website gehost

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste helpers, ik heb een website gehost bij Anta, maar hij is niet zichtbaar. Wat kan ik doen om dat te verhelpen? Nog een vraag staat er standaard enkele basis bestanden in de map Publichtml?

Heb je deze wel geupload in de map /public_html, en heb je wel een index.html of index.php bestand?

Het is public_html

Wat zie je nu als je naar je site surft?

De standaard index.php (die er is voordat je iets hebt geüpload) is van Antagonist.
Dit bestand moet je vervangen door jouw index.php

Als ik naar de site ga zie ik helemaal niets. Zo is het gegaan ik heb de public HTML map helemaal leeg gemaakt en daarna mijn bestanden gehost die in de htdocs stonden.

Als ik naar de site ga zie ik helemaal niets. Zo is het gegaan ik heb de public HTML map helemaal leeg gemaakt en daarna mijn bestanden gehost die in de htdocs stonden.
Test het even als volgt

Bij je provider, map public_html leegmaken.
Kopieer de volgende html naar programma Kladblok. Dan opslaan als bestand: index.php
Code:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Test</title>
</head>
<body>
<h1>Hallo allemaal</h1>
</body>
</html>

Upload dit bestand naar map public_html van je host provider.
Browse naar je website en druk op Ctrol + F5 (om pagina opnieuw te laden)

Laatst bewerkt:
Ogen open doen? ;)

Je ziet altijd wel iets, ook al is het niet het juiste.
Wat zie je dan?

met de nieuwe index zag ik hallo allemaal.
Bestanden teruggeplaatst en ik krijg deze melding: HTTP ERROR 500
kan momenteel dit verzoek niet verwerken

Laatst bewerkt:
Bekijk de error log eens.
Heb je misschien een .htaccess geuploadt?

met de nieuwe index zag ik hallo allemaal.
Bestanden teruggeplaatst en ik krijg deze melding: HTTP ERROR 500
Het ligt dan niet aan de hosting bij de provider ;)

Staan de permissies van mappen en bestanden goed?
Heeft je website een DB nodig die bij je provider niet is aangemaakt?

Ik denk dat we beter kunnen vragen wat er in de error_log staat. Permissies zijn vaak een 403 error.

Met een simpele site zoals 'Hello World', denk ik eerder aan een .htaccess file met een fout erin.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we beter kunnen vragen wat er in de error_log staat.
Mee eens. Anta heeft DirectAdmin. De log uitlezen is een paar klikken :)

Linkspam

mod. een melding aan de Moderator is voldoende :d

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste helpers, ik heb een website gehost bij Anta, maar hij is niet zichtbaar. Wat kan ik doen om dat te verhelpen? Nog een vraag staat er standaard enkele basis bestanden in de map Publichtml?

Antagonist heeft een uitstekende service. Chat met ze of doe een mailtje naar ze. Je krijgt altijd snel een antwoord en ze helpen je ermee.
Als je zelf niet weet wat je moet doen of niet weet hoe het werkt, dan is dat de makkelijkste manier om je probleem aan te kaarten.

En ja, er staan altijd basis files in de public_html, zie screenshot van een installatie in Antagonist met WordPress.

Bijlagen

• Schermafdruk van 2023-05-23 10-54-12.png
    Schermafdruk van 2023-05-23 10-54-12.png
    160,9 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
En ja, er staan altijd basis files in de public_html, zie screenshot van een installatie in Antagonist met WordPress.
Klopt. WordPress bestanden zie je alleen als is gekozen voor het Slim/Plus/Pro + WP pakket.
Als is gekozen voor het Slim/Plus/Pro (zonder WP) dan staat er alleen een placeholder (ik meen max. 4 bestanden).

Via een oude backup is het gelukt. Maaaaaar nu kan ik geen plugins installeren of Wordpress updaten. Ik krijg een 404 error. Hoe kan ik dit oplossen?

Waar krijg je een 404? Dat betekent dat de website niet gevonden is.

Als ik kies voor nieuwe plugins en als ik Wordpress wil updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan