174 gig kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
783
hoi ik heb een harde schijf van 300 gig nu heb ik windows xp pro erop nieuw op gezet en nu heb ik maar 127 gig over hoe krijg ik rest terug?
ik heb een floppie gebruikt met fdisk schijnbaar is er wat fout gegaan daar hoe kan ik het herstellen?
 
Moederbord kan wel 300 Gig aan ?
Kijk eens via start - configuratiescher - systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer.
Daar zal dan ook het gedeelte staan wat nog niet gereed is dat kun je daar dan doen.
 
Schijf toevallig in meerdere partities verdeeld en niet geformateerd kijk even bij schijfbeheer of daar toevallig niets bij staat
 
daar staat dat het in orde is maar ik heb toch echt 300 gig?

ik heb een pentium 4cpu 3.00ghz
kloksnelheid 3.00 ghz
512 ram geheugen

wat heb ik fout gdaan dat ik zoveel gig kwijt ben?
 
Heb je nu al gekeken wat ik aangaf en zo ja wat zie je daar dan.:eek:
 
Heb je sp2 er ook opgezet?

Dan zie je bij schijfbeheer de rest staan
 
Geplaatst door puppie
Heb je nu al gekeken wat ik aangaf en zo ja wat zie je daar dan.:eek:

ja heb ik gedaan daar staat maar 1 schijf met 127 gig

er staat patitie standaard ntfs in orde systeem capaciteit 128.00 gb vrije ruimte 125 gb percentage 97 %
en partitie standaard cdfs in orde 635 mb vrije ruimte percentage vrij 0 %
 
Geplaatst door m@rio
Heb je sp2 er ook opgezet?

Dan zie je bij schijfbeheer de rest staan

nee gaat niet
maar kan ik niet op een andere manier zien waar die gb gebleven zijn ze kunnen toch niet zomaar verdwenen zijn ?
 
Jumper staat niet op Cap Limit? (deze optie kennen veel schijven)

Daarnaast zul je toch echt SP1 of SP2 moeten installeren.
 
Geplaatst door Muurhond
Jumper staat niet op Cap Limit? (deze optie kennen veel schijven)

Daarnaast zul je toch echt SP1 of SP2 moeten installeren.

hoe kom ik daar dan bij die jumper?
 
ja dat weet ik zeker want ik had zelfs de keuze uit 400 gig maar toen heb ik gekozen voor 300 en voor dat ik xp opnieuw erop had gezet had ik wel 300 gig
 
Geplaatst door APOCALYPSE


hoe kom ik daar dan bij die jumper?
Jumper zit achter op de hardeschijf.
Welke hardeschijf is het precies?
 
Trouwens, als het een Maxtor-schijf betreft, dan zul je eerst partities moeten aanmaken met het programma MaxBlast 4.

MaxBlast 4 benut de volledige capaciteit van je schijf. Hierna ga je XP en installeren en zorg ervoor dat deze op de c:\-partitie wordt geinstalleerd. Je zal een keuze krijgen om deze partitie aan te passen (formateren, NTFS of FAT32 etc). Formateer alleen deze partitie volledig en maak hem NTFS en niet FAT32. Veder ook niet meer gaan rommelen met de grootte van de partitie. Nu zal XP gaan installeren op de c:\-partitie.

Na het installeren van XP, installeer je SP2. Wanneer je dit hebt gedaan, kan je in XP zelf je andere partitie gaan formateren (ook als NTFS) en zal de volledige capaciteit worden benut.
 
hij had tog al 300 gb zegt ie zelf:confused: dus als hij zou kijken bij schijfbeheer MOET hij die gwn vinden!!!(start-configuratiescherm-prestaties en onderhoud-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer)
waarschijnlijk dacht hij dat hij bij deze computer moest wezen. als je dan daar zit moet je es kijken of er 300 gigabyte staat bij schijf 0. ik vermoed ook niet dat hij naar zijn jumpers moet gaan kijken daar hij gwn windows opnieuw heeft geinstaleerd en al eens 300 gehad heeft. tenzij hij uitereaard in zijn kast heeft zitten prutsen;)
 
ik zal eigenlijk niet weten wat voor schijf erin zit ik weet wel met andere pcs als ik ze formatteer heb ik er geen last van dan gaat alles goed dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaakt?
maar wat ik nog het gekste vindt is ok dat ik meschien een fout gemaakt heb dat ik zoveel gig kwijt ben ok maar dan moet je toch ergens kunnen zien waar de rest staat zodat ik het kan herstellen?
 
ga dan eerst eens op zoek naar het merk en type van je harddisk.
Plaats dat hier en de antwoorden komen dan gericht.
Zoals je nu typt lijkt het net of je een 130 GB schijf hebt.
 
dees is tog gwn een beperking van xp??? met SP2 te installeren zou dit moeten opgelost zijn.
 
Geplaatst door skelle
hij had tog al 300 gb zegt ie zelf:confused: dus als hij zou kijken bij schijfbeheer MOET hij die gwn vinden!!!(start-configuratiescherm-prestaties en onderhoud-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer)
waarschijnlijk dacht hij dat hij bij deze computer moest wezen. als je dan daar zit moet je es kijken of er 300 gigabyte staat bij schijf 0. ik vermoed ook niet dat hij naar zijn jumpers moet gaan kijken daar hij gwn windows opnieuw heeft geinstaleerd en al eens 300 gehad heeft. tenzij hij uitereaard in zijn kast heeft zitten prutsen;)

bij schijf 0 staat gewoon 128 gb

dan staat er ook nog schijf 1 verwisselbaar geen medium
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan