windows server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

2006

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
114
hallo,
Na de installatie van windows server 2003 wil ik mijn cd driver openen vervolgens kreeg ik een fout melding e:\is nog a valid win32 application.
wat moet ik doen?

mvg,
 
Kijk eens precies wat er op die CD staat.
Staat er een zgn. autorun.inf bestand op? Dubbelklik eens op dat .inf bestand, en kijk in de run= regel wat er precies wordt aangeroepen. Als dat een bestand is dat niet door je W2003 gepruimd wordt, dan ligt daar de oorzaak van je probleem. Het hoeft dus niet te betekenen dat je W2003 verkeerd geïnstalleerd is.

We horen het wel.

Tijs.
 
server 2003

dit staat in autorun.inf bestand
[autorun]
open = setup.exe
icon=msiico.ico
 
Dan zorgt die setup.exe op die CD voor problemen.
Is de software op die CD wel geschikt voor W2003?

Edit: Je moet inderdaad naar de open= regel kijken, er bestaat in een autorun.inf bestand geen run=
Klein foutje van mijn kant. :p

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
server 2003

wat bedoel je precies met gepruimd wordt??
 
server 2003

ik heb 2003 server geinstalleerd maar de netwerk drivers zijn niet mee geinstalleerd vandaar deze cd daar zitten namelijk de drivers op
 
Dat zijn waarschijnlijk dan niet de goede drivers.
Misschien bijv. alleen geschikt voor Windows98 of lager, of de cd is misschien bekrast etc.

Probeer via een andere pc de nieuwste drivers voor de netwerkkaart van Internet te halen.
Beste kans bij de maker van je moederbord, als de netwerkkaart daarin is geïntegreerd.

Tevens nog een vraag: Draai je W2003 op een echte pc, of draai je 'm virtueel? Draai je 'm virtueel, dan moet je niet de (netwerkkaart-)drivers van je pc gebruiken, maar de (netwerkkaart-)drivers die horen bij de hardware die aan de virtuele machine worden beschikbaar gesteld door de virtualisatie-software.

Tijs.
 
server 2003

hoe kom ik erachter wie de maker van mijn moederbord is?
 
Normaal gesproken kun je in het boekje vinden dat bij het moederbord geleverd is achterhalen van welke fabrikant je moederbord is en welk type precies.

Heb je dat boekje niet, probeer PC-Wizard 2008 om te achterhalen welk moederbord je hebt.

Weet PC-Wizard niet welk moederbord je hebt, dan kun je evt. je systeemkast openmaken en kijken op het moederbord zelf.

Succes,

Tijs.
 
server 2003

mainboard = msi ms-6730
mijn netwerk drivers kan ik nergens vinden kan je me daarmee helpen?
hoe kan ik die driver downloaden
 
Support-pagina (met drivers, handleidingen etc.): hier

De drivers voor je netwerkkaart: hier

Succes,

Tijs.
 
server 2003

ik kreeg een error
some files could not be created. please close all apllications, reboot win and restart this installation
 
Ok, alternatieve manier:

Download de drivers van de Broadcom-site. Die komt niet met een installatieprogramma, maar kun je direct gebruiken in Apparaatbeheer.

Link is dit

Succes,

Tijs.
 
server 2003

de drivers zijn bedoelt voor mijn server 2003 en niet voor mijn xp pc
 
Je kunt XP-drivers gewoon inzetten voor W2003.
Sterker nog, (even een overzicht): De drivers van Windows Millenium Editie, Windows2000, WindowsXP en Windows2003 werken onderling gewoon (zijn allemaal hetzelfde opgebouwd).

Tijs.
 
server 2003

Download drivers for the following chipsets:
4401

hoe weet ik dat ik voor chipsets 4401 moet kiezen?
mijn chipset = sis 655
 
Heel simpel: Op de website van MSI over je moederbord waar ik je al eerder een link van gaf wordt gemeld dat de geïntegreerde LAN-kaart een Broadcom 4401 netwerkkaart is...

Ga dus aan de slag, en kijk of het werkt. Is het de verkeerde driver, dan merk je dat vanzelf.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan