2 verbindingen op 1 pc. Is dat normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door DENNIS90
Anders moet je maar de host direct met het Chello modem verbinden en de hub op je host plaatsen en van daaruit de clients laten verbinden.
Jammer dat AllAbord niet meer te verkrijgen is, anders installeer je dat op de host en kun je de clients connecten. Ik deed dat in het verleden op die manier. Maar werkt sinds lange tijd niet meer met tools. Tegenwoordig een router aanschaffen en klaar is kees.

Dennis.

Dus zo maar laten zoals het nu is!

Dus jij ziet er nu geen heil meer in?

Hoe doet een ander dat dan als er meerdere pc's meedoen.

Zou ik met een router beter af zijn, denk je?

In iedergeval bedankt voor het meedenken. ben wel aan koffie toe

:)

Geplaatst door slofje
Dat is een win 98 Se machine. En daar werkt het commando ipcongif/all niet goed. Ik krijg wel en scherm maar dat verdwijnt direkt weer.:(
Sorry, winconfig

Dennis.

screenshot is verwijderd..

Laatst bewerkt:
Geplaatst door slofje
Dus jij ziet er nu geen heil meer in?
Nee dat niet. Ik beschrijf hierboven een alternatief dat ook zonder router moet kunnen.
Geplaatst door slofje
ben wel aan koffie toe

:)
Ik ook, ga zo klaarzetten. Ik begin te merken dat ik al heel moiezaam typ.

Het laatste plaatje is inderdaad wat ik bedoel, maar daar zou ik te veel uitleg moeten geven en ik typ al zo traag als een slak.

Dennis.

Of zou het verwijderen van sp2 op de host een optie zijn?

:confused:

Geplaatst door slofje
Of zou het verwijderen van sp2 op de host een optie zijn?

:confused:
Daar ligt het niet aan, want na het ingeven van winconfig op de andere client laat zien dat je met het modem een connectie hebt, je kunt dus pingen naar het modem. Van mij mag je SP2 (tijdelijk) eraf gooien.

Jammer, zo te zien heb ik helemaal geen verstand. Ik zou voor jou een tool moeten gaan zoeken, want zo'n tool heb ik namelijk niet meer. Jammer.

Dennis.

Vreemd, want voor zover ik het me kan herinneren zijn de problemen gekomen na een schone installatie van de host een week of twee geleden. en toen heb ik er gelijk maar sp2 bij opgezet.

Daarvoor had ik geen probs.

Maar ik wilde eigenlijk van het " gezeik " van ms af om steeds maar te moeten updaten ( had ik ook uit kunnen zetten natuurlijk)

maar ja, ik heb zo ook de pagina's van MS mbt sp2 gelezen en gekeken welke updates enzo er bij horen . Dan ga je je toch wel bedenken of het niet verstandiger is om sp2 toch maar te installeren!

Probeer eens via de client(Win'98) naar 192.168.0.1 te pingen?

Dennis.

Geplaatst door slofje
maar ja, ik heb zo ook de pagina's van MS mbt sp2 gelezen en gekeken welke updates enzo er bij horen . Dan ga je je toch wel bedenken of het niet verstandiger is om sp2 toch maar te installeren!
Geen slechte zaak hoor. Beter iets dan niets. Maar een 100% beveiliging zal er nooit komen. Er is altijd wel gaten te vinden.

Dennis.

Pingen van alle clients naar de host en omgekeerd gaat goed.

Geplaatst door DENNIS90

Geen slechte zaak hoor. Beter iets dan niets. Maar een 100% beveiliging zal er nooit komen. Er is altijd wel gaten te vinden.

Dennis.

Maar ik heb een firewall ( op elke pc ) en een goede virusscanner

Geplaatst door slofje
Pingen van alle clients naar de host en omgekeerd gaat goed.
En dus niet naar het modem?

Of hierboven eerder genoemd standaard-gateway IP in de browser in tegeven.

Dennis.

mm, begrijp nu even niet wat je bedoeld.

Ik kan pingen vanuit de host naar de verschillende clients. En als ik op de clients zit kan ik pingen naar de host.

Hoe moet ik dan pingen naar het modem?

Moet ik dan toevallig hier WEL iets invullen als de Windows firewall uitstaat en de Norton Firewall aanstaat?

Laatst bewerkt:
Je kunt trouwens de XP-pc(met 2 verbindingen) geen host(gastheer) noemen. Want die pc heeft geen hub om een verbinding met de clients te maken. In mijn eerdere (alternatieve) beschrijving hierboven is de naam host wel terecht. Er moet op de host wel een tool draaien om het internet te delen. De optie van Windows zelf werkt niet altijd naar behoren.

Dennis.

Ik noem de pc die direct met het kabelmodem in verbinding staat en waar de hub aanhangt de host. De rest is voor mij de client.

Op de host heb ik ook nog een proxy server draaien.
Is dat wat je bedoeld met " tool "

Laatst bewerkt:
De aller eerste keer dat je ipconfig/all(en later ook winconfig) gaf, zag ik dat DHCP uit stond. Dit moet je activeren. Maar ik had tussentijds ook andere dingen aan mijn hoofd, het was even verwarrend allemaal.
(even koffie maken)

Dennis.

PS. Maar je zou toch nu even moeten pingen naar 192.168.0.1 en vertel mij of de pakketjes wel worden ontvangen.

Dennis.

Nee, ik bedoel de proxy-server niet. Ik gebruikte AllAboard, maar er zijn ook nog andere, ben de namen alleen vergeten.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan