maar de host direct met het Chello modem verbinden en de hub op je host plaatsen en van daaruit de clients laten verbinden.
Jammer dat AllAbord niet meer te verkrijgen is, anders installeer je dat op de host en kun je de clients connecten. Ik deed dat in het verleden op die manier. Maar werkt sinds lange tijd niet meer met tools. Tegenwoordig een router aanschaffen en klaar is kees.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90


Maar kun je nu op de andere client ook even het commando ipconfig/all geven? Zo kan ik dat 2 clients met elkaar vergelijken.

Dennis.

toevallig staat die nog aan. Ligt al wel iemand te slapen daar.

Dat is een win 98 Se machine. En daar werkt het commando ipcongif/all niet goed. Ik krijg wel en scherm maar dat verdwijnt direkt weer.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan