€1010 GamePC

Status
Niet open voor verdere reacties.
edit: ik denk dat ik even verkeerd heb gekeken, ondersteunt dit moederbord SLI? moederbord
Zoja, dan is al mijn gezeur voor niets en bestel ik gewoon een GTX275
Zoniet, dan neem ik toch maar de HD4890

Zou DEZE voeding goed zijn? (OCZ ModXStream Pro 700W Modular)
(700W voeding --> 2x GTX275)

Bedankt voor de reactie
In principe prima. Alleen zal je wel 2 verloopkabels van ATA naar PCIe moeten gebruiken. Deze worden gratis meegeleverd worden met videokaarten (en anders kosten ze een paar euro).

Een van de weinige betaalbare voedingen met wel 4 pcie-kabels is deze:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/91049#p-4-productid-036676
Alleen niet modulair.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/91049#p-4-productid-036675
Ook deze is niet modulair, maar is de goedkoopste zware voeding.
Ook hier heb je dus die verloopstekkers voor nodig.

Verder zijn er nog geen sli-moederborden. Dus wil je de mogelijkheid to crossfire open laten, dan moet je een ati-kaart nemen.
Of je moet een AM2+-sli-moederbord nemen. Die ondersteunen ook de processor, alleen heb je dan geen ddr3.
Het is jammer dat je niet het geld mag besteden voor een i7-setup. Gezien je wensen zou dat eigenlijk beter bij je passen. Daar kan je immers SLI en CF draaien (bij de moederborden vanaf zeg maar 200 euro).

Overigens zal je over een jaar of langer waarschijnlijk beter een nieuwe videokaart kunnen kopen, dan een 2e in SLI/CF gaan draaien. Immers zijn dan de nieuwe DX11-kaarten uit en die zullen vast weer een stuk beter presteren. SLI/CF is meer leuk voor de mensen die nu gelijk 2 kaarten kopen, of dit binnen een jaar willen doen.

edit:
(Ik moet er trouwens wel zeker van zijn dat dit moederbord SLI ondersteund) :o
Nee. Ondersteunt dus geen SLI

oke dat is dan duidelijk :o

SLI is met mijn budget niet te doen, en ik begrijp dat ik over 1-2 jaar beter een nieuwe videokaart kan aanschaffen dan een 2e te plaatsen.

Crossfire zou dan nu nog een mogelijkheid zijn maar het is feitelijk hetzelfde verhaal..
het kost me nu extra geld, en in de toekomst is het minder handig dan een nieuwe kaart.

Dan houd ik het simpel, dit wordt hem dan:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/92199

Gewoon goede PC, en mocht het echt nodig zijn in de toekomst dan kan ik altijd nog de videokaart vervangen door een nieuwer model :)

Mee eens, dan? :D

Edit: de videokaart + Far Cry2 is weer goed leverbaar.. dus dat is ook mooi meegenomen :P

Laatst bewerkt:
ik dacht dat de XFX ook standaard overgeklokt was? :o (las ik ergens)
en anders heb ik toch liever Far Cry2.. maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze :D

Verder alles goed in dat systeempje? :P dan bestel ik hem vanmiddag ;)
(doe ik zoiezo eigenlijk :P)

In ieder geval bedankt voor het reageren allemaal
en voor de moeite :P

Hansenmol

Edit: Ik post natuurlijk als ik hem binnen hem :D

De XFX heeft wel een standaard koeler!... de MSI niet. Maar het verschil zal niet groot zijn!

uhh tja de vraag is opzich opgelost; maar ik zou nog even posten als mijn systeem binnen was.. :P
ik wacht nu nog op 1 onderdeel; de rest is al binnen bij 4launch.
Daarna zal het (denk ik?) nog ongeveer 3-4 dagen duren tot hij hier is :P

moet ik dan maar gewoon op opgelost klikken? :D

..hij moet alleen nog verstuurd worden denk ik :O
kan niet wachten! maar even tussedoor:

Ik heb nog een OS nodig; ik heb eigelijk deze mogelijkheden:
-Windows 7 RC downloaden
-Ik heb thuis nog XP liggen
-Windows Vista kopen

Eigenlijk heb ik het het liefst gratis; en illegale versie vind k link met downloaden etc :P
XP weet ik niet; ik hoorde dat dat minder goed werkt voor games enzo? *(te ouderwets?)*
Win7 RC vind ik eigelijk ook wel beetje link; want ik weet niet hoe je moet back-uppe ofzo :P mocht er iets foutgaan

Wat raden jullie aan? :P
graag even wat advies; als windows XP geen nadelen heeft t.o.v Vista qua games etc. dan ga ik voor mijn XP versie..
alleen als bv. me spellen trager worden.. maar dit weet ik niet, dus.. :D

Laatst bewerkt:
Lijkt me eerder dat Vista trager is met games+ meer software problemen geeft. Ik zou voor XP gaan.

Laatst bewerkt:
Ik zou XP installeren en dan Windows 7 RC als 2e installatie.
Dan kan je zelf de keuze maken.

Moet je wel minimaal 2 partities aanmaken.

Vista en Windows 7 ondersteunen DirectX 10, XP niet =)
Persoonlijk zou ik voor Windows 7 RC gaan, en dan wanneer hij uitkomt hem gewoon kopen.

@ Killablade, denk je dat ik het merk? :P directX9.0 of 10?
@Timmeh2, oke :D ik heb idd wel dergelijke verhalen gehoord ja
@ Marsmannetje, ik zal me wel ff verdiepen in het maken van partities, want euh daar weet ik niets van :P voorlopig XP dan maar?
en wanneer win7 dan uit is (en betaalbaar is:P) upgrade naar win7. want ik hoorde dat win7 nogal duur word, of heb ik dat mis?

...Tenzij ik het verschil tussen de 2 directX heel erg ga merken met gamen :P dan zal ik wel de RC van win7 gaan installeren :D

Bedankt

Laatst bewerkt:
heey iedereen die me heeft geholpen;

ik post nog ff; denk niet dat ik jullie vergeet te zeggen hoe hij het doet! :P

...maar ondertussen duurt de bestelling nou al bijna 3 weken, dit komt omdat
ik tot 3x aan toe een mailtje heb gehad dat de voeding defect was...
en natuurlijk kost het per voeding ruim 3 dagen tot hij binnen is.
ondertussen zijn alle onderdelen wel binnen; dus ik wacht nog tot hij wordt verzonden.

dus over een kleine week kan ik denk ik wel melden hoe hij het doet:thumb:

AAAH!:P

Ik heb net mijn nieuwe PC binnen. Alles doet het prima; en ik wil de RC van windows7 erop zetten. De hele installatie verloopt prima, en als hij klaar is met installeren, wil ik de CD van mijn moederbord, de Asus M4A78T-E AMD 790GX, erin zetten. Maar dan krijg ik een foutboodschap...

"Motherboard CD does not support this operating system" :(

Het kan toch niet zo zijn dat windows7 hier niet op werkt? Het is een moederbord van een dikke €117 ... :confused:

Graag wat hulp hierbij :)

Hansenmol

Laatst bewerkt:
ahh het kan dus nog, bedankt ;)

dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon een windows vista driver downloaden van ASUS, die branden, en vervolgens installeren op mijn systeem met win7? :)

mijn oom weet er redelijk veel van; en komt ongeveer binnen een half uur nog even langs; dus misschien dat hij me hierbij kan helpen enzo ;) ik post nog wel ff als het lukt (of niet:D)

bedankt

ahh het kan dus nog, bedankt ;)

dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon een windows vista driver downloaden van ASUS, die branden, en vervolgens installeren op mijn systeem met win7? :)

mijn oom weet er redelijk veel van; en komt ongeveer binnen een half uur nog even langs; dus misschien dat hij me hierbij kan helpen enzo ;) ik post nog wel ff als het lukt (of niet:D)

bedankt
Je kan zelfs de cd gebruiken die je hebt gekregen. Alleen dan moet je even browsen naar de juiste bestanden (je kan niet de automatisch wizard gebruiken)

Als je ze van de site download hoef je niet te branden.

oke :)

Zou je misschien een soort stappenplan kunnen geven van wat ik moet doen?
Hoe ik zegmaar die drivers apart installeer enzo; want daar heb k weinig verstand van.. :P

Bedankt alvast !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan