• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

€ teken behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

taeser

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Hallo,

Werk sinds kort met excel 2000.
Als ik in een cel het guldenteken vervang doorhet € teken via celeigenschappen, en ik sla het werkblad op, dan verschijnt iedere keer bij het opnieuw openen het guldenteken weer.

Hoe kan ik instellen dat € het standaard teken blijft?

groetjes leon

Configuratiescherm\landinstellingen (als je XP hebt).

Groetjes,
Bennie

Hallo,

Dit staat wel goed ingesteld; zie in het voorbeeldvenster het € teken staan.

groetjes leon.

Kijk eens bij celeigenschappen Getal\valuta. Staat daar wel het €-teken?

Groetjes,
Bennie

hallo,

Hier staat idd. het € teken . Als ik dit selecteer komt dit ook in de cel te staan. Sluit ik excel af dan krijg ik (zoals altijd) de vraag om de wijzigingen op te slaan. Dit bevestig ik . ALs ik het weer opstart zie ik in het begin heel even het€ teken nog staan, maar het verspringt dan automatisch naat het guldenteken. Als dat niet raar is....!

groetjes leon

hallo,

Volgens mij ben ik er uit.

Iedere keer als ik excel opstart wordt gevraagd of ik macro`s in-of uit wil schakelen. Heb altijd op inschakelen gedrukt . Als ik ze uitschakel is alles goed.

Krijgt iedereen dit venster om macro´s in -of uit teschakelen?

Bennie nog bedankt voor je reaktie.

groetjes leon

Geplaatst door taeser
hallo,

Volgens mij ben ik er uit.

Iedere keer als ik excel opstart wordt gevraagd of ik macro`s in-of uit wil schakelen. Heb altijd op inschakelen gedrukt . Als ik ze uitschakel is alles goed.

Krijgt iedereen dit venster om macro´s in -of uit teschakelen?

Bennie nog bedankt voor je reaktie.

groetjes leon

Nee, dat venster krijg ik niet. Kijk eens of je beveiligingsniveau van je macro's niet te hoog staat. In Excel bij Extra\macro\beveiliging. Zet 'em anders een tandje lager.

Groetjes,
Bennie

Hallo,

Ik ben weer eens te voorbarig geweest.
Het probleem is nu dat als ik de macro´s uitschakel of ik zet het beveiligingsniveau te laag , dan krijg ik ieder keer als ik een waarde intik in een cel steeds een melding van microsoft visual basic dat ik de macro´s moet inschakelen . Dit klik ik dan wel weer weg maar het herhaalt zich steeds.

Pasja, ik zal eens op zoek gaan.

groetjes leon

Kijk naar het plaatje of je daar ook vinkjes hebt staan. Dit is bij XP, ik weet niet of Excel 2000 dat ook heeft.

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• excel beveiliging.jpg
    excel beveiliging.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 360
hallo,

In excel zie ik alleen de bovenste regel, en niet de regel van visual basic.

Hoe kan ik dit in xp bereiken?

Dit is voor morgen.(is het al)

Alvast bedankt voor al je reakties.

groetjes leon

Ik bedoelde Office XP;) Daar stond bij jou wel een vinkje?

Groetjes,
Bennie

Hallo,

Ja hier staat een vinkje.

Ben vergeten te vermelden dat dit probleem alleen is bij het voorbeeldwerkblad " factuur " van office 2000 premium.
Bij het standaard lege werkblad is alles goed.

Ik probeer een vriend te helpen (beginnend eigen zaakje) met een voorbeeld factuur.

groetjes leon

o,

het "probleem" is namelijk dat het stukje informatie dat jij geeft, zodanig grappig is, dat ik meende dat het een grapje was.

Je geeft n.l. zelf al aan dat normale werkbladen in Excel het probleem niet hebben.

Een voorbeeldwerkblad van Microsoft staat stijf van de macro's / kan stijf staan van macro's en opmaakopdrachten. Dan is het op zich niet verwonderlijk dat er andere dingen gebeuren dan wanneer je een leeg werkblad start.

hallo,

Met nog maar 1 jaar computerervaring kan ik ook nog niet alles weten.
Als ik het nu goed begrijp kan ik met dit voorbeeldwerkblad niets beginnen m.b.t. het € teken?

grotjes leon

jawel,

ik heb (net zoals jij vele duizenden andere officebezitters) hetzelfde bestandje op de hdd staan. Ik mag van Excel het teken wel veranderen.

Mogelijk heb jij een keer een van de vragen die excel stelt als je dat bestandje opent zodanig beantwoord, dat het bestand "veranderd" is ?

Je kan het originele bestand vanaf de office cd terugplaatsen of even van iemand in je omgeving naar jou laten mailen.

hallo,

0ké, bedankt voor je reaktie. (geen grap)

groetjes leon

Je kan het even controleren door te kijken naar de datum van het bestand "factuur" in de map:

microsoft office\templates\1043

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan