1 van deze 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
core I7 is inderdaad nu het snelste op de markt, maar voor gaming wat overbodig imo. kun je denk ik beter wachten op de I5 cpu`s die in september(??) op de markt komen. voor gaming is AMD gewoon een goede keus nu

Waarom wachten op i5? Die is waarschijnlijk langzamer dan de i7.Wel een stukkie goedkoper maar dat verschilt ook niet bijster veel. Als je wil gaan gaan gamen, dan is de phenom II de beste en goedkoopste oplossing. Aan een i7 heb je pas wat als je iets zoals een 2 HD4890's in je systeem hebt iets. Voor de rest ga je er niet veel van merken.

I7 is nutteloos voor hem, daarom zeg ik dat hij beter kan wachten op I5 als hij zonodig intel wil. persoonlijk was ik ook al voor phenom 2 gegaan hoor

I7 is nutteloos voor hem, daarom zeg ik dat hij beter kan wachten op I5 als hij zonodig intel wil. persoonlijk was ik ook al voor phenom 2 gegaan hoor

nutteloos?? de socket i7 is de toekomst de i5 gaat waarschijnlijk de socket 775 opvolgen en amd blijft nog eventjes op hetzelfde niveau met de phenom 2 wat overgens kwa prijs wel okey is ja maar kan toch niet tippen aan de i7 die dan wel duurder is
zo nuttenloos vind ik het niet om de i7 te kopen want als ik voor de phenom2 zou gaan dan zit ik over een half jaar weer te klagen door een nieuw op de markt gebracht amd socket terwijl de i7 nog heel wat jaartjes doorgaat met dezelfde processors....
dit scheeld me dan weer een moederbord en geheugen mischien moet ik met de tijd dan alleen een andere snellere processor aanschaffen....

zo bekijk ik het.
na 4 jaar een nieuw moederbord en processor mag het van mij best wat kosten ,ik kan de btw ook nog afschrijven dus ik denk dat het niet nutteloos is om voor het nieuwste te gaan wat er op dit moment op de markt is.....

als je socket AM3 koopt, zul je denk ik niet zo snel weer lopen zeuren over een nieuwe socket. ik denk namelijk niet dat je elk half jaar je processor upgrade.
maar als je geen BTW hoeft te betalen zou ik ook voor I7gaan, dat is wel erg goedkoop dan.
met nutteloos bedoel ik gewoon dat AM3/phenom2 erg goed is voor gaming, en dat de I7 de meerprijs eigenlijk niet waard is. (dat vind ik tenminste, maar als ik geen BTW betaalde zou ik ook altijd wat duurders halen natuurlijk)

nutteloos?? de socket i7 is de toekomst
Hoe kom je erbij?
Socket i7 zal altijd hun extreme platform blijven,.dat is waarvoor het in het leven is geroepen.

de i5 gaat waarschijnlijk de socket 775 opvolgen en amd blijft nog eventjes op hetzelfde niveau met de phenom 2 wat overgens kwa prijs wel okey is ja maar kan toch niet tippen aan de i7 die dan wel duurder is
zo nuttenloos vind ik het niet om de i7 te kopen want als ik voor de phenom2 zou gaan dan zit ik over een half jaar weer te klagen door een nieuw op de markt gebracht amd socket
ONZIN. Socket AM3 is net nieuw. Het duurt nog tot half 2010 tot er weer iets gaat gebeuren op dit vlak bij AMD (daar is nog niet veel nieuws over bekend)
i7 levert nauwelijks betere prestaties bij gamen.
De nieuwe i5 zal qua prestaties echt niet slechter presteren dan de goedkooopste i7.

terwijl de i7 nog heel wat jaartjes doorgaat met dezelfde processors....
Hoe weet je dit zo zeker?

Een aantal jaar geleden kwam AMD met socket 940. Deze was bedoeld voor de highend makrt. (jiust: hetzelfde als wat intel met de i7 doet). Dit plaatform is na het mainstream worden van socket 939 snel gedumpt. Of dit bij i7 ook niet gaat gebeuren is gissen.

dit scheeld me dan weer een moederbord en geheugen mischien moet ik met de tijd dan alleen een andere snellere processor aanschaffen....

zo bekijk ik het.
na 4 jaar een nieuw moederbord en processor mag het van mij best wat kosten ,ik kan de btw ook nog afschrijven dus ik denk dat het niet nutteloos is om voor het nieuwste te gaan wat er op dit moment op de markt is.....
Nieuwste van het nieuwste is meestal onverstandig... Althans.. voor je portemonnee.

En wat ik niet begrijp: je begint dit draadje met een paar goedkope flutvideokaarten, mar straks wil je wel de duurste processors gaan kopen. Vind jij het dan gek dat je adviezen krijgt als dat je niets hebt aan i7?
Je komt namelijk niet over als iemand die het maximale nodig heeft, qua systeem.

Hoe kom je erbij?
Socket i7 zal altijd hun extreme platform blijven,.dat is waarvoor het in het leven is geroepen.

ONZIN. Socket AM3 is net nieuw. Het duurt nog tot half 2010 tot er weer iets gaat gebeuren op dit vlak bij AMD (daar is nog niet veel nieuws over bekend)
i7 levert nauwelijks betere prestaties bij gamen.
De nieuwe i5 zal qua prestaties echt niet slechter presteren dan de goedkooopste i7.

Hoe weet je dit zo zeker?

Een aantal jaar geleden kwam AMD met socket 940. Deze was bedoeld voor de highend makrt. (jiust: hetzelfde als wat intel met de i7 doet). Dit plaatform is na het mainstream worden van socket 939 snel gedumpt. Of dit bij i7 ook niet gaat gebeuren is gissen.

Nieuwste van het nieuwste is meestal onverstandig... Althans.. voor je portemonnee.

En wat ik niet begrijp: je begint dit draadje met een paar goedkope flutvideokaarten, mar straks wil je wel de duurste processors gaan kopen. Vind jij het dan gek dat je adviezen krijgt als dat je niets hebt aan i7?
Je komt namelijk niet over als iemand die het maximale nodig heeft, qua systeem.

Op dit moment zijn alle Phenom II varianten beter (behalve in SuperPi) dan gelijkwaardig geprijsde Core 2 varianten. Maar zoals ik al eerder zei, AMD houd op waar Core i7 begint

en wat betreft over die videokaart ja voor mijn huidig systeem wou ik niet veel spenderen ,maar kreeg te horen dat dit systeem aan de lage kant is en heb wel weer zin in een nieuwe systeem
maar aan een nieuw systeemwiil ik wel wat geld uitgeven

Laatst bewerkt:
Maar wat is je budget (of heb ik er overheen gelezen)
Voor een werkend i7 syteempje ben je al zo 800 euro kwijt.
Dan is AMD stukken goedkoper. Maar dan niet alleen in de processor zelf, maar ook met moederborden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan