174 gig kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door skelle
dees is tog gwn een beperking van xp??? met SP2 te installeren zou dit moeten opgelost zijn.

dit zal het wel is kunnen zijn maar dan zou ik nooit een ander besturings systeem kunnen installen?
 
Geplaatst door skelle
dees is tog gwn een beperking van xp??? met SP2 te installeren zou dit moeten opgelost zijn.

Als je de schijf verkeert indeelt met FDISK bijvoorbeeld, niet.

Als je de schijf goed indeelt, dan zal XP zonder SP1/SP2 de schijf wel herkennen, maar niet volledig. Pas met SP1/SP2 erop kan XP de schijf volledig benutten.

Ik heb een 250gb schijf en een 160gb schijf, beide Maxtor, ingedeeld met MaxBlast4. Toen XP geinstalleerd met SP2 en de hele mikmak, en geen problemen.

APOCALYPSE,

Kijk ff met Everest wat voor merk schijf je hebt.
 
Geplaatst door Muurhond


Als je de schijf verkeert indeelt met FDISK bijvoorbeeld, niet.

Als je de schijf goed indeelt, dan zal XP zonder SP1/SP2 de schijf wel herkennen, maar niet volledig. Pas met SP1/SP2 erop kan XP de schijf volledig benutten.

Ik heb een 250gb schijf en een 160gb schijf, beide Maxtor, ingedeeld met MaxBlast4. Toen XP geinstalleerd met SP2 en de hele mikmak, en geen problemen.

APOCALYPSE,

Kijk ff met Everest wat voor merk schijf je hebt.

het is een maxtor 6b30050
 
Geplaatst door Muurhond


Als je de schijf verkeert indeelt met FDISK bijvoorbeeld, niet.

Als je de schijf goed indeelt, dan zal XP zonder SP1/SP2 de schijf wel herkennen, maar niet volledig. Pas met SP1/SP2 erop kan XP de schijf volledig benutten.

Ik heb een 250gb schijf en een 160gb schijf, beide Maxtor, ingedeeld met MaxBlast4. Toen XP geinstalleerd met SP2 en de hele mikmak, en geen problemen.

APOCALYPSE,

Kijk ff met Everest wat voor merk schijf je hebt.

ik heb wel gehoord dat je grote schijfen niet met f disk moet formatten maar gewoon met win xp cd zelf klop dat dat schijnt beter te zijn?
 
Wat voor merk en type schijf is het?
Je zult vermoedelijk een programma van de fabrikant moeten gebruiken om te partitioneren om je volledige partitie te krijgen van 300gig
 
Geplaatst door APOCALYPSE


ik heb wel gehoord dat je grote schijfen niet met f disk moet formatten maar gewoon met win xp cd zelf klop dat dat schijnt beter te zijn?

Dus indelen met MaxBlast4. Zie één van mijn vorige reply's hiervoor.
 
Geplaatst door SJJ
Wat voor merk en type schijf is het?
Je zult vermoedelijk een programma van de fabrikant moeten gebruiken om te partitioneren om je volledige partitie te krijgen van 300gig

maxtor 6b30050
 
Geplaatst door SJJ
Juist indelen met maxblast 4 en je hebt je volledige partitie van 300gig:thumb:

Ik zou em wel indelen in meerdere partities. Als 1 partitie laten, is niet handig en veilig.
 
Geplaatst door Muurhond


Ik zou em wel indelen in meerdere partities. Als 1 partitie laten, is niet handig en veilig.

ok dan moet ik dat maar proberen ff kijken hoe het werkt ik kon dat progamma niet ok ik zal is proberen
 
Geplaatst door APOCALYPSE


ok dan moet ik dat maar proberen ff kijken hoe het werkt ik kon dat progamma niet ok ik zal is proberen

Je kan em wel in 4 partities delen. 75gb per partitie. Dus 1 voor Windows, 1 voor al je programma's, 1 voor games en 1 voor downloads/backups.

Et is maar net wat je zelf wilt natuurlijk. :)
 
simpelweg SP2 installeren, zul je sowieso moeten doen als je veiligheid je lief is(lekken in xp worden opgelost)
 
Geplaatst door Muurhond


Je kan em wel in 4 partities delen. 75gb per partitie. Dus 1 voor Windows, 1 voor al je programma's, 1 voor games en 1 voor downloads/backups.

Et is maar net wat je zelf wilt natuurlijk. :)

ik heb het op een floppy gezet als ik hem ermee opstart moet ik dan nog iets intikken ?
bv fdisk ofzo om in een menu te komen?
 
Geplaatst door skelle
simpelweg SP2 installeren, zul je sowieso moeten doen als je veiligheid je lief is(lekken in xp worden opgelost)

ik heb geen orginele versie dus gaat niet
 
als ik die floppy erin doet vraag ie of ik een cd van maxblast in de drive wil doen die heb ik niet welk commando moet ik invullen?
 
Geplaatst door APOCALYPSE
als ik die floppy erin doet vraag ie of ik een cd van maxblast in de drive wil doen die heb ik niet welk commando moet ik invullen?

De F van Floppy.
 
iemand heeft voor mij sp2 erop gezet en nu geeft ie wel aan bij schijfbeheer dat 151.48 gb niet toegewezen is hoe moet ik verder ?
 
mooi dan mag je de vraag nu nog als opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan