• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 draaitabel over meerdere tabblaen

marco1805

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2014
Hallo,

Ik heb o.a. ook wel hier gezocht, maar ik kom er gewoon niet uit.

In bijgaand bestandje zitten nu 2 tabbladen. Uiteindelijk zullen dit meerdere tabbladen (per vestiging) worden met een identieke indeling. Dit omdat er per vestiging de informatie via een downloadtool naar Excel wordt gezet. Iedere vestiging moet wel zijn eigen tabblad hebben in verband met andere informatie hier ook in staat. Deze is nu weggelaten ivm privacy.

Ik kom er gewoon niet uit hoe ik over meerdere tabbladen, 1 draaitabel kan maken waarin het volgende zichtbaar is:
1760341994746.png

Zie het knipsel wat er ongeveer uit zou moeten komen.

Dit heb ik weten te realiseren door de data uit de verschillende tabbladen weer te kopiëren naar 1 verzameltabblad. Maar dat is niet helemaal de bedoeling, want dat geeft weer teveel handelingen. Het zou zo simpel moeten zijn om de download (per vestiging) onder de bestaande info te plakken.

Wie kan mij helpen en dit ook uitleggen, want er moeten nog zeker 16 tabbladen worden toegevoegd.

Alvast bedankt voor de hulp.
Marco

Bijlagen

@jverkerk, dit ziet er precies eigenlijk zo uit, hoe ik het in mijn gedachten had. Super.

Alleen nog de vraag, hoe voeg ik een nieuw tabblad dan toe aan de draaitabel?

Als het goed is moet je een tabblad toevoegen en die moet ook beginnen met de naam MEL BE en daarna verversen of alles vernieuwen. Dit kan ook automatisch maar vind ik niet wenselijk.
Het nieuwe tabblad moet wel dezelfde structuur hebben als de vorige bladen.

Hallo Johan,

Dat is geweldig, echter niet elk tabblad begint met dezelfde kenmerken. Helaas is er ook geen gemene deler waar ik mee zou kunnen beginnen

Marco

Dat zei ik al, er zijn er hier bij die kunnen dat voor jouw oplossen.
Mijn kennis van power query is daar misschien niet toereikend genoeg voor.

Terug
Bovenaan Onderaan