PDF Creator

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
720
Goedemiddag,

Heeft iemand een "betrouwbaar" adres om een PDFCrator te downloaden?

Had er eentje van menig jaartje geleden

PC overnieuw opgezet en bij installatie geeft ie aan dat deze niet geschikt is voor het Besturingssysteem?

Terwijl ik deze toch al jarenlang gebruikte.
Weet niet welke versie het was, maar had net de PDFCreator-4_2_0 gedownload, maar vond deze niet terug onder m'n apparaten en printers.

Bedoeling is om een word document te printen als PDF.

Thanks

Dutch
 
Dat is gewoon mogelijk met de nieuwste Word.
 
Afhankelijk van je Office versie kan je een Word document gewoon opslaan als PDF.
 
Dat of CutePDF. Wel opletten dat je de rommel in de installer niet mee installeert
 
Goedenavond allen,

Sorry vergeten bij te vermelden:

Gebruik windows 7 met office pakket 2003.
Dus onder Word vond je dat nog niet dat je het document kan opslaan als PDF.

Komt bij dat ik het gebruik in een excel 2003 prog. waar ik het via VBA aanstuur om te printen c.q. als PDF document op te slaan

Het gekke is dat op deze pc hetzelfde zit en het werkt prima.

Maar als je alles er overnieuw opzet en installeert kom je dit soort problemen tegen :-(
Had een link als Backup om deze PDF Creator te installeren, maar werkt inmiddels niet meer.

Dus probeer het file te achterhalen.
Had PDFConverter-4_2_0-Setup gedownload en geïnstalleerd, maar geen PDF printer onder apparaten en printers.
 
Voorheen gebruikte ik PDF995.
Werkt ook erg goed. Kijk daar eens naar.
 
Heel af en toe vind ik voor de niet zo standaard opties of als je een hele oude Word versie kan PDFCreator super handig zijn.

http://ftp.ivanovo.ac.ru/soft/office/pdfcreator/2.3.0/PDFCreator-2_3_0-Setup.exe
https://ftp.psu.ac.th/pub/pdfcreator/PDFCreator-3_4_0-Setup.exe

Volgens mijn totalvirus online scan zijn de schoon.

Goedenavond Route99,

Heb ze beidde geprobeerd.
1e is niet meer beschikbaar
2e kon ik downloaden en installeren

ActiveX-onderdeel kan geen objext maken
Alleen helaas bij het uittesten onder Excel kwam er dus een fout melding, namelijk

Fout 429 tijdens uitvoering
Code:
Set pdfjob = CreateObject("PDFCreator.clsPDFCreator")

Krijg het vermoeden dat er nog iets anders aangepast moet worden?
 
Laatst bewerkt:
ActiveX-onderdeel kan geen objext maken
Alleen helaas bij het uittesten onder Excel kwam er dus een fout melding, namelijk

Fout 429 tijdens uitvoering
Code:
Set pdfjob = CreateObject("PDFCreator.clsPDFCreator")
Kan je niet gewoon printen? en staat er tussen de printers niet een printer met de naam "PDFCreator"?
 
Krijg een site van WeTransferPro ?
Je moet een account nemen?
?????????
Ik zie hier toch duidelijk staan dat je ook hier voor kunt kiezen, bij jou niet dan?
Eerst neen bedankt voor de cookies. en dan moet je nog wel met de voorwaarden akkoord gaan.

attachment.php



Vervolgens verschijnt het download deel links in het scherm, zie plaatje.

PS: Let op of je bij de installatie van PdfCreator wellicht ook andere keuzes maakt die tot een fout zouden kunnen leiden? (zou 123 niet weten welke...)
De kans lijkt me niet zo groot, maar bij de download had ik ook geen problemen verwacht.

attachment.php
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-05-22_075227.png
    afbeelding_2021-05-22_075227.png
    2,3 KB · Weergaven: 84
  • afbeelding_2021-05-22_075751.png
    afbeelding_2021-05-22_075751.png
    23,8 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon printen? en staat er tussen de printers niet een printer met de naam "PDFCreator"?

Goedemorgen AlphaMax,
Dat doe ik ook, hij installeerde hem wel maar bij het uitvoeren van de VBA kwam hij deze foutmelding tegen.
Stukje vba code hieronder.
Werkt perfect, alleen als ik dus alles overnieuw installeer kom ik deze foutmelding tegen.

Code:
  Set pdfjob = CreateObject("PDFCreator.clsPDFCreator")     ' objectverwijzing naar pdfjob
  If Dir(PDFBestand) <> "" Then                             ' als PDF file (PDFBestand) al bestaat
    txt = MsgBox("Het bestand: " & PDFBestand & " bestaat al !" & vbCrLf & "Wilt u deze overschrijven ?", vbYesNo, "Check File")
    If txt <> vbYes Then objWord.Application.Quit wdDoNotSaveChanges: Exit Sub  ' sluit het document en Word af zonder saved changes
  End If
  With pdfjob
    If .cStart("/NoProcessingAtStartup") = False Then   ' als pdfjob niet wil starten
      MsgBox "Can't initialize PDFCreator.", vbCritical + vbOKOnly, "PrtPDFCreator"
      Exit Sub
    End If
    .cOption("UseAutosave") = 1                         ' gebruik AutoSave aan ???
    .cOption("UseAutosaveDirectory") = 1                ' gebruik AotoSave Directory aan ???
    .cOption("AutosaveDirectory") = sPDFPath            ' locatie waar PDF file wordt opgeslagen
    .cOption("AutosaveFilename") = sPDFName             ' naam waaronder PDF file wordt opgeslagen
    .cOption("AutosaveFormat") = 0                      ' 0 = PDF
    .cClearCache
  End With
  
  objWord.ActivePrinter = "PDFCreator"
  objDoc.PrintOut                                       ' Print the document to PDF
  Do Until pdfjob.cCountOfPrintjobs = 1                 ' Wait until the print job has entered the print queue
    DoEvents
  Loop
  pdfjob.cPrinterStop = False
  Do Until pdfjob.cCountOfPrintjobs = 0                 ' Wait until PDF creator is finished then release the objects
    DoEvents
  Loop
  pdfjob.cClose
  Set pdfjob = Nothing
 
Goedemorgen Route99,

Heb het weer geprobeerd en in 1e instantie hetzelfde, maar na de 2e poging kwam tevoorschijn wat je hierboven aangaf.
Heb beidde files gedownload en neem aan dat ik beidde na elkaar moet uitvoeren?
 
Je hebt een keuze uit 2.... ik had nooit problemen er mee en ik had ze beiden nog en hoopte dat 1 v/d 2 geen problemen zou geven.
Welke Windows versie heb je, Win10?

Edit: Heb hem zelf nog even weer om mijn verse Win10 gezet. Ik installeer alleen maar Pdfcreator, immers daar vroeg je om, niet de rommel (architect, geen firefox integratie) die erbij zit bij de start en later verderop in een van de volgende vensters (was geloof ik een of andere McAffee scanner). Mogelijk leidt die integratie tot jouw problemen? Ik laat vrijwel altijd die ballast weg, tis altijd wel goed die schermen lezen bij de installatie...

PDFCreator-3_2_0-Setup.exe heb ik gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een keuze uit 2.... ik had nooit problemen er mee en ik had ze beiden nog en hoopte dat 1 v/d 2 geen problemen zou geven.
Welke Windows versie heb je, Win10?

Edit: Heb hem zelf nog even weer om mijn verse Win10 gezet. Ik installeer alleen maar Pdfcreator, immers daar vroeg je om, niet de rommel (architect, geen firefox integratie) die erbij zit bij de start en later verderop in een van de volgende vensters (was geloof ik een of andere McAffee scanner). Mogelijk leidt die integratie tot jouw problemen? Ik laat vrijwel altijd die ballast weg, tis altijd wel goed die schermen lezen bij de installatie...

PDFCreator-3_2_0-Setup.exe heb ik gebruikt.

Heb beidde files (zip) overgezet op de andere pc en uitgepakt.
Begrijp dat het eigenlijk 2 aparte bestanden zijn. Qua naam zijn ze hetzelfde alleen qua grootte zijn ze verschillend.
Heb de 1e geïnstalleerd en liep goed af en heb een PDFCreator printer.
Gelijk even getest, maar helaas liep tegen de (bovenstaande) foutmelding op.

Fout 429 tijdens uitvoering
ActiveX-onderdeel kan geen objext maken

Bij de installatie geen neveneffecten gezien en verliep probleemloos.
Gebruik Windows 7 met office 2003
 
Kan zijn dat je .NET framework moet installeren, maar die had ik al.

Wel vreemd dat je daar geen melding van gehad hebt.
https://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=30653

Kun je dit ook checken op je pc of het al reeds geinstalleerd is? Onder b.v. Programma's en onderdelen?
Even gecheckt. Op deze PC(1) zit Microsoft.NET Framework 4.8 en Microsoft.NET Framework 4.8 (nederlands)
Op PC(2) waar het probleem zit, staat Microsoft.Net Framework 4.7.2
Zou daar het probleem in kunnen zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan