• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0 veranderen in --

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinvriends

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Heb nog 1 vraag en dan ben ik klaar

Hoe verander je een 0 in --?? Zodat hij dit ook iedere x automatisch blijft doen?

Gr

Hein

hmm kan je eens een vb bestand toevoegen?
Denk dat het met VBA zal moeten...

Laatst bewerkt:
Heinvriends, Staan er in zo'n cel alleen gehele getallen of ook decimalen? Je kan zelf een beetje gaan experimenteren met het Format (opmaak) van de cel. Zet in het Custom deel deze 'formule': #.###,####;-#.###,####;--
Iedere punt-komma brengt je in een nieuw segment. Deel 1 staat voor positieve getallen; deel 2 voor negatieve; deel 3 voor 'wat te doen indien nul...'; deel 4 (niet gebruikt) staat voor tekst.

Kan je hier wat mee?

Groet, Leo

Uhm ik kan geen bestand toevoegen. weet niet waar ik dat moet doen?

Maar ik begrijp niet zoveel van die formule sorry. Waar kan ik dat allemaal doen?

Is het niet gewoon op een makkelijke manier mogelijk dat als er ergens een 0 staat dat er een streepje komt te staan? Ook bij cellen waar nu getallen staan waar straks -- komen??

Gr

Hein

hmm kan je eens een vb bestand toevoegen?
Denk dat het met VBA zal moeten...

Ja je kunt inderdaad VBA na iedere keer dat je een andere cel selecteert, laten controleren of er ergens een 0 staat, en deze dan laten vervangen door --. Je kunt natuurlijk ook zelf de optie 'Vervangen' (menu 'Beeld') gebruiken...

In de code van ieder werkblad (lijkt mij dat dat de snelheid ten goede komt ipv 'Thisworkbook' gebruiken):

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.Replace What:="0", Replacement:="--", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _
:=xlByRows, MatchCase:=True
End Sub

(Ga naar VBA-editor - ALT+F11 - en dubbelklik op Blad1, Blad 2 enz. en voer daar die code in.)

Klik met rechtermuisknop op de bladtab van het blad, onderaan.

Kies Programmacode weergeven en plak de code in het witte vlak.

Sluit VBA terug af.

Nu, in principe zal dit werken. Maar om telkens ALLE nullen te vervangen in het hele actieve tabblad, telkens als je nog maar de cursor van plaats verandert... dat lijkt me toch iets te veel van het goede. Maar dat moet je zelf weten uiteraard.

Wigi

hoe kan ik n bestand verzenden? heb dit alles gedaan en toch doet hij het niet!

Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe.

Het is een bestand waarin iedere x cijfers overgetypt worden uit een handboek. Dus als het ware zijn de cijfers er al. Maar als ik -- zet geeft ie een fout aan als ik bijvoorbeeld in een formule wil aftrekken ofzo.

Laatst bewerkt:
Oke, maar in het vervolg moeten andere personen dit bestand gaan gebruiken. Dus is het handiger als er een vaste code bij het bestand staat zodat ze 0 in typen en dan -- komt te staan.

Ik heb dubbelklik op tabblad gegaan naar VBA. Hier heb ik de code

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.Replace What:="0", Replacement:="--", LookAt:=xlWhole, SearchOrder _
:=xlByRows, MatchCase:=True
End Sub

ingevoerd en nog doet hij het niet

Hoe komt dit??

-- wordt gebruikt in formules, daarom dat Excel dit herkent.

Na de 0 getypt te hebben moet je de cel verlaten. Anders is er geen worksheet_selectionchange event.

Wigi

ja sorry maar snap er niets van! Ik heb het nu gedaan in een bestaande tapblad. Maar toch blijft de 0 een 0!!

Als ik een nieuw tabblad aanmaak en de code door voer dan doet hij het nog niet.

Als ik een nieuw excelbestand open dan lukt het wel.

Dus het zit in dat ene bestand.

Hoe kan dit?

Zet eens dit in een module:

Code:
Sub s
   MsgBox Application.EnableEvents
End Sub

En voer dit uit (druk F5).

Wat krijg je op het scherm?

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.