190 windows updates: FAIL

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik heb onlangs een verse installatie gedaan van Windows 7 Home Premium. Als gevolg daarvan moeten een paar honderd updates verwerkt worden. Prima, maar een aantal lukt ook bij herhaling, gewoon niet. Na downloaden en installeren van de updates blijft Windows hangen in het opstartscherm met de melding "Fout bij configuratie van de Windows updates. Wijzigingen ongedaan maken." Het irritante is, dat dit een soort oneindige loop geworden is. Elke keer als de pc ingeschakeld wordt, begint dit feest opnieuw, met als gevolg dat de pc het eerste uur gewoon niet ge gebruiken is. De updates installeren en configureren duurt een half uur , en het ongedaan maken van de mislukte installatie ook. Jammergenoeg gebeurt dat allemaal niet op de achtergrond, dus het systeem is gedurende dit proces niet beschikbaar. Voorlopig heb ik toch maar even de automatische updates uitgeschakeld...

Als ik in de update-geschiedenis kijk, zie ik 190 overgebleven updates, die ALLEMAAL mislukt zijn. Opvallend genoeg zijn het allemaal updates die te maken hebben met een beveiligingsupdate van .NET 3.5.1 of het is een "Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64 systemen" of "Update voor Windows 7 voor x64 systemen" Knipsel.jpg

Ik heb al geprobeerd om .NET te verwijderen en de restjes op te ruimen met een .NET-cleaner, om vervolgens handmatig te installeren, maar dat mislukt ook. WTF....?!?!:evil:
Het begint me flink de keel uit te hangen, want ik krijg het ook niet opgelost... help???
 
Laatst bewerkt:
a. Draai eerst SURS.
b. Installeer daarna SP1 'handmatig': link, waarbij jij moet kiezen zodra geklikt op Downloaden: windows6.1-KB976932-X64.exe
[Scrollbar naar beneden trekken, anders zie je 'm niet]
c. Kijk of de updates van daarna gewoon te installeren zijn (handmatig of via automatischd Windows Update).

Tijs.
 
Nou, de meeste problemen zijn inmiddels opgelost. Het bleek toch .NET te zijn wat de hele boel ophield.
Ik heb handmatig alle versies en updates van .NET verwijderd en vervolgens het systeem opgeschoond met een .NET cleaner.
Vervolgens per 5 de .NET updates opgehaald en geïnstalleerd, om te zien welke er zou struikelen, maar uiteindelijk ging het allemaal goed. Toen dat eenmaal werkte, heb ik de rest van de mislukte updates gewoon in één keer laten installeren.

Nu maar wachten wat Windows 10 gaat brengen over een paar weken........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan