1606 could not access network location:. Onherstelbare fout bij Java installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PlusPlus

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Beste forum helpers,

Ik kan geen updates van Java maken want dan krijg ik: fout 1606, could not access network location.
Helaas kan ik Java ook niet van mijn computer verwijderen want dan krijg ik niet zo iets: fout 1606:. could not access network location. En vervolgens: Onherstelbare fout bij installatie. Het verwijderen gaat dan niet door.

Wat houd dit allemaal in en is er wat aan te doen?
Ik heb al wat gegoogled maar de aangedragen oplossingen leiden er wonderlijk genoeg alleen maar toe dat ik mijn pictogrammen in de taakbalk kwijt raak.

Ik wil graag Java op mijn computer houden, maar dan moet het wel normaal werken.

Groetjes,

PlusPlus

Hoi,
heb je alle oudere updates van java verwijderd (configscherm>software)? Nu gaat dat automatisch maar vroeger niet.
http://www.java.com/nl/download/help/java_update.xml
Er zit momenteel een ernstig lek in java, schakel java uit in je browser (invoegtoepassingen beheren o.i.d.) en probeer dan te deïnstalleren.
Scan ook eens met Mbam (zie link in m'n handtekening).
Geef ff aan welke browser dat je hebt.

Laatst bewerkt:
Hoe verwijder je de oudere updates?
Java zelf verwijderen lukt dus niet.
Ik gebruik Google Chrome.
Van die lek weet ik en daarom deze posting.
Normaal interesseert het me niet of ik een paar honderd updates van Java achter loop.

Hoe verwijder je de oudere updates?
Staat in m'n vorige post, configuratiescherm>software (windowstoets + r>typ>control>enter).
Hoe dat in goolgle chrome zit weet ik niet, bij instellingen of zoiets, google chrome was niet mijn ding.

Laatst bewerkt:
Verwijderen lukt niet, ik krijg dan dezelfde foutmelding.

Ik had Mbam, maar Spybot bevalt mij beter.
Niets mis met Mbam maar gewoon een persoonlijke voorkeur.

Je kunt ook gewoon het hele installatiepakket downloaden en die installeren (het zogenaamde "offline" pakket). link

Tijs.

Beste dnties,
Heb ik net gedaan op mijn andere PC.
Daar had ik het zelfde probleem.
Met IOBIT -uninstaller heb ik de oude java geforceerd gedeinstalleerd en daarna nog wat resterende sleutels weggehaald met Regcleaner.
Daarna heb ik gedaan wat jij zegt en met success.
Maar voor mij is hiermee de vraag niet opgelost want het was een hele omweg en ik wil gewoon weten wat er aan die fout "1606" te doen is.
Lange Pier, java heb ik nodig omdat ik zelf in java programmeer en het leuk vind om zo nu en dan mijn eigen applicaties en applets te kunnen bekijken.

Overigens betekent een 1606 melding meestal dat er ergens een verwijzing staat naar een schijfletter die niet (meer) beschikbaar is.
Kijk eens het volgende na:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
set > variabelenlijst.txt
notepad variabelenlijst.txt

Kijk na of je ergens een afwijkende schijfletter tegenkomt (in ieder geval een schijfletter die niet (meer) op je computer aanwezig is), bijv. van een (ooit) aangesloten USB-stick, een netwerkschijfkoppeling die je nu niet meer hebt etc.
Laat ons dan weten welke omgevingsvariabele die afwijkende schijfletter bevat en welke waarde die nu heeft.

Ik meld dit omdat je anders bij andere sofware-installaties tegen dezelfde melding aan kunt lopen...

Tijs.

Ja ik zie bij PATH een paar keer een afwijkende letter die nu niet meer voor komt.
Ik heb op deze computer alleen als interne harde schijf c:
Maar in PATH staat een paar keer d: en e:.
En zelfs Y maar dat had met een gedeelde schijf in mijn netwerkje te maken.

Path=C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem;\\Kees;\\Kees\D:\;\\Kees\E:\;\\Kees\C:\;\\Kees\D:\jdk1.6.0_25;\\Kees\D:\jdk1.6.0_25\;Y:\jdk1.6.0_25;Y:\jdk1.6.0_25\bin;

Het ziet er trouwens allemaal een beetje vreemd uit, ik ga het dadelijk veranderen maar eerst graag jouw commentaar.

Path lijkt mij er niets mee te maken te hebben, maar het kan zeker geen kwaad om ongeldige verwijzingen eruit te halen.
Het gaat meer om omgevingsvariabelen zoals APPDATA, TEMP, TMP, ALLUSERSPROFILE, USERPROFILE, LOCALAPPDATA, PUBLIC etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, doe het dan even zo (niet alle lokaties worden met SET getoond):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
reg.exe export "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" usershellfolders.txt
reg.exe export "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" shellfolders.txt
notepad usershellfolders.txt
notepad shellfolders.txt

Kijk of je in de 2 geopende kladblok-vensters afwijkende zaken tegenkomt.

Tijs.

Het lukt niet maar ik weet ook niet zo veel van DOS dus misschien begrijp ik het verkeerd.
Ik heb ingetypt reg.exe export.
Dan krijg ik een foutmelding.
Toen reg.exe.
Dan krijg ik te weinig parameters.
Toen reg.exe export "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" usershellfolders.txt
Daarop kreeg ik "ongeldige sleutelnaam".
Toen notepad usershellfolders.txt
Er kwam een leeg scherm en de mededeling dat dit bestand niet bestaat en of ik het wilde maken.
Het zelfde gebeurde bij:
notepad shellfolders.txt

Commando regels kloppen gewoon.
Doe het anders: Kijk rechtstreeks in de registry (zonder export acties etc.):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Op vraag over toestaan of niet natuurlijk Ja kiezen.
Maak het regedit scherm maximaal groot.

Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Kijk naar het rechter deelvenster voor evt. afwijkingen (aparte schijfletters). Zie shell_folders.jpg in de bijlagen hoe het bij mij staat.
Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Kijk naar het rechter deelvenster voor evt. afwijkingen (aparte schijfletters). Zie user_shell_folders.jpg in de bijlagen hoe het bij mij staat.

Tijs.

Bijlagen

• shell_folders.jpg
    shell_folders.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 51
  • user_shell_folders.jpg
    user_shell_folders.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb het allemaal bekeken.
Allereerst staan er bij mij geen vreemde schijfletters.
Maar ik zag wel wat anders namelijk dat er bij jou regelmatig "roaming" staat.
Nu zag ik laatst op Google een posting over fout 1606 waarin geadviseerd werd om bij 1 key het woordje roaming toe te voegen.
Het resultaat bij mij was dat alle pictogrammen van mijn taakbalk waren verdwenen en ik een image moest terug zetten.
Maar ik zie dat er bij jou veel meer "roaming" tussen staat en het zal er misschien toch mee te maken hebben.

a. Geen bijlagen te zien in je laatste 2 postings.
b. Je vraag staat in de Windows XP sectie. Mijn schermafdrukken gaan uit van Windows 7. Het is dus van belang dat je even duidelijk maakt of je Windows 7 of Windows XP hebt op beide computers.
Roaming komt namelijk niet voor bij Windows XP, maar wel bij Vista en Windows 7...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan