2 Aansluitingen op 1 Adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar KPN klopt ook niet, we hebben pakket Basis, maar ze kunnen ons niet overzetten naar een andere wijkcentrale...
Hoe pak ik dat aan?

Ik heb al uren gebeld en een officiele klacht ingediend, maar daar hoor ik niets op...
 
Laatst bewerkt:
Moet je zeggen tegen je pa dat UPC veel goedkoper is met internet.
Werkt meestal wel.
 
Hoi,

Kan je ook vragen of je ouders dit wil lezen wat kpn en upc zijn dus twee verschillende zeg maar providers en er hoeft bij de kpn niks aan gepast te worden, je zal dus bij upc een aanvraag moeten doen om er internet bij te krijgen tegen betaling dus.
 
Maar om ff bij KPN te blijven.
Ik kan toch gewoon op een andere wijkcentrale worden aangesloten, voor hogere snelheden...?
 
Hoi,

De aansluiting die nu gebruikt ? zou kunnen maar dan zal je dus eerst met je vader tot overkomst moeten komen en als dit gelukt is dit met de kpn bespreken.
 
Nee,niet makkelijk.
Je wordt altijd op de dichtsbijzijnde centrale aangesloten.
Hoe verder je van de wijkcentrale zit,hoe langzamer internet.
 
Nou ik bedoel, KPN hebben we, alleen we hadden 400 Kb/sec. en nu 200 Kb/sec, dus ik vat het niet.
Wat kunnen we tegen KPN ondernemen...

EDIT: Maar er zijn wijkcentrales dichterbij, dus we zitten niet op de dichtstbijzijnde...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou contact opnemen met kpn en hun kunnen je precies vertellen wat het max haalbare snelheid voor je is ,en zou je met het huidige pakket dit makkelijk moeten kunnen halen en haal je die snelheid niet dan zit er bij jouw iets niet goed. en wederom dit zal je dus met de kpn moeten regelen het aansluiten op en andere centrale a;s ze daar tenminste genegen toe zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja,persoonlijk,ik heb vroeger ook bij KPN gezeten,en ik vond het toch een flut firma.
Veel te duur voor wat ze aanbieden.
 
Nou, ik hou het maar bij 1 lijntje.
Ik ga KPN eens aan zijn oren (proberen) te trekken
 
Hoi,

Succes en misschien lezen we nog wel hoe het afgelopen is;)
 
Waarom wijzig je niet gewoon je internet abonnement bij kpn van basis naar extra.
 
Omdat wij van een lijndoormeting van KPN maximaal 2,1 Mbit/sec. kunnen krijgen.
Maar als ik op http://www.speedtest.nl/adsl/ kijk, zijn er vanaf mijn woonplaats meerdere aansluitpunten die veel dichterbij liggen.
Dus ik snap niet dat we niet "overgeplaatst" kunnen worden...
 
Wij hebben nu UPC Kabel tv & Radio, meer niet.
Niks digitaal, geen pakketten...

Doorwerth was één van de laatste, waar je - naast standaard coax - via UPC ook internet en digitale ontvangst kon krijgen. Dus zo 'onlogisch' is het niet dat je je dat afvraagt.
Maar ook daar schijnt het nu geregeld te zijn.
Problemen die je ouders aangeven zijn er inderdaad geweest, vooral in de beginfase van de uitbreiding door UPC, maar is nu achterhaald.

Je zou dus zélf kunnen overstappen naar een internetabonnement bij UPC (dus de TV-kabel), terwijl je ouders nog gebruik blijven maken van ADSL (dus de telefoonkabel).
Als blijkt dat jou UPC-verbinding probleemloos verloopt, kunnen ze zelf ook daarop overstappen met - gezamenlijk - een snellere verbinding. Dat is altijd nog goedkoper dan twee abonnementen apart.
Als je ouders een mailadres hebben via hun ADSL-aanbieder, vervalt dat inderdaad als het abonnement wordt opgezegd. Maar 'verhuizen' is nu ook weer niet zo ingewikkeld dat dat een belemmering zou moeten zijn (kijk hier voor de 'stappen').

En even voor de duidelijkheid: de enige die via de tv-kabel als internetprovider kan optreden is UPC zelf (alhoewel dat wat betreft de OPTA snel moet veranderen). Via de telefoonkabel kan je bij veel meer Intenetproviders terecht, maar niet TEGELIJKERTIJD op één lijn. Dus één provider per kabelpaar.
Inderdaad zijn er ook wat betreft internet via de telefoonkabel de nodige problemen in Doorwerth, een volgend 'trauma' dus voor je ouders als het zo doorgaat.
Ik denk dus, dat het verstandig is om - wat betreft stabiliteit en snelheid - over te stappen naar UPC.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat snap ik.
Maar mijn ouders willen hun KPN email-adres behouden...
Dus ik denk niet dat overstappen een oplossing is.
Of kan je je emailadres behouden (zoals bij mobieltjes)?

Ik zal eender deze dagen KPN aan hun oren trekken, qua wijkcentrales...
En de aangetekende brief/klacht die ik aan hun verzonden heb...
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe vraag, wij hebben Kabel TV+Radio van UPC.
Daar kan ikzelf dus een Internet-pakket aan toevoegen?
Tenminste, zo begrijp ik het...

Kan iemand mij daarover informeren?
 
Nieuwe vraag, wij hebben Kabel TV+Radio van UPC.
Daar kan ikzelf dus een Internet-pakket aan toevoegen?
Tenminste, zo begrijp ik het...

Kan iemand mij daarover informeren?

Ja, ik ...... :p
Ik woon namelijk ik Arnhem en dus 'vlakbij'.
Een jaar of drie geleden kon ik mijn flat ruilen met iemand in Doorwerth, maar heb dat toen niet gedaan. Wel destijds geïnformeerd naar UPC, die toen wel (analoog) tv-kabel bood maar verder niks. Geen digitale tv, geen telefonie en al helemaal geen internet.
Op dit moment kan dat allemaal wél.
De simpelste manier is bellen, je adres opgeven en het pakket nemen dat het best bij jou/jullie aansluit. Je krijgt dan een kabelmodem van UPC en koopt daar zelf een draadloze router bij .... tenzij je met één pc of laptop een verbinding via de kabel naar het modem wil maken. Dan heb je geen router nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan