Ik ben een heel eind gekomen met het opzetten van de administratie van mijn werkplek, een drukkerij voor en door mensen met een verstandelijke handicap. Ook de administratie probeer ik (deels) te laten uitvoeren door onze doelgroep. Daarvoor is Excel met macro's zee geschikt gebleken. Ik had al eerder een vraag gesteld en de laatste reactie leverde een prachtig resultaat op. Helaas is de vraag weg (zit daar een limiet aan?), maar op deze manier wil ik de 'helpers' bedanken!
Ik heb nog een vraagje en zou wederom om hulp willen vragen voor het volgende:
De opgeslagen klantgegevens komen van het werkblad 'Klantgegevens' (met een macro) terecht in het werkblad 'Klantgegevenslijst' waar ze in een lijst verzameld worden. Nu wordt er nog handmatig een nieuw klantnummer ingevoerd in werkblad 'Klantgegevens'.
Wat ik graag zou willen is dat middels een macro in 'Klantgegevens' het opvolgende klantnummer (in dit geval 10002, en daarna 10003 enz.) in de daarvoor beschikbare cel wordt aangemaakt. M.a.w. dat er bij de cel uit het ene bestand '1' wordt opgeteld en in het andere bestand in de daarvoor beschikbare cel wordt ingevoerd door een macro in dat bestand.
Het werkblad 'Klantgegevenslijst' blijft gesloten. De actieve cel in dit bestand is altijd het laatst aangemaakte klantnummer.
Ik werk met office 2007 overigens.
Alvast bedankt.
Robert
Ik heb nog een vraagje en zou wederom om hulp willen vragen voor het volgende:
De opgeslagen klantgegevens komen van het werkblad 'Klantgegevens' (met een macro) terecht in het werkblad 'Klantgegevenslijst' waar ze in een lijst verzameld worden. Nu wordt er nog handmatig een nieuw klantnummer ingevoerd in werkblad 'Klantgegevens'.
Wat ik graag zou willen is dat middels een macro in 'Klantgegevens' het opvolgende klantnummer (in dit geval 10002, en daarna 10003 enz.) in de daarvoor beschikbare cel wordt aangemaakt. M.a.w. dat er bij de cel uit het ene bestand '1' wordt opgeteld en in het andere bestand in de daarvoor beschikbare cel wordt ingevoerd door een macro in dat bestand.
Het werkblad 'Klantgegevenslijst' blijft gesloten. De actieve cel in dit bestand is altijd het laatst aangemaakte klantnummer.
Ik werk met office 2007 overigens.
Alvast bedankt.
Robert