woltersm
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 jan 2010
Hallo mensen,
Wederom lang verhaal kort:
Tijdje geleden heb ik mijn zwager zijn oude videokaart (AMD Radeon HD 6900 Series) bij mij in de pc gezet, omdat ik graag meerdere monitoren wou aansluiten.
Mijn monitoren: Samsung SyncMaster SA300 en VDG (pre-historie)
Omdat de VDG alleen een VGA aansluiting heeft, gebruikte ik een verlengstukje van DVI ==> VGA.
Resultaat: de SyncMaster deed het, de VDG werd niet herkent.
Omdat ik opeens problemen kreeg met het geluid (zie link ) heb ik het 2e scherm probleem even aan de kant geschoven.
Nu heb ik intussen een nieuwe moederboard omdat dit oa de oorzaak was van bovenstaand probleem en kom ik terug bij mijn 2e monitor.
Omdat mijn nieuwe moederboard (Asus H87M-Plus) een VGA aansluiting heeft heb ik mijn VDG monitor hier op aangesloten.
Resultaat is het zelfde als eerst (SyncMaster werkt, VDG wordt niet herkent)
Nu heb ik even zitten Googlen en aan de hand daarvan het volgende geprobeerd:
1. Catalyst Controle Center en Configuratie scherm er op na geslagen, beide herkennen de 2e scherm niet/wordt niet weergegeven
2. PC opnieuw herstarten, SyncMaster werkt gewoon, VDG krijgt geen signaal en gaan in slaapmodus
3. Kabels omgewisseld (met verlengstukje beide op grafischekaart aangesloten), SyncMaster :thumb: VDG
Om te voorkomen dat poging 4 oa het ramen openen en mijn hele pc op straat te gooien bevat, leg ik mijn probleem aan jullie voor.
Wat denken jullie?
Vriendelijke groet,
Woltersm
Edit: alle details op een rijtje
Monitor 1: (hoofdscherm) Samsung syncMaster SA300
Monitor 2: VDG type onbekend
Monitor 3: Packerd Bell Viseo223DX
Moederbord: Asus H87M-Plus
videokaart: AMD Radeon HD 6900 Series
gewenste bekabeling DVI-D
Wederom lang verhaal kort:
Tijdje geleden heb ik mijn zwager zijn oude videokaart (AMD Radeon HD 6900 Series) bij mij in de pc gezet, omdat ik graag meerdere monitoren wou aansluiten.
Mijn monitoren: Samsung SyncMaster SA300 en VDG (pre-historie)
Omdat de VDG alleen een VGA aansluiting heeft, gebruikte ik een verlengstukje van DVI ==> VGA.
Resultaat: de SyncMaster deed het, de VDG werd niet herkent.
Omdat ik opeens problemen kreeg met het geluid (zie link ) heb ik het 2e scherm probleem even aan de kant geschoven.
Nu heb ik intussen een nieuwe moederboard omdat dit oa de oorzaak was van bovenstaand probleem en kom ik terug bij mijn 2e monitor.
Omdat mijn nieuwe moederboard (Asus H87M-Plus) een VGA aansluiting heeft heb ik mijn VDG monitor hier op aangesloten.
Resultaat is het zelfde als eerst (SyncMaster werkt, VDG wordt niet herkent)
Nu heb ik even zitten Googlen en aan de hand daarvan het volgende geprobeerd:
1. Catalyst Controle Center en Configuratie scherm er op na geslagen, beide herkennen de 2e scherm niet/wordt niet weergegeven
2. PC opnieuw herstarten, SyncMaster werkt gewoon, VDG krijgt geen signaal en gaan in slaapmodus
3. Kabels omgewisseld (met verlengstukje beide op grafischekaart aangesloten), SyncMaster :thumb: VDG

Om te voorkomen dat poging 4 oa het ramen openen en mijn hele pc op straat te gooien bevat, leg ik mijn probleem aan jullie voor.
Wat denken jullie?
Vriendelijke groet,
Woltersm
Edit: alle details op een rijtje
Monitor 1: (hoofdscherm) Samsung syncMaster SA300
Monitor 2: VDG type onbekend
Monitor 3: Packerd Bell Viseo223DX
Moederbord: Asus H87M-Plus
videokaart: AMD Radeon HD 6900 Series
gewenste bekabeling DVI-D
Laatst bewerkt: