192.168.x.x naar 10.0.0.x KPN Router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je al op de sites van kpn gekeken wat ze over een firmware update zeggen?

Er staan veel postings, dus ik weet niet of dit al voorbij gekomen is:
Er staat (duidelijk) WAN en LAN subnetten mogen NIET gelijk zijn! En met een goede reden ook: Heb je aan beide kanten van een router dezelfde netwerken, dan kan er niet gerouteerd worden (want routering is het overzetten van data van het ene ip-netwerk naar het andere, vereist dus verschillende netwerken aan beide kanten).

Wil je toch aan beide kanten hetzelfde netwerk, dan moet je een switch inzetten (of de router ombouwen tot switch/accesspoint).

Tijs.

Ze wil alleen het eerste subnet van 192..... naar 10....... om zetten..
En de experiabox van KPN schermt dit af, zie mijn vorige reply.

Nee ik ga zoeken
waarom zetten ze de mogelijkheid dan wel in de handleiding(link zie vorige pagina neem pagina 32 van handlijding!)
daar zie ik het toch echt staan!
ik heb geen firmware update gevonden maar toch klopt de handleiding niet want daar staat in dat je het ip kan veranderen en het firmware nummer is 3.0 en ik heb 2.0
er klopt ook iets niet want ik log in als Admin en de handleiding als KPN!

Laatst bewerkt:
ik heb ook nog wat screenshots:
ECO1.PNGEXTRASLogin.PNGLAN1.PNGLAN2.PNGLogin1.PNGStart1.PNGStartWAN1.PNGWLAN1.PNGWLANSecurity1.PNGWLANSetting2.PNG
Dit is me router
Ik heb de voice weg gelaten daar kun je alleen telefoon nummers zien!
Gemarkeerde dingen is iets waar j op moet letten
zoals die 2010 bij het inlog scherm!

Je mist dus een tab waar op pagina 33 staat LAN-IP.
Alleen op die pagina kun je 192.... in 10..... veranderen.
Op geen enkele andere pagina.
Ik had een Telfort modem en daar kun je het wel.
Als je het adres van die pagina te weten kunt komen lukt het misschien.
Snuffel eens op het Telfort modem rond of vraag of iemand even wil kijken en her adres posten wil
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/

Geen idee of dat werkt bij je, maar "vroegâh" werkte de volgende instructie (helaas nu alleen nog in webcache te vinden) om (minstens) het LAN ip-adres te kunnen wijzigen: link
Wel hierbij de aantekening dat het makkelijk kan zijn dat KPN 'm op termijn (via updates etc.) weer terugzet op standaard LAN ip-adres.

Tijs.

Dat was hem... die hack.... idd bijna niet te vinden...
Maar kijk uit.....
Hier staat ook het verhaal over die hidden features...

helaas werken de hidden features NIET!
ik heb dus java script view gedaan!
En toen kwam ik dit tegen:
http://pastebin.com/hYQni63S
als ik nou alle 192.168 adressen verander naar 10.0.0.x en dan opsla!
werkt dat??

alvast bedankt!
Sherin Bloemendaal

Laatst bewerkt:
Ja, en de rest van de instructie, waarom voer je die niet uit?
[...]
Druk vervolgens op de toetscombinatie CTRL+SHIFT+S om de stylesheets uit te zetten (screenshot 4).
Scroll wat naar beneden totdat je bij het kopje LAN Settings terecht komt. Hier zie je 7 tekstvakken naast elkaar (screenshot 5).
In de eerste 4 vakken staat het IP adres, deze kun je nu wijzigen in het ipadres naar jouw keuze. (Bijvoorbeeld 192 168 2 253)
In het laatste tekstvak staat een 1. Wil je de DHCP server van de modem uitschakelen vul hier dan een 0 in (zie screenshot 2).
ls je het IP-adres hebt aangepast moet je ervoor zorgen dat de DHCP pool ook klopt: de eerste 3 velden dienen hetzelfde te zijn als het ipadres van de modem en het ipadres van de modem mag niet in de DHCP pool voorkomen. (In mijn geval: 192.168.2.1 als start-ip en 192.168.2.252 als eind ip.) (screenshot 6)

Screenshot 4 Screenshot 5 Screenshot 6

Scroll vervolgens helemaal naar beneden en druk op Apply (screenshot 7).

Tijs.

Maar... niemand kan je dwingen....
Voor ca 20 euro heb je weer een Arcadyan EB 8.... van KPN...
Daar zou je het mee kunnen testen als je het er voor over het...
Of..... je zet de rest over naar het subnet van de router 192.... ipv andersom...
Soms moet je het dan maar laten zitten...

(ik had ook altijd een voorkeur voor 192.168.0.x .... maar bij een modem reset... als ik niet thuis ben....wordt alles 192.168.1.x..
Dus eieren voor mijn geld gekozen en printers en zo toch maar in 192.168.1.x gezet....

ik denk dat dit dus bijna onmogelijk is om het te veranderen
ik ga een andere router kopen! een cisco linksys!
ik hoorde dat je daar veel me kunt doen
bedankt voor alle moeite en mijn vraag is eigenlijk vrijwel onmogelijk!
(op die hack na!)
nog een gelukkig en gezond nieuw jaar!

Sherin Bloemendaal

Die nieuwe router zul je dan wel (op het LAN gedeelte na) op dezelfde manier moeten instellen als de Arcadyan.
Dus moet een router zijn die aan de WAN/Internet kant compatible is met de huidige gebruikte technologie (ADSL over analoog, ADSL over ISDN, PPPoA etc.)

Tijs.

Is wel een dure oplossing ipv van 192.xy.z reeks in te typen ipv 10.x.y.z......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan