1 extern hard disk aangesloten op... 2 pc's????

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjEngin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
288
Dag mensen van HelpMij,

Misschien wel een raar vraag... maar is het mogelijk om 1 externe harde schijf aan te sluiten aan 2 pc's?

Als ik in theorie zou kunnen nadenken... dan zou het zo kunnen zijn...

1 externe hard disk aangesloten op een USB hub

Van USB hub naar de ene pc en van USB hub naar de andere pc.

Zou op deze manier een extern hd gezien kunnen worden op beide pc's? Of is dat weer te moeilijk?

Als het wel mogelijk is... zou je dan 3 extern hd aan kunnen sluiten op 2 pc's? of misschien meer?

Dit in verband omdat ik van Pinnacle de "ShowCenter 200" heb met aan de voorkant een USB ingang. Zo kan ik films kijken op mijn tv via de extern hd ( als ik er 1 zou hebben wat binnenkort is ).

Graag hoor ik vele meningen :p

Groetjes,


Engin...
 
Laatst bewerkt:
Nou gewoon via USB lijkt het me echt niet kunnen. Maar goed wie weet, weeteen daar wel wat op.
Wat iig wel kan is NAS(netwerk) schijf via LAN of WAN. Deze is bruikbaar voor elke pc in je netwerk inclusief de showcenter.
Duur hoeft dat niet meer te zijn. WD en Freecom hebben exemplaren onder de €200,-
Je kan op deze manier net zo veel opslag krijgen als je wenst.
mvg leo
 
Ok... maar is er geen ... kopstuk ofzo waar je dus je ex hd kan aansluiten met nog 2 uitgangen naar 2 pc's toe?

Ik bedoel ik denk niet dat ik de enige ben die dat wil hebben.

Voor de koptelefoon bijvoorbeeld hebben ze nu een verlengstuk waarbij je op 1 ingang 2 koptelefoons kan aansluiten.

Waarom niet met een ex hd?
 
Waarom niet met een ex hd?
Stel je de situatie voor dat beide pc's een schrijfbewerking doen naar de HD.(dus onafhankelijk van elkaar.)

Ik vermoed dat er wel drives zullen zijn die die functionaliteit wel hebben maar de standaard huis tuin en keuken drives zullen niet weten wat ze moeten doen
 
Stel je de situatie voor dat beide pc's een schrijfbewerking doen naar de HD.(dus onafhankelijk van elkaar.)

Ik vermoed dat er wel drives zullen zijn die die functionaliteit wel hebben maar de standaard huis tuin en keuken drives zullen niet weten wat ze moeten doen

Dat lijkt me onwaarschijnlijk... want als je een harde schijf deelt op een netwerk... kunnen wel 2 pc's klooien op die harde schijf...

De pc waar de harde schijf inzit en een ander pc op het netwerk.

Dus in principe moet het wel kunnen... dunkt me...
 
Dan zit er een controller tussen, die de aanroepen reguleerd, de meeste externe schijven hebben gewoon een IDE/SATA - USB verloopje zitten die daar dus niet mee overweg kan.
 
Is het touwens niet zo, dat als je een harde schijf op de showcenter aansluit, deze door het hele netwerk benaderbaar is? In dat geval ben je klaar natuurlijk.
Verder praat een koptelefoon niet terug. Een harde schijf moet worden beschreven en gelezen, alleen daarom al onvergelijkbare grootheden dus.
 
Laatst bewerkt:
Dan zit er een controller tussen, die de aanroepen reguleerd, de meeste externe schijven hebben gewoon een IDE/SATA - USB verloopje zitten die daar dus niet mee overweg kan.


Nou je hebt ook van die kastjes... waar je een IDE harde schijf erin kan zetten. Dat tover je om in een ex hd.

Ik ga dit toch echt grondig uitzoeken. Ik ben echt overtuigd dat dit 100% wel te lukken is.

Een heel verslag volgt nog als het me gelukt is...
 
Is het touwens niet zo, dat als je een harde schijf op de showcenter aansluit, deze door het hele netwerk benaderbaar is? In dat geval ben je klaar natuurlijk..

Helaas die functie heeft hij niet.
 
Nou succes met deze queste.:)
Toch ben ik van mening dat het al is uitgevonden, maar dan NetworkAttachedStorage heet.
En de schijf inbouwen in een behuizing of voorgeinstalleerd door een fabrikant, maakt ip geen verschil voor de functionaliteit. Overigens bestaan daar USB en NAS varianten van.
Wat jij wil is een netwerk via USB. Als dat mogelijk was kon je ook je USB printer delen door hem via usbde verschillende pc's te pluggen. Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Verder heb je dan met USB het probleem dat je niet te lange kabels kan gebruiken, daar het signaal daar niet geschikt voor is.
mvg leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan