windows server 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2006
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nic

heb ik 2 netwerkkaarten of zo
wat is die 1394-netwerkkaart?
zie bijlage?

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    41,7 KB · Weergaven: 35
server 2003

heb ik twee netwerkkaarten of zo?
wat is is die 1394 -netwerkkaart?
zie bijlage

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    41,7 KB · Weergaven: 15
server 2003

ik heb bij device manager onder other devices een vraag teken pci simple communications controller dat heeft toch met je usb te maken of met je modem

server 2003

een vraagje
wat moet ik bij primary dns suffix of this computer invullen?

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    27,3 KB · Weergaven: 36
heb ik twee netwerkkaarten of zo?
wat is is die 1394 -netwerkkaart?
zie bijlage

De 1394-'netwerkkaart' is je FireWire aansluiting. Die kan (met een aparte kabel) ook gebruikt worden voor netwerk tussen 2 pc's die beiden FireWire hebben.
Deze 'netwerkkaart' wordt dus alleen in speciale gevallen gebruikt, maar Windows zet 'm er wel alvast voor je bij.

M.b.t. je andere posting: Simple PCI communications device slaat normaal gesproken op een Faxmodem aansluiting op je moederbord (of faxmodem insteekkaart). De relatie met je netwerkkaart probleem is er niet direct. Juiste installatie van die Simple PCI communications device zou in een later stadium wel nuttig nuttig kunnen zijn als je een analoge telefoonlijn over hebt om te gebruiken, zodat je je W2003 server als Fax-server kunt gebruiken.

M.b.t. DNS suffix: Normaal gesproken vul je daar in de naam van het W2003 domein.
Voorbeeld:
Je domein zou heten: MIJNDOMEIN.LOCAL
Dan vul je in als DNS Suffix in: MIJNDOMEIN.LOCAL

Graag verneem ik of je je ethernet netwerkkaart op je moederbord nu werkend hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
server 2003

wat is het nut van die FireWire aansluiting en pci ik begrijp het niet helemaal? ik ben niet zo snel van begrip:-) makkelijk uitleggen aub.

wat bedoel je precies met domain mijn vraag was wat moet ik op de server opgeven bij achtervoegsel van deze computer voor primaire dns en wat houdt deze regel in?

simpel uitleg aub zodat ik het begrijp?

p.s netwerkkaart werkt weer :-)

wat is het nut van die FireWire aansluiting en pci ik begrijp het niet helemaal? ik ben niet zo snel van begrip:-) makkelijk uitleggen aub.

FireWire is een aansluiting die (enigszins) vergelijkbaar is met een USB aansluiting. Er zijn o.a. digitale camera's een FireWire kabel bijgeleverd is om foto's etc. over te zetten naar je pc. Ook bestaan externe harde schijven die op FireWire aangesloten kunnen worden.

PCI is een standaard voor insteekkaarten en communicatie met de processor en andere componenten van je moederbord.

wat bedoel je precies met domain mijn vraag was wat moet ik op de server opgeven bij achtervoegsel van deze computer voor primaire dns en wat houdt deze regel in?

Dat houdt in dat dat als je bijv. probeert te bladeren naar een computer in je netwerk die dezelfde Suffix heeft deze andere computer gevonden wordt. Je zou het kunnen vergelijken met een werkgroep-aanduiding.
Dus als je bijv. de gedeelde mappen op een pc zou willen zien:
Start -> Uitvoeren -> \\naam_van_de_andere_pc
dan wordt, indien nodig, automatisch de suffix van jouw computer eraan gehangen om te kijken of onder die naam de andere pc bereikbaar is. Er wordt dan dus geprobeerd diezelfde andere computer met een andere aanduiding te zoeken, hetgeen hetzelfde is alsof jij 'rechtstreeks' zou proberen:
Start -> Uitvoeren -> \\naam_van_de_ander_pc.MIJNDOMEIN.LOCAL
Daarnaast is de Suffix van belang bij het aanmelden bij een DNS-server op je netwerk als je die hebt. Je pc meldt zijn ip-adres dan aan bij die DNS-server die de tabel MIJNDOMEIN.LOCAL beheert, en de DNS-server slaat dan jouw computernaam + ip-adres op, zodat anderen snel naar je pc kunnen zoeken via aanvragen aan die DNS-server.
Heb je maar 1 pc in je netwerk, dan heeft die suffix dus niet veel waarde, het wordt pas nuttig zodra er meer pc's in je netwerk zitten.

PS: Ik heb de primaire Suffix tekst in mijn vorige posting aangepast. Kijk dus even goed wat het nu geworden is.

[...]p.s netwerkkaart werkt weer :-)

Fijn dat je netwerkkaart-probleem is opgelost. Ik denk dat je originele vraag nu opgelost is (=problemen bij het starten van de installatie-software van de netwerkkaart).
Graag je vraag nu op Opgelost zetten: Klik op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag, rechts onderaan deze webpagina te vinden.

Alle andere (nieuwe) vragen gewoon als aparte vragen aan het forum stellen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
server 2003

ik kreeg nog steeds bij device manager onder other devices een vraag teken pci simple communications controller

ik wil thuis een netwerk intalleren ik ben bezig met installeren en configureren van windows server 2003

na de installatie van win server 2003 wat moet ik doen?

eerst een ip adres geven aan de server en hoet zit het met ip adressen welke range mag ik gebruiken (misschien een v.b. geven betreft ip adressen aub) wat kan ik het beste doen daarna? een active directory installeren of eerst een domain controller installeren?

ik heb begrijpen dat je meer servers op een server kan installeren is het mogelijk om een isa server (firewall en proyserver) op die ene server te installeren of niet?

ik wil thuis een netwerk intalleren ik ben bezig met installeren en configureren van windows server 2003

na de installatie van win server 2003 wat moet ik doen?

eerst een ip adres geven aan de server en hoet zit het met ip adressen welke range mag ik gebruiken (misschien een v.b. geven betreft ip adressen aub) wat kan ik het beste doen daarna? een active directory installeren of eerst een domain controller installeren?

ik heb begrijpen dat je meer servers op een server kan installeren is het mogelijk om een isa server (firewall en proyserver) op die ene server te installeren of niet?

M.b.t. je Simple PCI communications device: Als ik het goed zie is je faxmodem geen onderdeel van je chipset. Doe het volgende, en misschien kunnen we er een driver voor vinden:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op dat Simple PC communications device
Klik tabblad Details
Geef ons hier op het forum de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX codering die in het onderste deelvenster staat.

Beste de server een vast ip-adres geven.
Kijk eerst even naar de huidige instellingen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
Schrijf alles even op: IP-adres, Subnetmasker, Standaardgateway, DNS-server
Stel daarna een vast ip-adres in.
Een veilig adres is x.x.x.254 (waarbij x.x.x staat voor dat gedeelte van het huidige ip-adres).
Zet het Subnet Mask overeenkomstig het Subnetmasker die je hierboven hebt opgeschreven
Zet de Default Gateway overeenkomstig de Standaardgateway
Zet de DNS-server instellingen:
Primair: x.x.x.254
Secundair: [hier het ip-adres invullen dat je hierboven gevonden hebt voor DNS-server]

Het installeren van Active Directory / een Domein hoeft alleen als:
1. Je ook Microsoft Exchange gaat draaien (=mailserver programma van Microsoft), of
2. Je werkstations/pc's in een domein wilt onderbrengen voor centraal beheer. Let op: Windows XP Home danwel Vista Home pc's kunnen niet in een domein worden opgenomen!

Voor ISA server heb je geen domein nodig, zover ik weet.

PS1: Het installeren van Active Directory kan in jouw geval alleen als je eerst een domein opzet. Met dat domein heb je dan automatisch ook Active Directory.
Wil je een domein, doe dan het volgende:
a. Zet een vast ip-adres voor de server (zie boven)
b. Installeren nieuw domein/installatie Active Directory: Start -> Uitvoeren -> dcpromo.exe

PS2: Ik ga hier niet alles lopen voorkauwen m.b.t. het inrichten van een domein. Wil je inderdaad een domein/Active Directory installeren, lees dan eerst een aantal zaken op het Internet en/of koop een boek over Windows2003. Je zou kunnen beginnen met
Windows 2003 voor dummies of Het Complete Boek: Windows Server 2003 Systeembeheer

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
server 2003

hoe creer ik een domain controller die straks mijn gebruikers gaat valideren
mijn vraag ook eerst een domain controller installeren of actief directory?

Wat is een chipset?

Zie mijn vorige posting:

Wil je een domein, doe dan het volgende:
a. Zet een vast ip-adres voor de server (zie boven)
b. Installeren nieuw domein/installatie Active Directory: Start -> Uitvoeren -> dcpromo.exe

Chipset is de componenten op een moederbord die ervoor zorgen dat je de beschikking krijgt over een printerpoort, een netwerkaansluiting, aansluitingen voor toetsenbord+muis, USB-poorten etc.

Tijs.

server2003

even kort met chipset zorgt ervoor dat ik met mijn toestenbord/muis kan werken dat ik netwerk kan gebruiken enzo toch

even nog een vraagje wat is het nut van Basp virtual adapter?

p.s een domain controller is niet hetzelfde als domain?

even kort met chipset zorgt ervoor dat ik met mijn toestenbord/muis kan werken dat ik netwerk kan gebruiken enzo toch

Simpel gesteld is de chipset hetgeen dat er voor zorgt dat zaken op de de pc te gebruiken en aan te sluiten zijn (toetsenbord, muis, insteekkaarten-gedeelte, processor, communicatie van de verschillende onderdelen op het moederbord etc.)

even nog een vraagje wat is het nut van Basp virtual adapter?

Kijk voor uitleg even hier, vraag 55.
BASP is typisch iets dat hoort bij Broadcom netwerkkaarten, en je hebt er minstens 2 nodig in je PC/server om zinvol BASP te kunnen gebruiken.

p.s een domain controller is niet hetzelfde als domain?

Zie het zo: Elk domein moet (minstens) 1 domein-controller hebben. Zonder domein-controller kan er dus geen domein zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
server 2003

een domain controller wordt dus automatisch gecreerd na de installatie van actief directory of niet of moet je die apart installeren?

In jouw geval (jij hebt nog helemaal geen domein) wordt bij het installeren van het eerste domein automatisch Active Directory én een domein-controller geïnstalleerd.

Uit te voeren op de server die domeincontroller moet worden: Start -> Uitvoeren -> dcpromo.exe

Succes,

Tijs.

server 2003

als ik dit dcpromo.exe doe heb ik een domain plus AD plus domain controller?

maar ik kan toch ook voor kiezen om zonder een domain controller gebruikers aanmaken in AD zonder te valideren

maar ik kan toch ook voor kiezen om zonder een domain controller gebruikers aanmaken in AD zonder te valideren

Laatste keer: Geen AD zonder domein, geen domein zonder domeincontroller.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan