1 tot 5 Betatesters gezocht: Website - Editor (voor html pro's alleen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Op het moment werk ik alleen met een text editor (gEdit - kladblok met kleurtjes en tabs zegmaar) en een browser (meestal Firefox). Zoals csshunter al zei, 'opslaan, upload, refresh'. En bij de php-loze projectjes zelfs zonder uploaden.
Ik denk dat de meeste "html pro's" (hey, het is jou titel hoor! ;)) geen behoefte heben aan een preview. Ik tenminste niet.

Wat ik op het moment eigenlijk mis in mijn huidige text editor is hetgeen wat duidelijk bij jouw editor aanwezig is: zo'n 'project viewer', een boomstructuur met daarin de mapjes + files. Op het moment doe ik alles via een explorer-window; wisselen van mn editor (file 1) naar explorer, naar de goede map gaan, en (file 2) openen in de editor. Dit gaat goed, maar ik denk dat het een stuk makkelijker (en sneller!) gaat als ik niet steeds hoef te alt-tab'en.

In principe ligt het er natuurlijk aan wat jij precies van plan bent met deze editor. Tot hoe ver wil je gaan? Moet er een browser-viewer in? Een color-picker? Een contrast-analyzer? Wil je dat je editor meer een tool wordt voor webdesigners of webdevelopers?

Niet dat het niet allebij tegelijkertijd kan, hoor. Maar ik weet niet precies hoeveel werk je er in wilt steken. ;)

:thumb:

[edit]Oh ja, trouwens, wat een *zeer* groot pluspunt zou zijn is javascript/php/css highlighting![/edit]

Laatst bewerkt:
@laurensoosting: Inmiddels was ik daar al (af en toe) mee aan het brainstormen.
Ik zie bijvoorbeeld, wanneer je "Apache" start httpd.exe wordt gestart en bij "FileZilla" FileZillaServer.exe. Deze zou ik kunnen gebruiken voor het oproepen van de pagina's in de interne browsers. Ik zal dat later eens testen en dan hoor je het wel ;)

@csshunter: de ingebouwde browsers hebben niets met de browser nodig die je op jouw computer hebt geïnstalleerd. het zijn de officiële componenten die door de browser-makers worden gebruikt ;)

EDIT: @That Guy: Zit er al in ;)

Laatst bewerkt:
Hoi Radjesh,

cool! Maar wat ik eigenlijk bedoelde is syntax highlighting voor inline stukjes script. Kijk eens naar je 2e screenshot; de code IN de html script tag is niet gehighlight. Maargoed, dit is misschien teveel gevraagd, moet nog steeds eens een editor vinden die dat kan!

Oooh, ik snap wat je bedoelt. Dat heet geloof ik codeblock-highlight. Wellicht voor in de toekomst.

@#20:
Met mijn vraag: "Zou er wel vraag naar zijn?" doelde ik op het programma zelf. ;)
Tja, oei, de vraag der vragen! ;)
Valt bv. uiteen in:
  • Heeft de "doelgroep" (van > 100 klanten) een vraag naar dit product? (= marktonderzoek)(= is voor een NL-versie in NL voldoende emplooi te verwachten, of beter in het EN maken en internationaal gaan?)
  • Zo ja, hoe komen deze vragers bij jouw antwoord? Resp. hoe komt de doelgroep te weten dat ze bij jou moeten zijn en niet ergens anders? (= te verwachten kosten/baten promotie-activiteiten, o.a. de uren die daarin gaan zitten; heb je bv. al een netwerk van potentiële klanten?)
  • Hoe groot is de concurrentie, zowel in de free text-edititors als in de betaalde knapen?
  • Wat kunnen de al bestaande text-editors allemaal?
    Wat is het onderscheidend vermogen van jouw editor t.o.v. alle andere? Wat maakt 'm uniek?
  • Er zijn een heleboel free text-editors, zegt Google. Wat is het doorslaggevend argument waarom ik er € 12,50 voor moet neerleggen als ik ook een vrije jongen kan krijgen?
  • Bij een gratis editor kan ik ´m altijd eens proberen, en als ie niet bevalt weer wegkieperen. Voor ik iets ga kopen, wil ik wel zeker weten dat ie doet wat ie belooft. Alleen een prachtig rijtje features of screenshots op een website zegt me dan weinig (ongeveer zoals een WYSIWYG-webbuilder een mooi doosje op een flashing site laat zien en zegt dat je helemaal geen html hoeft te kennen en alles vanzelf gaat). Ik zou 'm eerst draaiend willen zien! Komt er een online demo-versie of een trial-periode?
Afijn, stuk voor stuk lastige vragen...

Met vriendelijke groet,
CSShunter

<fluistermode - niet verder vertellen>
Naast Kladblok/Notepad++ heb ik nog een aftandse FrontPage, die ook mooie code-kleurtjes geeft, en een lokale mappenboom. Heeft ook een goede zoek&vervang functie (zowel per pagina als sitebreed). Zolang ik in de codeview blijf bij het ontwerpen, en de ontwerpweergave alleen af en toe gebruik om er teksten in te dumpen, is er niets aan de hand. FileZilla geeft de lokale en server-mappen mooi naast elkaar, en de browsers zie ik het liefst op hun eigen volledig scherm. Met Firebug en de Webdevelopers Toolbar heb ik al instrumenten om snel online iets te diagnosticeren of uit te proberen, ook op niet-lokale pagina's.
Wat wil een mensch nog meer? :D - Kortom, eigenlijk ben ik hiermee best tevreden. Het enige waar ik eigenlijk last van heb, is (behalve IE) de paar seconden zwart scherm die ik krijg bij een resolutie-wisseling voor een testpagina. Maar dat valt via een editor niet op te lossen.
</fluistermode - niet verder vertellen>

Laatst bewerkt:
Hey Radjesh Klauke,

Mooi programma ziet er goed uit :thumb:
Maar waar heb je het in geschreven?

@Stevanz: Ola Friesland-genoot ;) Programma is ontwikkeld in VB.NET.

@CSShunter, DorCo en ThatGuy: Ik ben er nog mee bezig, maar er komen soms dingen tussendoor die eerst moeten. Inmiddels zelf al een hoop problemen getackeld en functies toegevoegd (screenshot) jullie krijgen zo spoedig mogelijk bericht.

Momenteel zoek ik naar een goede oplossing voor het opslaan van de openstaande, nog niet opgeslagen documenten wanneer je het programma wilt sluiten.

- Wanneer je een .htm, html of een php bestand opent dan wordt er een voorbeeld aangemaakt in de browsers (IE en FF, welke in het programma zelf zijn geïntegreerd);
- Wanneer je een document opslaat, (ctrl+s of via menu) dan worden de webpagina's geupdate met de aanpassingen;
- Officële windows-shell icons worden in de projectmanager zelf weergeven;
- Programma controleert nu ook of het document al is geopend;
- Verwijderen van volledig project inclusief bestanden of alleen projectnaam;
- en nog een aantal dingen waar ik nu even niet op kan komen;

66dx1w.png

Laatst bewerkt:
Ziet er zeker al goed uit :)
kan niet wachten om er zelf eens wat scripts door te halen

succes :thumb:

@Remco: Het implementeren van een FTP is een zeer ingewikkeld proces en enorm veel werk. Er zijn echter wrappers aanwezig, maar die kosten dan ook aardig wat.

Zo ingewikkeld is het nou ook weer niet Radjesh Klauke:

Code:
        Dim request As System.Net.FtpWebRequest = DirectCast(System.Net.WebRequest.Create("Waar het opgeslagen moet worden hier"), System.Net.FtpWebRequest)
        request.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("[COLOR="red"]Gebruikersnaam[/COLOR]", "[COLOR="red"]Wachtwoord[/COLOR]")
        request.Method = System.Net.WebRequestMethods.Ftp.UploadFile

Dim file() As Byte = System.IO.File.ReadAllBytes("Bestand(en) die je op de server wil zetten hier")

Dim strz As System.IO.Stream = request.GetRequestStream()
        strz.Write(file, 0, file.Length)
        strz.Close()
        strz.Dispose()

Bedankt stefanz, maar zo werkt het helaas niet. De gebruiker moet veel meer dingen kunnen doen dan alleen maar simpelweg uploaden. Het zal zoiets worden als FireFTP. Simpel, maar met de nodige functionaliteit.

Laatst bewerkt:
Het "opslaan-probleem" bij het afsluiten nog niet op kunnen lossen, dus verder gegaan met ontwikkeling;
- Vele kleine, maar irritante bugs opgelost;
- IntelliPromt voor HTML-taal, inclusief alle HTML5 tag;

zv1tfc.png

Ik ben jullie nog niet vergeten, maar door overige drukte even niet zo veel tijd gehad. Intussen vele aanpassingen waardoor er een hoop andere problemen ontstonden. Het gaan om een hoop kleine, maar subtiele dingen waar het programma rekening zal moeten houden. Bijna alles opgelost, dus jullie horen spoedig.

Laatst bewerkt:
Off topic:

@Radesh,

Ben je geïnspireerd door Pablo (WB) aan dit project begonnen?

On Topic:

Ziet er zeer goed uit.

Ik wilde zelf HTML gaan leren, want ik heb een beetje genoeg van de WYSIWYG-builder. Er komen een hoop nieuwe dingen bij, maar de oude controls worden amper tot niet meer geupdate. Dat is erg jammer, want ze werken lang niet optimaal en kunnen in veel gevallen enorm worden verbeterd. Het is echt een fantastisch product, maar ik wil zelf meer, maar dat betekent ook dat ik HTML(5) moet gaan leren. Erg lang op internet naar een editor gezocht die aan mijn specs zou moeten voldoen. Zoals je weet ben ik een echte designer, maar kon niets naar mijn smaak vinden, derhalve zelf maar eens aan de slag gegaan en ziehier het resultaat.

Het programma is zo goed als gereed voor de eerste beta-release. De uitgekozen heren zullen volgende week bericht van moi ontvangen.

@csshunter
@That Guy
@DoRcO

Kunnen jullie mij een PM zenden met jullie officiële email adres? Ik kan zelf geen PM verzenden helaas, anders had ik het wel op die manier gedaan. Of neem anders even (telefonisch) contact met me op. Gegevens zijn op mijn web te vinden. Maar het liefst via een PM. Alvast bedankt.

Hoi Radjesh,

Helaas kunnen op dit forum alleen betalende members (verenigingsleden) PM'en. Dus dat zal niet gaan. Heb via je website een mail gestuurd (overigens is mijn email te vinden op mn site).

:thumb:

direct bij het openen krijg ik de volgende error

attachment.php

met beschrijving:

See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.UnauthorizedAccessException: Access to the path 'C:\Program Files (x86)\Fenix Software\shared\settings.xml' is denied.
at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
at System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy, Boolean useLongPath)
at System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share)
at System.Xml.XmlWriterSettings.CreateWriter(String outputFileName)
at System.Xml.XmlWriter.Create(String outputFileName, XmlWriterSettings settings)
at System.Xml.Linq.XElement.Save(String fileName, SaveOptions options)
at Webstract.frm_main.mnuFile_new_Click(Object sender, EventArgs e)
at DevComponents.DotNetBar.BaseItem.RaiseClick(eEventSource source)
at DevComponents.DotNetBar.BaseItem.InternalMouseUp(MouseEventArgs objArg)
at DevComponents.DotNetBar.PopupItem.InternalMouseUp(MouseEventArgs objArg)
at DevComponents.DotNetBar.ButtonItem.InternalMouseUp(MouseEventArgs objArg)
at DevComponents.DotNetBar.MenuPanel.OnMouseUp(MouseEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at DevComponents.DotNetBar.MenuPanel.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 4.0.0.0
Win32 Version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
Webstract
Assembly Version: 1.0.0.0
Win32 Version: 1.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Fenix%20Software/Webstract.exe
Microsoft.VisualBasic
Assembly Version: 10.0.0.0
Win32 Version: 10.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
Win32 Version: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Core
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
System.Windows.Forms
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
Skybound.Gecko
Assembly Version: 1.9.1.0
Win32 Version: 1.9.1.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Fenix%20Software/Skybound.Gecko.DLL
DevComponents.DotNetBar2
Assembly Version: 9.4.0.1
Win32 Version: 9.4.0.1
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Fenix%20Software/DevComponents.DotNetBar2.DLL
System.Data.SqlServerCe
Assembly Version: 3.5.1.0
Win32 Version: 3.5.5692.0
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Data.SqlServerCe/3.5.1.0__89845dcd8080cc91/System.Data.SqlServerCe.dll
System.Data
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_32/System.Data/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
System.Transactions
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_32/System.Transactions/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Transactions.dll
Accessibility
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Accessibility/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Accessibility.dll
Colors
Assembly Version: 1.0.4074.19395
Win32 Version: 1.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Fenix%20Software/Colors.DLL
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Xml.Linq
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml.Linq/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.Linq.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

framework 4 en SqlServerCe 3.5 SP1 zijn beiden geinstalleerd

64-bit compatible??

Bijlagen

• err1.png
    err1.png
    18 KB · Weergaven: 102
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan